Wielu było wczoraj zszokowanych cenami zarówno Switch (510 € w tym Mario Kart World ), jak i jego tytułów (do 90 € w przypadku gier fizycznych). Oznaczało to, że kolejny szczegół dotyczący gier przeleciał nieco pod radarem, chociaż wspomnieliśmy o nim pokrótce w wiadomościach o nowych kartridżach, a mianowicie, że fizyczne gry nie zawsze będą tak fizyczne w tej generacji Nintendo.
Strona pomocy technicznej Nintendo Switch 2 wyjaśnia, że niektóre tytuły będą dostarczane z czymś, co nazywa się kartą klucza do gry. Jest to w zasadzie pusty kartridż, który nie zawiera gry, ale służy tylko jako klucz, dzięki któremu możesz pobrać swoją grę. Ale nawet jeśli jest to zakupiona cyfrowa gra do pobrania, Twoja karta klucza do gry nadal będzie musiała znajdować się w Switch 2, aby cieszyć się pobranym tytułem, a przy pierwszej grze będziesz potrzebować dostępu do Internetu, aby gra się rozpoczęła. Jednak po tym nie jest wymagane żadne połączenie:
"Połączenie z Internetem jest wymagane tylko wtedy, gdy uruchamiasz grę po raz pierwszy. Po tym grę można uruchomić nawet bez połączenia z Internetem. Jednak, podobnie jak w przypadku zwykłego fizycznego oprogramowania, karta klucza do gry musi zostać włożona do systemu, aby móc grać w grę.
Co sądzisz o takim podejściu? Czy najważniejsze jest to, że dostajesz coś fizycznego, co możesz postawić na półce, czy też miałeś nadzieję, że będzie to gra, która będzie działać nawet po zamknięciu serwerów?