Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Rainbow Six: Extraction

Rainbow Six: Extraction

Drużyna Rainbow ma przed sobą nowe zadanie - kosmiczny koszmar.

HQ
HQ

Uniwersum Rainbow Six rozrosło się do ogromnej franczyzy. Po raz pierwszy zrozumiałem to dzięki Rainbow Six Vegas i od tego czasu jestem zachwycony tą serią. Jedną z moich ulubionych odsłon jest bez wątpienia Rainbow Six: Siege, strzelanka taktyczna, która kładzie równy nacisk na strategię i mechanikę.Siege jest pełne lore, crossoverów i wiele więcej, dzięki powiązaniu ze światem Rainbow, ale w większości jego zróżnicowana lista operatorów została ograniczona tylko do Siege. Chociaż to się wkrótce zmieni...

Ubisoft pracuje nad nową grą Rainbow Six, która zawiera mnóstwo postaci i imion, które poznaliśmy i pokochaliśmy dzięki Siege. Gra była wcześniej znana jako Rainbow Six: Quarantine, ale po globalnej pandemii deweloper/wydawca podjął mądrą decyzję, by ją zmienić w ostatniej chwili i tak narodziła się Rainbow Six: Extraction.

W przeciwieństwie do Siege, Extraction nie jest grą PvP, to kooperacyjne doświadczenie, które rozgrywa się w świecie Rainbow po tym, jak pozornie obca forma życia najechała Ziemię i zaczęła pożerać i zanieczyszczać ludzi i miejsca. Sama gra kładzie duży nacisk na skradanie się i przypomina przyjazną dla użytkownika wersję przerażającego tytułu kooperacyjnego 10 Chambers GTFO.

HQ

Z mojego dwugodzinnego doświadczenia tytuł jest bardzo podobny do Rainbow Six: Siege dzięki wykorzystaniu tego samego silnika, mechaniki gry i postaci. Ale jednocześnie jest zupełnie inny, ponieważ nie jest to strzelanka konkurencyjna, to doświadczenie kooperacyjne, w którym ukrywanie się jest znacznie ważniejsze niż umiejętności mechaniczne. Wydaje się dziwne, że mówię coś takiego, biorąc pod uwagę, że jest to rozszerzenie do Siege, a nie zupełnie nowa gra. Czy to oznacza, że ​​nie jest zabawne ani wciągające? Absolutnie nie. Jednak baza graczy Siege stała się dość duża dzięki fantastycznej, hardkorowej strzelance online dla wielu graczy, która również jest zupełnie inna.

Oprócz sprawdzania gry, miałem również okazję spotkać się z dyrektorem kreatywnym Extraction Patrikiem Méthé. Podczas wywiadu zapytałem Méthé o to, jak mają nadzieję przyciągnąć zarówno powracających graczy Siege, jak i nowych fanów do tego doświadczenia PvE. Powiedział: „Od samego początku chcieliśmy, aby gracze Siege znaleźli poziom wyzwania, jakiego szukają w naszej grze. Jednocześnie chcieliśmy również, aby nowi gracze mieli płynne wprowadzenie do tego typu gry. W tym celu stosujemy różne systemy, na przykład wszystkie samouczki są opcjonalne".

Zasadniczo Ekstrakcja prosi nas o udanie się do odizolowanego, poddanego kwarantannie obszaru, aby wykonać różne cele. Te obejmują różne tryby, w tym Rescue (gdzie musimy uratować operatora, który został uwięziony przez dziwny obcy wirus) lub Triangulacja (gdzie należy zlokalizować i aktywować wiele konsol w tym samym czasie).

Siłą napędową tych misji jest zdobywanie doświadczenia. W zależności od tego, ile bramek z powodzeniem zrealizujesz, zostaniesz nagrodzony różnymi sumami PD. Haczyk polega na tym, że te w razie niepowodzenia zostajemy z niczym, a wcześniej używany operator stanie się niedostępny, ponieważ będzie musiał wpierw się uleczyć, używając mechaniki typu cooldown.

Jeśli poświęcimy chwilę na zagłębienie się w mechaniki gry, nie powinniśmy mieć większego problemu z wyzwaniem, przynajmniej na niższych poziomach trudności. Nie wiemy jeszcze, jak odczuwalna będzie różnica między nimi, ale Méthé powiedział mi: „W grze mamy wiele różnych poziomów trudności, a wraz z postępami wyzwanie drastycznie wzrośnie. Jesteśmy bardzo pewni, że nawet najbardziej zagorzały gracz w Siege znajdzie wyzwanie na oczekiwanym poziomie".

Wrogowie ekstrakcji występują w różnych formach. Ci są znani jako Archaeni i są w zasadzie biologicznymi koszmarami. Méthé wyjaśnił mi inspirację dla wrogów ekstrakcji, mówiąc: „Patrzyliśmy na prawdziwy organizm, który istnieje na świecie. Zapomniałem jego naukowej nazwy, ale to Blob. Nie jest to ani zwierzę, ani roślina, ani grzyb. Wygląda jak mech, rozprzestrzenia się i zjada wszystko na swojej drodze".

Wszyscy wrogowie w trybie Extraction odradzają się z wypukłych czerwonych gniazd rozsianych po mapie i możemy je usunąć, aby zmniejszyć liczbę wrogów. Głównym problemem, jaki zauważyłem, jest to, że mechanika ukrywania się jest niesamowicie prosta i dopóki mamy tłumik na swojej broni, przeciwnicy ani się nie obejrzą, a już są zamienieni w kupę papkowatej mazi.

HQ

Jeśli chodzi o operatorów, wersja demonstracyjna, którą przetestowałem, zawierała około dziewięciu, w tym Doc, Sledge, Finka i Alibi. Zauważyłem, że niektórzy są trochę nie na miejscu w PvE, a kiedy zapytałem Méthé o to, czy trudno jest dostosować istniejących operatorów do tego nowego doświadczenia, powiedział mi: „Mieliśmy ogromną pulę talentów do obejrzenia i sprawdzenia, które z nich najlepiej pasowałyby do rozgrywki PvE. Z pewnością niektóre z nich były bardzo łatwe, ale przyjrzeliśmy się również niektórym operatorom, których społeczność naprawdę pokochała. Tak więc, nawet jeśli były mniej oczywiste w środowisku PvE, naprawdę chcieliśmy je wprowadzić. Niektórzy operatorzy, którzy, powiedzmy, otrzymali nieco mniej miłości po stronie PvP, tym razem chcieliśmy sprawić, by błyszczeli".

Wyjaśnił też, że operatorzy to tylko ułamek tego, co będzie dostępne w pełnej grze. „Im więcej grasz w grę, tym więcej odblokujesz różnych regionów i będziesz miał dostęp do różnych operatorów" - powiedział Méthé.

Z tego, co widziałem, Rainbow Six: Extraction wydaje się być zabawnym doświadczeniem na wskroś, ale to nie znaczy, że nie mam obaw. Mając taką ​​hybrydę mechaniki z konkurencyjnej strzelanki Siege, ale także nową rozgrywkę w trybie współpracy zorientowaną na skradanie, zastanawiam się, jacy są odbiorcy tej gry. Nie jestem pewien, czy przyciągnie ludzi z Siege, ale to nie znaczy, że ja osobiście nie bawiłem się dobrze. Jestem podekscytowany, widząc, co przyniesie przyszłość i jak będzie się rozwijać produkcja, zwłaszcza że ​​Méthé wyjaśnił mi również: „Mamy wiele pomysłów i inicjatyw w toku i jestem pewien, że będziemy mogli więcej rozmawiać o tym w najbliższej przyszłości".

HQ

Powiązane teksty

0
Rainbow Six: ExtractionScore

Rainbow Six: Extraction

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wcieliliśmy się w swoich ulubionych operatorów Rainbow Six Siege, aby dołączyć do REACT i walczyć z inwazją stale ewoluującej obcej formy życia.



Wczytywanie następnej zawartości