Jeśli myślisz, że tak zwane wojny konsolowe są dziś gorące i burzliwe, to jest to letnia bryza w porównaniu z tym, co działo się w latach 90., najpierw między Mega Drive a Super Nintendo, a następnie między PlayStation a Saturnem.
Ponieważ ta ostatnia była komercyjną klapą (zaledwie dziesięć milionów sprzedanych egzemplarzy) i ogólnie koszmarem do tworzenia gier, często uważano ją za mniej wydajną niż PlayStation - postrzeganie, które jest nadal uważane za prawdziwe. Jednak założyciel Argonaut, Jez San, wie więcej o sprzęcie retro niż ktokolwiek inny, stworzył między innymi takie klasyki, jak Star Glider i Star Fox, i ma zupełnie inne podejście do tej sprawy.
W wywiadzie dla My Life in Gaming wyjaśnia, że Saturn był w rzeczywistości bardziej zdolny z tych dwóch, ale zaczyna od lamentowania nad tym, jak trudno było tworzyć gry dla niego:
"Saturn był potężniejszy, nie powinien być trudniejszy do rozwinięcia.
Robisz port, więc jeśli już, to starasz się, aby wyglądał jak najbardziej jak na PlayStation, a to jest najtrudniejsza rzecz.
Pomijając jednak tę wadę, to wszystko pochwały dla klasycznej konsoli Segi, a on kontynuuje:
"Ale sam Saturn jest bardzo dobrym systemem i potężniejszym niż PlayStation... Był wyjątkowo potężny niż PlayStation w tamtym czasie, ale zbudowaliśmy go dla PlayStation i chłopaki z Saturna musieli zbliżyć się do niego tak blisko, jak to tylko możliwe.
Jak myślisz, czy Saturn był rzeczywiście potężniejszy z tych dwóch?
Dzięki, przedłużenie czasu.