The Elder Scrolls Online została wydana nieco ponad dziesięć lat temu (wiosna 2014 roku), a po nieco chwiejnej premierze, miesięczne opłaty zostały obniżone w 2015 roku, po czym gra znalazła swoich odbiorców.
Od tego czasu przeżywa rozkwit i The Elder Scrolls Online ma dziś bardzo dużą publiczność. Teraz użytkownik Timur222 zwraca uwagę, że projektant UX Gary Boodhoo za pośrednictwem swojego LinkedIn podaje dość prosty przykład tego, jak popularna jest gra wśród użytkowników - i jak ważna jest dla Bethesdy. Boodhoo wylicza, że jedną z rzeczy, które zrobił w ZeniMax Online Studios, jest "współpraca z zespołami ds. treści i biznesu, aby generować 15 milionów dolarów miesięcznych przychodów przez ponad 10 lat".
Fakt, że gra generuje 15 milionów dolarów miesięcznie, jest dobrym wskaźnikiem, dlaczego Bethesda nadal tak mocno w nią inwestuje, mimo że wielu fanów błaga o The Elder Scrolls VI. Jest to po prostu niesamowita maszyna do zarabiania, która oczywiście jest również doceniana przez graczy, którzy wciąż przeżywają przygody online i kupują do niej przedmioty.