Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Strona główna
artykuły
Cyberpunk 2077

Futurystyczny alfabet z Cyberpunkiem 2077

Mini kompendium wiedzy o nadchodzącym polskim hicie.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 miał zrobić wielkie show na minionych targach E3 w Los Angeles i tak też się stało. Nowy zwiastun, Keanu Reeves i prezentacja daty premiery w tak udany i zaskakujący sposób z pewnością jeszcze bardziej napompowały balon z napisem „hype". Choć do premiery najnowszej produkcji CD Projekt Red pozostało jeszcze dziesięć miesięcy, to już teraz warto zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi tego gorącego tytułu.

Oto futurystyczny alfabet, czyli mini kompendium wiedzy od A do Z w temacie gry Cyberpunk 2077.

A jak Ambicje

CD Projekt Red to firma z ambicjami. Umiejętności i doświadczenie polskiego studia rosły wraz z każdą wydaną produkcją, z Wiedźminem 3: Dziki Gon na czele. Szef CD Projekt Red, Marcin Iwiński, powiedział wprost, że firma nie jest fabryką gier, a każdy kolejny projekt podnosi poprzeczkę i traktowany jest jak sztuka. Nie ma tu miejsca na taśmową produkcję, tylko ciężką pracę przy kolejnym hicie, o którym będzie głośno pod względem wielu doskonale współdziałających ze sobą czynników, wpływających na pozytywny odbiór całości.

B jak Badlands

Cyberpunk 2077

Rozgrywka głównie będzie toczyć się w Night City, ale gracze zwiedzą też peryferia zwane Badlands. To znakomita okazja do zmiany otoczenia, podziwiania różnorodności czy odetchnięcia od kolorowych ulic wielkiej metropolii. W tych pozamiejskich rejonach dostępne będą nowe misje, questy czy kontrakty, więc nuda nie wchodzi w grę.

C jak Crunch (okres intensywnej pracy)

Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projekt Red, i Adam Badowski, szef studia i dyrektor Cyberpunka 2077, w rozmowie z serwisem Kotaku zapewniali, że zrobią wszystko, aby crunch był o wiele mniej odczuwalny niż w przypadku Wiedźmina 3. Oczywiście są momenty, kiedy trzeba pracować na podwójnych obrotach, jak podczas przygotowania dema na targi E3 w Los Angeles, jednak szefowie chcą być bardziej ludzcy i traktować deweloperów z szacunkiem. Mają wielką nadzieję na podjęty dialog z pracownikami, słuchanie ich potrzeb czy normalne zachowanie podczas odmowy pracy w noce czy weekendy.

D jak Dodatek

Twórcy zapewniają, że historia w grze będzie pełnowartościowa i bardzo satysfakcjonująca. Nie ma miejsca na półśrodki czy wycinanie zawartości na późniejsze dodatki. Fabuła będzie kompletna, a zakończenie zadowoli graczy. Co czekać nas ma po premierze? Właśnie wtedy programiści będą rozmawiali o DLC i wszystkiego dowiemy się w przyszłości. Deweloper nie mówi „nie" rozszerzeniom, ale tylko w formie dodatkowych opowieści, prezentujących dalsze losy napotkanych postaci.

E jak Edycje gry

Cyberpunk 2077

Do wyboru będą dwie edycje - standardowa i kolekcjonerska. Ta pierwsza zawierać będzie grę, kompendium świata, naklejki, pocztówkę, mapę i cyfrowe dodatki. Poza tym będzie dostępna droższa edycja kolekcjonerska z przedmiotami edycji standardowej, artbookiem, steelbookiem, brelokiem „Quadra", pinami, przewodnikiem przetrwania i figurką.

F jak Fan

Twórcy z rodzimego studia już wiele razy pokazywali ludzką twarz i spory dystans. Jeden z fanów miał otrzymać edycję kolekcjonerską Cyberpunka 2077 za krzyknięcie podczas konferencji Microsoftu: „To ty zapierasz dech w piersiach" do Keanu Reevesa. Niestety, gracz postanowił poprosić o zmianę decyzji i wsparcie firmy w temacie urządzenia dla chorych pacjentów w szpitalach dziecięcych. Polski zespół przystał na taką prośbę.

G jak Giwery

Cyberpunk 2077

Deweloper pracuje nad wprowadzeniem wybornej i sprawiającej frajdę mechaniki walki, co daje do zrozumienia właśnie za pomocą różnorodnego arsenału. Ekipa przygotowała rozbudowany zestaw giwer, który pozwoli grze wyróżnić się na tle innych. Na jednym z fragmentów pokazanego dema można było zobaczyć scenę z udziałem inteligentnych karabinów, czyli broni, jakiej według twórców nie widzieliśmy w zbyt wielu współczesnych shooterach.

H jak Hideo Kojima

Znany twórca gier w pocie czoła pracuje przy Death Stranding i dlatego nie mógł pojawić się na tegorocznych targach E3. Brak obecności na kalifornijskiej imprezie postanowiło osłodzić twórcy polskie studio. Deweloperzy wysyłali mu paczkę z gadżetami przeznaczonymi dla dziennikarzy oglądających zamknięty pokaz Cyberpunka 2077. Kojima podziękował za prezent, a nową kurtkę zaprezentował na sobie za pośrednictwem Twittera. Świetne relacje wielkich twórców ukazują zdrową konkurencję.

I jak Inne gry

Cyberpunk 2077 ma się wyróżniać pod wieloma względami na tle innych gier. Fascynująca fabuła, atmosfera futurystycznej metropolii, satysfakcjonujące strzelanie czy ogólna wielkość produkcji z pewnością będą czymś wyjątkowym na scenie gier wideo. Wielkie ambicje, długi okres produkcji, sukces Wiedźmina 3 i ciągłe dążenie do perfekcji niejako wymuszają na ekipie wydanie kolejnego wielkiego hitu.

J jak Johnny Silverhand

Cyberpunk 2077

Atrakcją konferencji Microsoftu był Keanu Reeves i ujawnienie przez niego daty premiery gry. Aktor znany z filmów Matrix czy John Wick będzie drugą najważniejszą pod względem liczby linii dialogowych postacią w grze. Nagrywanie jego roli trwało ponoć piętnaście dni, a sam aktor brał udział w sesjach motion capture. Keanu Reeves będzie grał rolę gitarzysty i frontmana legendarnego zespołu rockowego Samurai. Muzyk był bojownikiem o wolność, a dla bogatych - zwykłym terrorystą. W grze z kolei ma być hologramem dla głównego bohatera i towarzyszyć mu w lwiej części przygody.

K jak Konsole

Cyberpunk 2077 powstaje z myślą o PlayStation 4, Xboksie One i PC. Oczywiście twórcy chcą, aby projekt ukazał się również na platformach kolejnej generacji, jednak na tę chwilę to wciąż melodia przyszłości. Aktualnie deweloper skupia się na obecnie dostępnych platformach. Premierę Cyberpunka 2077 wyznaczono na 16 kwietnia 2020 roku.

L jak Latanie

Pojazdy latające pojawią się w grze, jednak gracze nie zasiądą za ich sterami. Podziwianie Night City z góry będzie możliwe tylko w misjach związanych z trybem fabularnym. Podobna sytuacja ma mieć miejsce w temacie łodzi.

M jak Multiplayer

CD Projekt Red na tę chwilę intensywnie pracuje przy rozgrywce dla pojedynczego gracza. W wywiadzie dla serwisu Eurogamer lead quest designer, Paweł Sasko, zapytany o tryb multiplayer, stwierdził, że obecnie liczy się wyłącznie ciekawa kampania fabularna. Kwietniowa premiera to tylko rozgrywka singleplayer i twórcy aktualnie nie pracują przy sieciowej zabawie. Co będzie po premierze? Może powtórzyć się sytuacja z Red Dead Redemption 2, w którym sieciowe starcia były dostępne nieco później i nie miało to wpływu na ich popularność.

N jak Night City

Cyberpunk 2077

Night City będzie wzorowane na Nowym Jorku, Los Angeles i Tokio oraz podzielone na sześć dzielnic - City Center, Santa Domingo, Pacifica, Watson, Heywood i Westbrook. Każda z sześciu dzielnic swoją wyjątkowość będzie odzwierciedlać na wiele sposobów, począwszy od kultury czy atmosfery przez architekturę oraz ludziach i ich problemach skończywszy. Każdy aspekt tej metropolii ma łączyć się w jedno spójne i ogromnie wiarygodne miejskie środowisko.

O jak „Oh, that's cool"

Tak zareagował Keanu Reeves na słowa Phila Spencera z Microsoftu przed wyjściem na scenę podczas konferencji w Los Angeles. Szef Xboksa powiedział znanemu aktorowi, że gdy ten się na niej pojawi, to publiczność oszaleje na jego punkcie. Keanu nie miał z tym większego problemu.

P jak Polska

Cyberpunk 2077 to kolejna gra z Polski robiąca wiele szumu we wszystkich zakątkach świata. Wspólnie z Dying Light 2 będzie prawdziwym wiosennym uderzeniem przyszłego roku i sporym wydarzeniem w całej branży growej. Ostatnie targi E3 były zdominowane właśnie przez produkcje z naszego kraju, a ujawnienie daty premiery Cyberpunka 2077 przez Keanu Reevesa gracze zapamiętają na wiele lat.

R jak Ray Tracing

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Ray Tracing, czyli technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, ma być wykorzystana w grach zarówno na nowym Xboksie, jak i na PlayStation 5. Realistycznie wyglądające efekty czy refleksy świetlne mają być standardem w nowych grach, a twórcy potwierdzili użycie jej w Cyberpunku 2077.

S jak Sieć

Niestety, w sieci ukazują się nie tylko nowe materiały z rodzimej produkcji, ale też gadżety rozdawane przez twórców z okazji zamkniętego pokazu gry. Daszki, smycze, karnety z podpisami deweloperów czy kurtki to tylko niektóre z przedmiotów wystawianych na różnych aukcjach za kosmiczne pieniądze. Zeszłorocznym hitem były figurki z gry sprzedawane na eBayu za astronomiczne kwoty.

T jak Transseksualizm

Na stoisku CD Projekt Red podczas targów E3 można było dostrzec plakat reklamujący futurystyczny napój wraz z transpłciową modelką. Dopisany zwrot „zmiksuj to" w ogólnym odbiorze spowodował lawinę negatywnych komentarzy i oskarżeń o wzbudzanie kontrowersji. Autorka grafiki nie ma sobie nic do zarzucenia, jako że w czasach akcji gry zmiana swojego ciała i inne rzeczy uznawane dziś za tabu są zwyczajnie normalne.

U jak Ukryte wiadomości

Twórcy z Polski uwielbiają implementować w swoje materiały ukryte wiadomości dla fanów. Ostatni taki motyw miał miejsce w karcie zamówień przedpremierowych. Niebieskie podkreślenie na stronie to nic innego jak nadawana wiadomość alfabetem Morse'a, a wpisanie uzyskanych koordynat w Google nakierowuje na amerykańską siedzibę CD Projekt Red.

V jak V

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Główny bohater lub bohaterka w Cyberpunku 2077. W świecie ulepszonych ulicznych wojowników, doświadczonych technik sieciowych czy korporacyjnych hakerów, V będzie musiał(a) zrobić wszystko, aby wiele zmienić w Night City i ostatecznie zostać miejską legendą. Bohater(ka) będzie posiadał(a) szeroki system umiejętności, a gracze - możliwość eksperymentowania z jego lub jej zdolnościami i atutami.

W jak Wybór

W Cyberpunku 2077 wybór będzie miał ogromne znaczenie i nie chodzi tylko o kwestie fabularne. Okazuje się, że poszczególne sytuacje czy style gry mogą wyglądać całkiem odmiennie, jeśli gracz dokona innego wyboru. Wybrany arsenał będzie znacząco różnił się w zależności od stylu gry, z których każdy ma unikalne zalety i zastosowania. Sprzęt do walki będzie powiązany z wielowarstwową mechaniką progresji. Każda z dostępnych broni - technologiczna, potężna lub inteligentna - sprawi, że podejście do gry będzie możliwe na kilka różnych sposobów.

Z jak Zabijanie

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Choć na fragmentach z rozgrywki Cyberpunka 2077 można było zobaczyć wiele fragmentów z użyciem broni, to twórcy zaznaczają, że każda broń oraz wszczep cybernetyczny mogą posiadać tryb ogłuszający. Poza tym możliwe będą ciche finishery czy unikanie walki za sprawą skradania lub opcji dialogowych. Zabijanie nie będzie więc konieczne.

Powiązane teksty

Wczytywanie następnej zawartości