Polski
Gamereactor
wiadomości

NetEase zwalnia setki pracowników i anuluje kilkanaście projektów

Chińska firma systematycznie traci na wartości w ostatnich wynikach finansowych, a dział gier firmy rozwijający się poza granicami kraju nadal cierpi.

HQ

NetEase pozostaje w poważnych tarapatach. Choć gry takie jak Marvel Rivals odrabiają część strat (choć na pewien czas mogły nawet zostać anulowane), chińskiemu gigantowi nadal nie udaje się odnieść sukcesu w swoich grach. W wyniku tej niestabilności firma, kierowana przez swojego dyrektora generalnego Williama Dinga, zdecydowała się zlikwidować setki miejsc pracy, obciąć finansowanie trwających projektów i anulować kilkanaście innych projektów, aby skupić się tylko na tych, które mają największe szanse na sukces w krótkim okresie.

W szczególności projekty japońskich reżyserów Suda51 (Grasshopper Manufacture) i Toshihiro Nagoshi (Nagoshi Studio) będą mogły być kontynuowane, ale nie będzie żadnych dodatkowych inwestycji ani nowych terminów na dostarczenie gotowych prac. A kiedy te gry zostaną wydane, istnieje realna możliwość, że ich studia również zostaną zamknięte.

Obecna strategia NetEase wydaje się być również napędzana przez niekonsekwentne podejmowanie decyzji przez jej dyrektora generalnego. Według Bloomberga, który jest źródłem informacji, Ding specjalnie poprosił swoich pracowników o podwojenie obciążenia pracą i zniesienie przerw na lunch, jednocześnie powierzając nowe pokolenie absolwentów szkół finansowych odpowiedzialnych za projekty gier. Wygląda na to, że była to gorąca decyzja, która doprowadziła do zamknięcia Ouka Games, twórców Visions of Mana, kilka miesięcy temu, lub niedawnego zamknięcia studia wspierającego Marvel Rivals w USA.

Czy uważa Pan/Pani, że NetEase szybko odbije się od dna i czy nadal będzie starał się generować połowę swoich zysków poza Chinami, czy też skupi się bardziej na realizacji swoich celów na lokalnym rynku?

NetEase zwalnia setki pracowników i anuluje kilkanaście projektów


Wczytywanie następnej zawartości