Polski
Gamereactor
artykuły
Forza Horizon 5

Forza Horizon 5: Rozmawiamy z twórcami gry o ich inspiracjach, nowej generacji i wprowadzanych zmianach

Przed listopadową premierą mieliśmy okazję porozmawiać z dyrektorem kreatywnym Mikiem Brownem.

Ponieważ została ukoronowana jako najbardziej oczekiwana gra na E3 2021, Forza Horizon 5 z pewnością zrobiła śmiałe wrażenie, gdy wjechała na scenę podczas pokazu Microsoftu i Bethesdy. Byliśmy pod wrażeniem zróżnicowanej meksykańskiej scenerii i wspaniałych efektów wizualnych, które wydawały się możliwe tylko dzięki mocy Xbox Series. Po zakończeniu targów porozmawialiśmy z dyrektorem kreatywnym Mikiem Brownem na takie tematy jak setting produkcji, wersja na Xbox Series oraz niesławny przeciek, który doprowadził do ujawnienia gry przed czasem.

Gamereactor: Dlaczego Meksyk?

Mike: Nasze kryteria nie zawsze są takie same dla każdej gry. Tym razem, kiedy rozpoczęliśmy proces produkcji, co miało miejsce naprawdę krótko po wydaniu Horizon 4, wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć największy dotychczas tytuł. Wiemy, w jaki sposób grają nasi gracze, wiemy, że naprawdę uwielbiają odkrywać te otwarte światy, wiemy, że lubią spędzać dużo czasu z przyjaciółmi w tych otwartych światach, a czyniąc je większą przestrzenią, po prostu będą mieć o wiele więcej emocji i zabawy.

Nie zajdziesz daleko, jeśli po prostu stworzysz większy świat, zawierający więcej tego samego. To musi być najbardziej zróżnicowany otwarty świat, jaki kiedykolwiek zbudowałeś. Mało który kraj jest tak różnorodny jak Meksyk. I to może nie jest oczywiste dla wszystkich, ale kiedy się przyjrzysz, są tam ośnieżone góry, wulkany, epickie kaniony, niesamowite plaże, historyczne, a także nowoczesne miasta. Po prostu ma tak wiele rodzajów biomów i ekotypów, które pozwalają nam stworzyć naprawdę interesujący otwarty świat, który naszym zdaniem będzie naprawdę doskonały do odkrywania.

Gamereactor: Jakie lokacje w świecie rzeczywistym zainspirowały otwarty świat?

Mike: Głównym miastem jest Guanajuato, które jest naprawdę dużym, pięknym, kilkusetletnim miejscem, starszym niż samochody. Co dziwne, jazda po nich jest naprawdę przyjemna. Większość miast, które zostały zaprojektowane w ciągu ostatnich 100 lat, ma naprawdę proste i płaskie drogi, które świetnie nadają się do jazdy turystycznej, ale nie da się na nich ścigać.

Mamy też miasteczko o nazwie Mulegé, które jest tradycyjnym wiejskim pustynnym miastem, ma żywe kolory i naprawdę piękną architekturę. Wiele innych obszarów, choć inspirowanych prawdziwymi miejscami w Meksyku, uczyniliśmy własnymi dzięki artystycznej swobodzie, by dostosować je do gameplayu.

Forza Horizon 5

Gamereactor: Jak klimat Meksyku wpływa na system pór roku?

Mike: Gra zawiera pory roku. To był właściwie wymóg, bo sezony stały się ważną częścią serii w Forza Horizon 4. Chcieliśmy mieć pewność, że każdy kraj, do którego pojedziemy, będzie miał również ciekawą reprezentację pór roku. Muszę przyznać, że kiedy zaczynaliśmy, myśleliśmy, że Meksyk może nie działać i dopiero, gdy przeprowadziliśmy dodatkowe badania, zdaliśmy sobie sprawę, że Meksyk ma naprawdę ciekawe pory roku.

To duży kraj, ale dzieje się tak głównie dlatego, że ma duże zmiany wysokości, na przykład masywne pasma górskie i oczywiście wybrzeża znajdują się na poziomie morza, a to oznacza, że ​​w różnych regionach świata występuje naprawdę różna sezonowość. Zimą w górach robi się śnieg i mogą pojawić się śnieżyce, ale zima w Meksyku to pora sucha, więc jeśli udasz się na wybrzeże, będzie tam piękny słoneczny dzień. Jednocześnie w tym samym otwartym świecie możesz opuścić śnieżycę, zjechać ze zbocza wzgórza i udać się na rozpaloną, gorącą plażę.

Gamereactor: W jaki sposób Xbox Series pozwala ożywić te pory roku?

Mike: W niektórych porach roku wprowadziliśmy naprawdę fajne wydarzenia pogodowe. Tak więc w porze suchej mamy burze piaskowe, które zobaczycie w naszym zwiastunie E3, a podczas sezonu burzowego mamy też burze tropikalne. Oba naprawdę świetnie wykorzystują moc Series X, aby naprawdę podkręcić atmosferę efektów. Oba są również regionalne, więc możesz zobaczyć tę tropikalną burzę zbliżającą się do wybrzeża i jechać w jej kierunku. To nie tylko kwestia malowania się na całej mapie, to właściwie regionalna trójwymiarowa rzecz, do której zmierzasz i którą odkrywasz.

Gamreactor: Jak zmieniły się podstawowe wrażenia z jazdy w Horizon 5?

Mike: Już wcześniej mieliśmy naprawdę świetny system fizyki i prowadzenia. Wszelkie zmiany w rozgrywce będą niewielkie, ale coś, czego wcześniej nie byliśmy w stanie zrobić, to całkiem duży przegląd niektórych naszych systemów obsługi fizyki. Udało nam się to zrobić tylko dlatego, że tym razem mieliśmy trzyletni cykl rozwoju, więc było dla nas trochę więcej miejsca na te inwestycje i wykonanie pracy.

Udało nam się zmodernizować nasze zawieszenie i układy hamulcowe, które są teraz bardziej autentyczne. Jeśli chodzi o zawieszenie, teraz lepiej radzi sobie na nawierzchniach terenowych i robi to w sposób bardziej symulacyjny, dzięki czemu zachowuje się znacznie bardziej realistycznie. Co ciekawe, pomimo tego, że zwiększyliśmy symulację, w rzeczywistości sprawia to, że jest ona bardziej przystępna - samochód zachowuje się w bardziej przewidywalny sposób niż w naszych poprzednich grach. W przypadku hamulców mamy teraz bardziej ziarnisty system hamowania, więc gdy naciskasz spust, hamowanie jest znacznie większe.

Forza Horizon 5

Gamereactor: W jaki sposób Horizon 5 opiera się na swoich poprzedniczkach w trybie online?

Mike: Świat Horizon 4 po raz pierwszy stał się wspólnym światem i dołożyliśmy wszelkich starań, aby uczynić go tak przyjaznym miejscem, jak tylko mogliśmy, i dlatego myślę, że ludzie zaczęli traktować go jako miejsce towarzyskie; przestrzeń, w której mogliby spędzać czas ze swoimi przyjaciółmi, co było dla nas świetne.

Mamy więc ogromny zestaw funkcji społecznościowych i internetowych i zabawne działania dla wielu graczy, w których możesz po prostu wziąć udział ze znajomymi. To takie rzeczy jak Pinata Pop, który widzieliśmy podczas pokazu na E3. To wydarzenie, które pojawia się w świecie gry. Nie musisz przechodzić przez menu pauzy ani żaden interfejs użytkownika czy ekran ładowania. Cały świat jest po prostu wypełniony tymi małymi zajęciami towarzyskimi, które mogą pojawić się i dać nam rzeczy do zrobienia, gdy po prostu spędzamy czas w pięknym wspólnym świecie Meksyku.

Gamereactor: Jak przejęcie przez Microsoft wpłynęło na pracę w Playground Games?

Mike: Rozmawiałem z kilkoma programistami, którzy dołączyli do firmy w ciągu ostatnich kilku lat, więc nie mogę powiedzieć, że to, co mam do powiedzenia, dotyczy ich wszystkich, ale dotyczy wszystkich tych, z którymi rozmawiałem, a to znaczy, że prawie nic się nie zmienia. Myślę, że Xbox Games Studios w pewnym sensie wie lub nauczyło się, że kupując te studia, nabywa konkretną kulturę i ludzi, którzy są przyzwyczajeni do określonego sposobu tworzenia gier. Najlepszym sposobem na odniesienie sukcesu w tych studiach jest umożliwienie im kontynuowania tego w ten sposób i jest to dla nas absolutnie prawdziwe.

Myślę, że najważniejszą zmianą jest to, że mamy teraz dość bezproblemową komunikację z innymi studiami, co oznacza, że ​​kiedy napotykamy problem, czy to z technologią, jakimś rodzajem systemów lub narzędzi, czy nawet po prostu z projektem, możemy skontaktować się z innym studiem i zapytać: „Hej, wiemy, że zrobiłeś to za pomocą jakiejś technologii, czy możesz nam powiedzieć, jak to zrobić?". Wszyscy są naprawdę ciepli, serdeczni i chętni do dzielenia się swoimi pomysłami i technologiami, co jest świetne. Wcześniej nie mieliśmy takich możliwości.

Gamereactor: Forza Horizon 5 wyciekła przed ujawnieniem na E3. Jaka była wewnętrzna reakcja, gdy okazało się, że szczegóły zostały ujawnione przedwcześnie?

Mike: Oczywiście staraliśmy się trzymać wszystko w tajemnicy, a powodem tego jest to, że szczególnie w przypadku E3 jest w tym prawdziwy pokaz - to naprawdę ekscytujące zrobić wielką odsłonę serii. Fakt, że wiele osób wiedziało, że Horizon 5 tam będzie i że będzie to Meksyk, nieco zmniejsza podekscytowanie. Z drugiej strony, kiedy zbliżasz się do E3, jest dużo niepokoju. Naprawdę zakochaliśmy się w Meksyku w ciągu ostatnich kilku lat, ale to nie znaczy, że wszyscy pokochają Meksyk, kiedy go pokażemy.

Ale jak tylko doszło do tego wycieku, wszystkie komentarze brzmiały: „Ach, co za wspaniały pomysł, Meksyk byłby genialny". Mogliśmy przetestować setting bez konieczności ogłaszania czegokolwiek.

Forza Horizon 5

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o ścieżce dźwiękowej, możecie kliknąć tutaj, a także kliknąć ten link, jeśli interesują was szczegóły trybu ekspedycji. Forza Horizon 5 zostanie wydana na PC, Xbox One i Xbox Series 9 listopada 2021 roku.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.