Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
recenzje
Rainbow Six: Extraction

Rainbow Six: Extraction

Wcieliliśmy się w swoich ulubionych operatorów Rainbow Six Siege, aby dołączyć do REACT i walczyć z inwazją stale ewoluującej obcej formy życia.

HQ

Jeśli czytałeś moje zapowiedzi Rainbow Six: Extraction, wiesz, że nie byłem specjalnie przekonany do kooperacyjnej strzelanki Ubisoftu. Jest to gra osadzona w uniwersum Tom Clancy Rainbow, w której grupa operatorów z Rainbow Six: Siege jako część jednostki REACT stara się zrozumieć i poradzić sobie z inwazyjną, mutującą i szybko rosnącą obcą formą życia znaną jako pasożyt Chimera. Zaprojektowana jako strzelanka z perspektywy pierwszej osoby, Extraction zawiera wiele podstawowych elementów i mechanik rozgrywki Siege, w tym niszczenie otoczenia i grę taktyczną, ale w przeciwieństwie do Siege, jest to gra kooperacyjna, skradankowa, często podobna do hordy, osadzona wokół podobnych do zombie obcych przeciwników. Nie trzeba dodawać, że jest to dalekie od wszystkiego, co widzieliśmy we wszechświecie Rainbow.

HQ

Pytasz więc, jak działa Ekstrakcja? Cóż, podobnie jak Siege, ta gra nie ma kampanii ani podstawowego doświadczenia narracyjnego. Są po prostu cztery główne lokalizacje, do których możesz stać w kolejce (Nowy Jork, San Francisco, Alaska oraz Prawda lub Konsekwencje), w których masz za zadanie wypełnić różne cele, aby zdobyć doświadczenie, aby awansować Operatorów i swoje konto, aby zdobyć nowy sprzęt i przedmioty. O to chodzi. Może wydawać się dziwne sprowadzanie tego wszystkiego do tego, ale tak naprawdę nie ma nic więcej do zrobienia poza wielokrotnym wskakiwaniem do tych miejsc, aby móc stawić czoła wielu różnym typom archetypów archeowców (podobnych do pasożytów) i odblokować trochę więcej wiedzy, aby dowiedzieć się, czym jest pasożyt Chimera i jak go pokonać.

Dodam teraz, że ten styl nie promuje bardzo satysfakcjonującej rozgrywki. Pierwsze godziny są przyjemne, gdy odblokowujesz mnóstwo nowego sprzętu i zaczynasz stawiać czoła coraz bardziej wymagającym okolicznościom, które wymagają więcej gry zespołowej i strategii dla większej nagrody. Ale w końcu dochodzi do punktu, w którym robisz to samo godzina po godzinie bez znaczącego powodu, a pętla rozgrywki szybko staje się nudna i wyczerpująca.

To jest reklama:
Rainbow Six: Extraction

Jeśli chodzi o tę pętlę rozgrywki, podstawowy poziom Ekstrakcji (za chwilę porozmawiamy o endgame) po prostu cię o wybór jednego z czterech obszarów (z których każdy jest podzielony na trzy podobszary), jednego z czterech coraz bardziej wymagających poziomów trudności, stworzenie zespołu operatorów odpowiadającego wyzwaniu, a następnie wypełnienie trzech głównych celów podzielonych między poszczególne podobszary. Może to być na przykład konieczność uratowania uwięzionego naukowca REACT, a następnie schwytanie ważnego Archaean (na przykład jednego z ciężko opancerzonych i zabójczych Niszczycieli), a na koniec wysadzenie Arch Spine, co powoduje odrastanie gniazd Archaean w podobszarze. Istnieje około dziesięciu różnych typów celów do wykonania, z których niektóre są podobne - np. Biopsja prosi o wyeliminowanie celu i pobranie próbki jego ciała, podczas gdy Hunt wymaga po prostu wyeliminowania wroga - przy czym podane cele są losowe, co oznacza będziesz musiał szybko wybrać zespół Operatorów najlepiej dopasowanych do wyzwania podczas procesu kolejkowania.

Podobnie, jeśli chodzi o to, jak działa rozgrywka, niezależnie od tego, jak może się wydawać, możesz grać samotnie, w parze lub jako trio, a gra dostosuje poziom trudności, liczbę wrogów i rodzaje Archaeanów, z którymi się zmierzysz. Główna część Ekstrakcji kręci się wokół cichego poruszania się po poziomie, niszczenia gniazd i Archaean bez ostrzegania ich, w przeciwnym razie zostaniesz ścigany i zaatakowany przez hordy agresywnych i okrutnych potworów, które nie zawahają się przed podjęciem akcji, co zakończy się niepowodzeniem misji i zobaczysz, że twój Operator traci przytomność, co oznacza, że ​​nie będzie można go ruszyć, dopóki nie uratujesz go z tego samego miejsca, w którym upadl. Należy zauważyć, że chociaż większość obsady może być niemożliwa do zagrania naraz, nigdy nie zostaniesz zablokowany w grze, ponieważ operator zawsze zostanie przywrócony, abyś mógł kontynuować grę.

Rainbow Six: ExtractionRainbow Six: ExtractionRainbow Six: Extraction
To jest reklama:

Patrząc na dostępnych operatorów, Extraction oferuje aż 18 grywalnych postaci, z których każda jest dokładną repliką swojego odpowiednika w Siege. Sledge wciąż rozbija ściany młotem, Ela wciąż rzuca wstrząsającymi minami, Doc wciąż ma strzykawkę leczniczą itd. Każda postać, tak jak w Siege, ma linię statystyk, która odzwierciedla ich projekt, co oznacza, że ​​niektóre postacie są szybsze i bardziej zwinne, podczas gdy inne mają więcej pancerza i są bardziej odporne, a łącząc to z ich dostępną bronią i umiejętnościami, jakie przynoszą, musisz określić najlepszy sposób użycia ich w operacji. Na przykład Tachanka i jego rozkładana wieża kalibru .50 nie są najlepszą parą do skradania.

Jeśli chodzi o endgame, dotyczy to dwóch głównych aspektów: przydziałów i protokołu Maelstrom. Obie te aktywności muszą być rozgrywane jako część trio i zapewniają znacznie trudniejszą rozgrywkę, ze względu na różne modyfikatory i zwiększoną obecność Archaean, a nagroda w postaci doświadczenia za ukończenie którejś z nich jest znacznie większa. Inną główną różnicą między tymi trybami a zwykłą rozgrywką jest to, że oczekuje się od ciebie osiągnięcia większej liczby celów - do dziewięciu w jednej sesji w Maelstrom - i aby wyzwanie było jeszcze trudniejsze, zasoby są znacznie mniejsze, co oznacza, że ​​musisz być bardziej taktyczny i strategiczny w podejściu do poziomu i radzeniu sobie z nim. Oba te tryby gry są najlepsze z tego, co oferuje Ekstrakcja, ale są również znacznie trudniejsze i prawdopodobnie będą trochę zniechęcające dla mniej doświadczonych graczy.

Rainbow Six: Extraction

Chociaż nie ma wątpliwości, że Extraction jest dobrze zrobioną grą, jeśli chodzi o podstawową rozgrywkę i oprawę wizualną, nie można powiedzieć tego samego o poziomie przyjemności. Jak wspomniałem wcześniej, postęp w tym tytule jest tak mało inspirujący, jak to tylko możliwe. Jeśli nie lubisz ciągle szlifować wielu poziomów doświadczenia, robiąc to samo od czasu do czasu, aby zdobyć nieco lepsze przedmioty i sprzęt, aby móc poradzić sobie z dwoma trudniejszymi czynnościami lub trudniejszymi trudnościami, prawdopodobnie nie zostaniesz tu na długo.

To jest reklama:

Co prowadzi mnie do mojego największego zmartwienia w związku z tą grą, niepokoju, który miałem odkąd po raz pierwszy ją zobaczyłem kilka miesięcy temu, a mianowicie, że tak naprawdę nie widzę żadnej długowieczności w Ekstrakcji. Jest to tytuł, który nie powoduje, że chcesz kontynuować grę. Zdobywanie kolejnych poziomów, odblokowywanie nowego sprzętu, odkrywanie nowej wiedzy, nic z tego nie jest naprawdę satysfakcjonujące po pierwszych kilku godzinach. Jest to dobrze wykonana gra, w którą świetnie się gra, a z tego, co widziałem, została stworzona w taki sposób, że błędy są niezwykle rzadkie - właściwie jeszcze ich nie zauważyłem. Ale czy sprawi, że będziesz chciał grać więcej w ciągu tygodni lub miesięcy po premierze? Prawdopodobnie nie.

To jedna z tych gier, które niesamowicie dobrze pasują do Xbox Game Pass i PC Game Pass. Jest to idealny tytuł do zebrania się z kilkoma przyjaciółmi w leniwy weekend, odliczania czasu w kilka godzin, a następnie robienia tego samego, gdy szukasz prostej i szybkiej gry, aby stracić godzinę lub dwie. Ale Rainbow Six: Extraction nie jest następną grą z serii Tom Clancy, w którą możesz się zaangażować. To gra, która wpasuje się w ogólnie zapominaną scenę kooperacyjnych gier zombie, obok Back 4 Blood, ale nie widzę w tym tytule czegoś więcej, co jest trochę rozczarowujące.

HQ
Rainbow Six: ExtractionRainbow Six: Extraction
06 Gamereactor Polska
6 / 10
+
Sterowanie i mechanika; mnóstwo wrogów do pokonania, każdy z unikalnymi zdolnościami; atrakcyjna oprawa wizualna.
-
Wyczerpujący system progresji; brak narracji; rozgrywka jest bardzo powtarzalna; gra nie przyciąga na dłużej.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Rainbow Six: ExtractionScore

Rainbow Six: Extraction

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wcieliliśmy się w swoich ulubionych operatorów Rainbow Six Siege, aby dołączyć do REACT i walczyć z inwazją stale ewoluującej obcej formy życia.



Wczytywanie następnej zawartości