Po dużych spadkach sprzedaży Tesli w Szwecji i Norwegii wiemy już, że firma stoi w obliczu trudnego okresu w całej Europie, a ostatnie dane wskazują na niepokojące spadki na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy.
We Francji sprzedaż Tesli spadła w styczniu o 63% w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy w Niemczech spadła o 59%. Wielka Brytania odnotowała mniejszy spadek o 12%, ale mimo to cały rynek pojazdów elektrycznych z napędem akumulatorowym wzrósł o 35% – wzrost, którego Tesla nie zdołała wykorzystać.
Następuje to po trudnym 2024 roku, w którym sprzedaż Tesli w Europie spadła o 13%. Ograniczona i przestarzała gama modeli Tesli wydaje się być dużym czynnikiem, a niektórzy przypisują spadek wizerunkowi firmy, który ucierpiał z powodu poglądów politycznych Elona Muska, które wywołały kontrowersje w Europie. Chociaż crossover Model Y może pomóc, wciąż nie jest pewne, czy przyniesie ponowne zainteresowanie marką, więc dopiero okaże się, jak będzie ewoluować sprzedaż Tesli w 2025 roku.