Polski
Gamereactor
wiadomości

Virtuos twierdzi, że wydajność GPU Switch 2 jest "porównywalna" do Xbox Series S

Eoin O'Grady: "Każda gra sprzedawana w 60 klatkach na sekundę na Series S powinna z łatwością przenieść się na Switch 2".

HQ

Po obejrzeniu Mario Kart World i zwiastunów nadchodzącego Donkey Kong Bananza, oczywiste jest, że Switch 2 wydaje się mieć pod maską pewną cyfrową moc. Ale jak potężny jest naprawdę?

Przed premierą często pojawiały się plotki, że jego wydajność będzie zbliżona do PlayStation 4, ale kilku deweloperów (nie tylko Koei Tecmo) stwierdziło, że jest bliżej Xbox Series S, a tym samym należy do tej nowej generacji nawet pod względem wydajności. Teraz inny deweloper wypowiedział się w tej sprawie i oni również wydają się wierzyć, że Switch 2 jest potężniejszy, niż niektórzy mogliby sądzić.

Virtuos, studio wsparcia z siedzibą w Singapurze, które przede wszystkim pomaga innym programistom i było zaangażowane w niezliczone duże projekty - ostatnio The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered i w przyszłym miesiącu Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, które również pomogli rozwinąć - podzieliło się swoimi poglądami na ten temat w wywiadzie dla Wccftech. Dyrektor ds. rozwoju biznesu, Eoin O'Grady, komentuje:

"Pod względem GPU Switch 2 radzi sobie nieco poniżej serii S; Ta różnica jest bardziej zauważalna w trybie przenośnym. Jednak Series S nie obsługuje technologii takich jak DLSS, co robi Switch 2. To sprawia, że możliwości GPU obu konsol są ogólnie porównywalne."

Jeśli jednak chodzi o procesor, obraz jest nieco inny i podsumowuje:

"Jeśli chodzi o procesory, istnieje wyraźniejsze rozróżnienie między tymi dwiema konsolami. Switch 2 jest pod tym względem bliższy PlayStation (PS) 4, mając procesor nieco mocniejszy niż PS4. Ponieważ większość gier jest bardziej obciążona GPU niż CPU, gdy są dobrze zoptymalizowane, wpływ tej różnicy w dużej mierze zależy od konkretnej gry i jej docelowej liczby klatek na sekundę.

"Każda gra sprzedawana w 60 klatkach na sekundę na Series S powinna z łatwością przenieść się na Switch 2. Podobnie gra z serii S w 30 klatkach na sekundę, która jest obciążona przez GPU, również powinna się dobrze przenosić. Gry ze złożoną fizyką, animacjami lub innymi elementami intensywnie obciążającymi procesor mogą napotkać dodatkowe wyzwania w osiągnięciu 30 lub 60 klatek na sekundę lub wymagać dodatkowej optymalizacji podczas przenoszenia.

Uważa, że to sprawia, że urządzenie jest miłym uzupełnieniem Steam Deck pod względem rosnącego rynku przenośnego i uważa, że jest to świetny sposób na zabranie ze sobą dużych gier w podróż:

"Oryginalny Switch, wraz ze Steam Deck i innymi wysokiej jakości przenośnymi platformami do gier, przyczynił się do wzrostu w tej dziedzinie. Gracze coraz częściej chcą grać AAA w podróży, więc myślę, że zobaczymy, jak Switch 2 przewyższa swojego poprzednika.

Czy podzielasz jego pogląd na temat potencjału Switcha 2?

Virtuos twierdzi, że wydajność GPU Switch 2 jest "porównywalna" do Xbox Series S


Wczytywanie następnej zawartości