Po kilku latach oficjalnych gier WRC tworzonych przez francuskiego dewelopera Kylotonn Games, teraz, począwszy od 31 października, pałeczkę przejmą EA i studio Dirt Rally Codemasters. Gra, która narodziła się jako Dirt Rally 3.0, nazywa się teraz EA Sports WRC i po czterech latach rozwoju w końcu zaczyna wyglądać na ukończoną i gotową do jesiennej premiery.
My w Gamereactor mieliśmy okazję zagrać w nią, a także porozmawiać ze studiem, a także przeprowadzić większy wywiad z producentem Rossem Gowing w trakcie budowy i nadchodzącym, co oznacza, że zamiast tego w tym artykule piszemy trochę o tym, o czym możemy mówić do tej pory.
EA Sports WRC ukaże się 31 października na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S dla wszystkich, którzy zamówili grę w przedsprzedaży, ale ci, którzy tego nie zrobili, będą musieli poczekać do 3 listopada. Będzie to 17 rajdów, z których 13 zostanie bezpośrednio wyrwanych z trwającego sezonu WRC 2023. Kraje te to:
Oprócz oficjalnych krajów WRC 2023, Codemasters umieścił również pięć dodatkowych rajdów w EA Sports WRC, a te pięć zostało nazwanych w następujący sposób ze względu na prawa:
Każdy z tych 18 krajów będzie zawierał co najmniej 35 kilometrów unikalnej drogi, co oznacza, że gra jako całość zaoferuje 65 mil unikalnej drogi, czyli ponad trzy razy więcej niż Dirt Rally 2.0, w tym wszystkie DLC dla tej gry. Wszystkie tory są oparte na prawdziwych torach / drogach WRC, chociaż nie wszystkie z nich są obecnie wykorzystywane do zawodów. Codemasters, dzięki pomiarom GPS, zdjęciom satelitarnym, zdjęciom lotniczym, filmom i setkom tysięcy zdjęć, odtworzyło mnóstwo klasycznych torów WRC, a w dniu premiery w grze pojawią się 204 tory.
Jeśli chodzi o wybór samochodów, będzie 78 samochodów, czyli o dwa pojazdy mniej niż w Dirt Rally 2.0. Ma to związek przede wszystkim z Codemasters, którzy całkowicie pomijają klasę Rally GT z Mustangami i Astonem Martinami, a zamiast tego koncentrują się na prawdziwych samochodach WRC, w tym trzech stabilnych samochodach hybrydowych Rally1, które walczą o tytuł mistrzowski w tegorocznym sezonie WRC.
EA Sports WRC to pierwsza gra od Codemasters oparta na Unreal Engine, a dokładnie na Unreal Engine 4.9. Zmiana technologii graficznej została dokonana już pod koniec 2019 roku, ponieważ zbudowany przez siebie Ego Engine nie może obsługiwać odległości dłuższych niż około dwóch mil, co było głównym powodem zmiany wraz z prostotą edytora Unreal, który pozwala zespołowi budować znacznie więcej dróg niż kiedykolwiek wcześniej.
Lista samochodów WRC
WRC2 samochody
Junior WRC
World Rally Cars 2017-2021
World Rally Cars 1997-2011
Rally2
Rally4 Samochody
NR4/R4
S2000
S1600
F2 Kit Cars
Grupa A
Grupa B (4WD)
Grupa B (RWD)
H3 (RWD)
H2 (RWD)
H2 (FWD)
H1 (FWD)
Builder Cars
Oprócz trybu kariery, darmowej gry i codziennych wyzwań w trybie online, EA Sports WRC będzie zawierał tryb budowania, w którym my, jako kierowcy rajdowi, będziemy mieli możliwość zbudowania od podstaw własnego samochodu rajdowego. Wybór układu napędowego, silnika, lokalizacji silnika, amortyzatorów, hamulców i części nadwozia oczywiście sprawi, że zobaczymy mnóstwo pomysłowych kreacji na serwerach online Codemasters. Zespołowi udało się przenieść fizykę samochodu do Unreal Engine, a kiedy już tam był, wypolerować, przyciąć i udoskonalić uczucie masy i tarcia. Jedną z najbardziej krytykowanych części Dirt Rally 2.0 była niewątpliwie fizyka asfaltu, która na potrzeby tej gry została całkowicie przepisana, od podstaw.
W tym tygodniu będziemy mogli opublikować nasz duży wywiad z Codemasters.