Sztuczna inteligencja jest często opisywana jako największe zagrożenie dla twórczości, a wiele osób obawia się, jak technologia wpłynie na rozrywkę jako całość. Ponieważ firmy produkujące gry wideo zaczynają wdrażać sztuczną inteligencję i włączać ją do swoich praktyk, naturalne jest, że martwimy się, w jaki sposób będzie ona kształtować przyszłość, ale Flying Wild Hog i jej główna narratorka Maria Borys-Piątkowska rozumieją, że sztuczna inteligencja przynosi korzyści, zakładając, że jest używana prawidłowo.
Borys-Piątkowska opowiedziała o swoich metodach wykorzystania sztucznej inteligencji i o tym, jak może ona pomóc w usprawnieniu zadań, które w przeciwnym razie zajęłyby dziesiątki setek godzin. Oto, co Borys-Piątkowska opowiedziała nam niedawno podczas DevGAMM w Portugalii:
"Cóż, słyszałem, że Ubisoft używał już sztucznej inteligencji, ChatGPT lub innego podobnego narzędzia. Moje podejście do korzystania ze sztucznej inteligencji jest takie, że jej używam, jednak używam jej tylko do celów badawczych, a nie do pisania, ponieważ pisanie tego... Właściwie to wychodzi ode mnie, z mojego serca. Więc już wiem, co pisze sztuczna inteligencja, myślę, że wiem, mam jakąś intuicję, żeby to wykryć. Wolałbym więc, wolę pisać, wkładać więcej energii i czasu w pisanie od siebie, a tego samego wymagam od moich kolegów.
"Jednak jeśli chodzi o badania, a wiesz, zagłębianie się w źródła i zadawanie pytań o... Opowiedz mi na przykład o prekolumbijskich potworach w Ameryce Południowej. Chciałbym... Przed erą sztucznej inteligencji spędzałem prawdopodobnie setki godzin lub dni na szukaniu konkretnych informacji. Teraz właśnie nauczyłem się, jak pytać ChatGPT lub inne narzędzia AI i właśnie dostałem ramki. Oczywiście, sprawdzam je dwukrotnie, zawsze sprawdzam, czy rzeczywiście mówią mi prawdę, ale przynajmniej mam ramki, które mogę odnieść się do niektórych źródeł, które faktycznie mi podają, i mogę to sprawdzić, wygooglować i zawęzić całą, powiedzmy, torbę pomysłów i całą dziedzinę wiedzy.
Zapytaliśmy też Borys-Piątkowską o to, jak wyglądało tworzenie Evil West i Shadow Warrior 3 oraz o wyzwania, jakie postawiły przed nią jako prowadzącą narrację w dwóch równoległych projektach. Zapoznaj się z pełnym wywiadem poniżej, aby usłyszeć również tę odpowiedź.