Polski
Gamereactor
wiadomości
Silent Hill 2 Remake

Zespół Bloober chciał, aby potyczka z Piramidogłowym "była naprawdę wyniesiona na wyższy poziom" w Silent Hill 2 Remake

O wszystkim, co związane z designem, rozmawiamy z Moniką Chmurą, która ma jasną odpowiedź na temat nowo ogłoszonego tajemniczego projektu, który studio zrealizuje w następnej kolejności w oparciu o IP Konami.

HQ

Sukces Silent Hill 2 Remake jest wciąż świeży, a w jego wyniku przyszło ogłoszenie nowego zamówienia przez Konami dla studia Bloober Team na stworzenie kolejnej gry opartej na supertajnej, co to może być seria TBC. Nie mogło być więc bardziej odpowiedniego momentu, aby porozmawiać z Moniką Chmurą, która była w Gdańsku, aby omówić projekt poziomów Woodside Apartments w remake'u, podczas panelu na konferencji DevGAMM. Sceneria naszego ekskluzywnego wywiadu, z mglistym tłem, również nie mogłaby być bardziej odpowiednia, jak możecie zobaczyć poniżej:

HQ

Uwaga spoiler: to właśnie w tej sekcji po raz pierwszy spotykasz jednego z antagonistów gry, który w 2000 roku wykroczył zarówno poza grę, jak i gatunek survival horroru.

Omawiając spotkanie Pyramid Head, Monika podkreśliła wyzwanie polegające na stworzeniu napiętej atmosfery za pomocą układu i oświetlenia, mówiąc, że "potrzebowaliśmy długiego, prostego korytarza, który ma dużo ciemności... Chcieliśmy, aby ten moment był naprawdę uwznioślony, aby był odpowiednio przygotowany do niego". (Bloober) Team miał na celu uchwycenie tej samej mrożącej krew w żyłach esencji oryginału, jednocześnie poprawiając wrażenia dla współczesnych graczy.

"Czyli tak jak wspomniałeś, Piramidogłowy jest w tej chwili dość, ja bym to nazwał, popkulturowym fenomenem" – mówi Chmura w pełnym wywiadzie. "Ponieważ zmieniliśmy geometrię, a długie korytarze niekoniecznie dobrze sprawdzają się w kamerze trzecioosobowej. Postanowiliśmy więc je trochę połamać. Ale w przypadku tej konkretnej części potrzebowaliśmy długiego, prostego korytarza, w którym jest dużo ciemności. Mieliśmy więc trochę problemów ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, ponieważ chcieliśmy, aby ten moment był naprawdę uwznioślony, aby był odpowiednio przygotowany do tego. Który ma odpowiednie oświetlenie. I tak można poczuć tę moc, która płynie z tej postaci".

"A także łączy się z innymi wydarzeniami" – kontynuuje w filmie. "Więc kiedy bierzesz do ręki broń, słyszysz krzyk i znajdujesz martwe ciało w mieszkaniu, które wcześniej odwiedziłeś. [Z kulami]. A potem Głowa Piramidy znika. Dlatego tak ważne było, aby utrzymać ten płynność i ten łańcuch wydarzeń w taki sam sposób, jak w oryginalnej grze. Bo czuliśmy, że to mocno koresponduje z budowaniem charakteru Pyramid Head".

Silent Hill 2 Remake
Monika Chmura podczas wywiadu z Davidem Caballero z Gamereactor. // © DevGAMM

Mówiąc o innych powracających postaciach i zastanawiając się nad Eddiem i Laurą, Monika podkreśliła ich znaczenie dla utrzymania integralności narracji, wyjaśniając, że "nie chcieliśmy niczego zmieniać, ponieważ wprowadzenie do obu jest po prostu świetne... To był bardziej projekt poziomów, aby zapewnić te odstępy". Pomysł polegał na tym, aby powrót postaci był starannie utrzymany, aby zachować ich emocjonalny wpływ z oryginalnej gry.

Mówiąc o oryginalnej grze, projektantka podzieliła się również swoim podziwem dla kreatywnej wizji Masahiro Ito, twierdząc, że "ma niesamowite umiejętności artystyczne i niesamowite myślenie wizualne... Wszyscy mówiliśmy tym samym językiem, byliśmy po tej samej stronie", mimo że inni mówili niedawno, że oryginalny twórca chciał wiele zmienić, podczas gdy studio Remake nalegało na zachowanie większej ilości materiału źródłowego. Jak się wydaje, współpraca zespołu z Ito-sanem zapewniła spójną wizję, która pięknie łączyła jego wyjątkowy kunszt z ich nowoczesną wiedzą w zakresie projektowania poziomów.

Czy następną grą Bloober Team na Konami będzie Silent Hill?

Obejrzyj cały wywiad, aby dowiedzieć się więcej o projektowaniu poziomów, pracy zespołowej i życiu w Bloober lub o znaczeniu i wyzwaniu, jakim jest mrok w remake'u. Na zakończenie wywiadu żartobliwie zapytaliśmy Monikę, czy supertajny nowy projekt pod IP Konami będzie nosił nazwę Contra czy Pro Evolution Soccer i musimy przyznać, jak mistrzowsko poradziła sobie z tą sprawą:

- Więc moje pytanie brzmi, czy to jest Konami IP Pro Evolution Soccer czy Contra?
-Porządku. Czyli po polsku, kiedy nie możemy wypowiedzieć, mówimy jak Pomidor.
-Pomidor? Naprawdę? Trzeba to powiedzieć zarówno po angielsku, jak i po hiszpańsku.
- A więc tak. Odpowiedzią będzie pomidor.
- Pomidor do mnie? Porządku.
- Jako odpowiedź na Twoje pytanie.

Silent Hill 2 Remake
Pyramid Head to ikona dla całego gatunku horroru.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości