Ponad 60% amerykańskich graczy kupuje tylko jedną lub maksymalnie dwie gry rocznie
Free-to-play, usługi na żywo i subskrypcje gier wideo naprawdę zmieniły sposób, w jaki konsumujemy nasze hobby.
Nasze nawyki związane z grami znacznie się zmieniły w ostatnich latach, przy czym wiele osób gra w tytuły na żywo tylko przez bardzo długi czas, a inni wolą subskrypcje, takie jak Game Pass, co daje im bogactwo nowych i starych tytułów, którymi mogą się cieszyć.
Mat Piscatella, dyrektor i główny analityk w firmie zajmującej się badaniami rynku Circana, podzielił się fragmentami ankiety Future of Video Games za pośrednictwem Bluesky (dzięki VGC), które pokazują, jak zmieniło się zachowanie amerykańskich graczy. Okazuje się, że 63% wszystkich graczy kupuje maksymalnie dwie gry rocznie, znacznie mniej.
Rozkład wygląda następująco:
- 18% graczy kupuje nową grę co sześć miesięcy
- 12% graczy kupuje jedną nową grę rocznie
- 33% graczy kupuje mniej niż jedną nową grę rocznie
Tylko 4% graczy twierdzi, że kupuje więcej niż jedną grę miesięcznie, podczas gdy 10% kupuje około jednej gry miesięcznie, a 22% kupuje jedną grę na kwartał. Są one niezwykle ważne dla firm zajmujących się grami, a Piscatella zauważa, że są one powodem kosztów nowych tytułów w pełnej cenie:
"Niezwykle entuzjastyczni, niewrażliwi na ceny gracze naprawdę utrzymują wszystko w ruchu, zwłaszcza w przestrzeni gier innych niż f2p".
Jest to więc zdecydowana mniejszość graczy, którzy kupują dużo gier i można podejrzewać, że woleliby wydawać pieniądze na free-to-play, grać w usługi na żywo przez bardzo długi czas lub subskrybować usługi.
Do jakiej kategorii nabywców byś się zaliczył?
