Polski
Gamereactor
artykuły
Fallout 76

Fallout 76: Rozmawiamy z twórcami gry o Panowaniu Stali i przyszłości postapokaliptycznego MMORPG

Dwuczęściowa fabuła gry w końcu dobiegła końca po siedmiu miesiącach.

W listopadzie ubiegłego roku Fallout 76 zakończył swój najbardziej przełomowy rok na wysokim poziomie, wypuszczając nowe rozszerzenie znane jako Stalowy Świt (Steel Dawn). Druga duża aktualizacja fabularna zasygnalizowała powrót kultowej frakcji Bractwa i dodała zupełnie nowe, zmieniające grę funkcje, takie jak Schroniska C.A.M.P. Ponieważ historia kończy się w punkcie kulminacyjnym i jest dwuczęściowa, fani musieli boleśnie czekać na zakończenie przez ostatnie siedem miesięcy, ale teraz wreszcie się doczekali. Ponieważ Panowanie Stali (Steel Reign) jest teraz na wolności, spotkaliśmy się z szefem projektu Jeffem Gardinerem i dyrektorem Markiem Tuckerem, aby omówić zawartość rozdziału i przyszłe dodatki, które pojawią się w grze w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Nie dając zbyt wiele nowym graczom, Steel Dawn, w typowy dla Bethesdy sposób, zlecił graczom podjęcie kluczowych decyzji, które wpłynęły na kierunek fabuły. Ponieważ historia jest dwuczęściowa, zapytaliśmy zespół, czy wybory dokonane w Steel Dawn będą miały wpływ na Steel Reign. Mark powiedział: „Zdecydowanie kontynuujemy tę ścieżkę i wiele wyborów, których dokonałeś w Steel Dawn, przenosi się do Steel Rain i oczywiście po drodze jest ich więcej. Nie spoilując, udało nam się stworzyć satysfakcjonujący finał, w którym na końcu musisz dokonać całkiem dużego wyboru".

Ponieważ Steel Reign jest trzecim głównym rozszerzeniem fabularnym do Fallouta 76 od czasu premiery, wciąż jest zbyt wcześnie, aby zobaczyć wyraźny wzór, w jaki sposób zespół zamierza wydawać dalszą zawartość. Dwuaktowa struktura powstała niedawno w Steel Dawn i Steel Reign i chcieliśmy wiedzieć, czy zespół będzie kontynuował tę metodę publikowania treści w przyszłości. Jeff wspomniał: „Porwaliśmy się z motyką na słońce i uznaliśmy, że ta historia jest zbyt dobra, aby po prostu połączyć ją w jedną". Później dodał również: „Jesteśmy bardzo elastyczni z 76 pod względem tego, co robimy. Mamy rytm regularnych aktualizacji, ale nie sztywno regularnych, co trochę mi się podoba".

Jedną z rzeczy, które najbardziej nam się podobały w rozszerzeniu Wastelanders, jest dodanie wielu ekscytujących nowych lokacji do odkrycia, takich jak The Deep, Watoga Underground i The Wayward. Z tego powodu naciskaliśmy na zespół, czy pojawią się jakieś nowe obszary do zbadania w ramach Steel Reign. Mark powiedział nam: „W przypadku lokacji w tym rozszerzeniu ponownie odwiedzamy istniejące, takie jak Uncanny Caverns, siedziba AMS, West Tek. To wszystkie miejsca, które są w grze od dawna, ale rozszerzyliśmy je i stworzyliśmy dodatkowe przestrzenie wewnątrz, aby kontynuować opowiadanie naszej historii".

Fallout 76

Krypty były również istotnym nowym dodatkiem do budynków w aktualizacji Stalowy Świt, więc chcieliśmy usłyszeć, co zespół planuje dodać do tej funkcji i budynku jako całości w przyszłych aktualizacjach. Jeff stwierdził: „Zawsze szukamy nowych sposobów na ich rozszerzenie. Istniejące Krypty nie będą jedynymi, które się pojawią, oczywiście będziemy robić coraz więcej rodzajów schronów wewnętrznych." Później powiedział: „Nasi konstruktorzy są jednymi z najbardziej wyjątkowych graczy z wielu powodów i zawsze staramy się ulepszyć ten system".

Jeśli śledziliście wieści o Falloucie 76, być może widzieliście, że Ekspedycje pojawią się w grze w przyszłym roku. Ekspedycje zawierają misje fabularne, które można odtworzyć poza mapą 76, a pierwsza zabierze graczy do Dzióry (The Pitt) z Fallouta 3. Ponieważ jest tak wiele kultowych lokacji z uniwersum Fallouta, zapytaliśmy, dlaczego w szczególności wybrano Dziórę jako pierwszą. Jeff odpowiedział: „Po prostu kochamy The Pitt. Jest wiele unikalnych tradycji, architektury i amerykańskości, które możemy nadal wprowadzać do uniwersum Fallouta". Wyjaśnił również: „To oczywiście klasyczna lokacja z Fallouta 3, do której wielu chciałoby wrócić".

Na koniec naszego wywiadu skupiono się na procesie podejmowania decyzji przez zespół i na tym, jak ostatecznie decydują o nowych lokacjach i funkcjach, które mają wprowadzić na pustkowiu. Mark powiedział: „To trochę organiczny proces. Jest wiele pomysłów pochodzących od zespołu i naszych fanów, a sami jako gracze patrzymy również na to, co mamy i co byłoby dla nas fajne". Dodał: „Mamy większe długoterminowe plany dotyczące tego, gdzie chcemy dotrzeć, mamy konkretną wizję, ale pozostajemy również elastyczni, ponieważ najważniejszą rzeczą jest uszczęśliwianie naszych graczy".

Fallout 76Fallout 76
Fallout 76

Powiązane teksty

Fallout 76: WastelandersScore

Fallout 76: Wastelanders

RECENZJA. Przez Kieran Harris

Nadeszła długo wyczekiwana aktualizacja Fallouta 76 - wprowadzająca zupełnie nowy wątek fabularny i postacie niezależne. I chwała jej za to!



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.