Polski
Gamereactor
artykuły
Returnal

GOTY 2021: #8 - Returnal

Housemarque wziął gatunek roguelike i wykorzystał go do stworzenia jednego z najbardziej imponujących przykładów gry wideo nowej generacji.

HQ

W większości gry, które wymieniliśmy i które podkreślimy w tegorocznych artykułach na temat Gry Roku, to tytuły, które prawie zdobyły nagrodę GOTY. Jednak pomimo tego, że został przyjęty przez krytyków, ekskluzywny projekt Housemarque na PlayStation 5 Returnal wydawał się odsuwać na dalszy plan podczas tegorocznych ceremonii wręczenia nagród.

Ten rygorystyczny roguelike był nominowany w kilku kategoriach, ale został rutynowo lekceważony, jeśli chodzi o najwyższą nagrodę w ofercie, pomimo tego, że jest jednym z najbardziej dopracowanych i wyjątkowych doświadczeń, jakie widzieliśmy przez cały 2021 rok.

HQ

Podążając za krokami międzygwiezdnej odkrywczyni Selene, Returnal poprosił graczy o ucieczkę z brutalnego cyklu śmierci i rozpaczy, pokonując wszelkiego rodzaju wyzwania w okrutnym, obcym świecie. Korzystając z cyklu roguelike, który przenosi graczy z powrotem do punktu wyjścia, gdy padają w walce, Returnal celował w oferowaniu złożonego i wymagającego systemu walki, połączonego z jednymi z najbardziej uderzających efektów wizualnych i scen, jakie widzieliśmy w grach wideo przez cały rok, dzięki zdolności tytułu do zatopienia ekranu falą wielokolorowych pocisków.

To jest reklama:

Zbudowany jako tytuł zadaniowy, w którym gracze mieli zostać zepchnięci do swoich granic, Returnal zawierał różnorodne biomy, każdy pasujący do własnej obsady zabójczych obcych form życia i możliwości eksploracji. Pomimo bycia roguelikiem na wskroś, Returnal dostarczył głęboko wciągający świat, owiany tajemnicami i ukrytymi sekretami, niepodobny do niczego, co kiedykolwiek widzieliśmy. A wszystko to zostało uzupełnione płynnymi i ścisłymi systemami rozgrywki, które dały graczowi całkowitą kontrolę nad Selene i jej arsenałem gadżetów i broni, gdy podróżowali przez wiele światów, aby zobaczyć, co czeka na końcu ich podróży.

ReturnalReturnal

Nie da się ukryć, że brutalny poziom trudności i roguelike'owy charakter mogą zniechęcić niektórych fanów, ale jeśli potrafisz przygotować się na wyzwanie i wpisowe do tego, co serwował Returnal, możesz zobaczyć dbałość o szczegóły w tej precyzyjnej i wyrafinowanej grze wideo. Czy to subtelne stukanie deszczu symulowane przez dotykowe sprzężenie zwrotne kontrolera DualSense, czy raczej po prostu sposoby wyrażania narracji poprzez nawiedzające i fascynujące sekwencje, Housemarque pokazał swoje umiejętności w rozwoju dzięki Returnal.

W tej kwestii warto przypomnieć zdolność Returnal do korzystania z funkcji specyficznych dla PS5 i kontrolera DualSense na nowym poziomie. Odkąd PlayStation 5 zadebiutowało w listopadzie ubiegłego roku, pojawiło się kilka gier, które wykazują doskonałą integrację tych systemów. Death Stranding Director's Cut podniósł wciągającą jakość systemu ruchu w grze za pomocą dotykowej informacji zwrotnej; Spider-Man: Miles Morales wykorzystał silnik dźwiękowy Tempest 3D, aby wyspa Manhattan wydawała się bardziej żywa niż kiedykolwiek; a Ratchet & Clank: Rift Apart pokazał mistrzowską klasę w mocnych stronach dysku SSD i krótszym czasie ładowania. Ale Returnal wydawał się wyróżniać we wszystkich tych kategoriach i nie tylko.

To jest reklama:

Wspomnieliśmy już o dotykowym sprzężeniu zwrotnym i sposobach jego wykorzystania do symulacji deszczu, a nawet kroków Selene, ale firma Housemarque użyła również kontrolera nowej generacji, aby ulepszyć swój system walki, integrując wyzwalacze adaptacyjne jako podstawową metodę naprzemiennego strzelania z broni. Potem był silnik Tempest, który w pełni sprawił, że świat Atropos wydawał się jeszcze bardziej przerażający i realny, a implementacja SSD sprawiła, że ​​szybkie podróżowanie i przemieszczanie się między różnymi światami planety było czystą przyjemnością.

Returnal

Podsumowując, Returnal jest prawdopodobnie najlepszym przykładem gry wideo nowej generacji. Podczas gdy sama natura roguelike'ów często może być w dzisiejszych czasach zniechęcająca dla graczy, Returnal jest bez cienia wątpliwości niezbędnym tytułem na PS5 i zostanie zapamiętany jako jeden z najlepszych i najbardziej imponujących projektów fińskiego studia.

HQ
ReturnalReturnal

Powiązane teksty

0
Returnal na komputerze PCScore

Returnal na komputerze PC

RECENZJA. Przez Magnus Laursen

Returnal powrócił z zemstą! Laursen przedzierał się przez mroczne ruiny i wieloramienne potwory, aby szybko przejrzeć wydanie gry na PC.

0
ReturnalScore

Returnal

RECENZJA. Przez Eirik Hyldbakk Furu

Housemarque właśnie podniosło poprzeczkę w kwestii gameplayu, grafiki, udźwiękowienia i sterowania w grach.



Wczytywanie następnej zawartości