Polski
Gamereactor
artykuły
Halo Infinite

GOTY 2021: #9 - Halo Infinite

343 Industries udowodniło, że zasługuje na prawo do zajmowania się dziedzictwem Master Chiefa.

HQ

Wszystko albo nic. Po klęsce w czerwcu zeszłego roku Halo Infinite właśnie tym wydawało się być dla 343 Industries. Czy to ogromne studio powinno zachować prawa do głównej ikony Xboksa, Master Chiefa, i serii science-fiction, która w ciągu ostatnich kilku lat spadła z szeregów prawdziwej wielkości? Sądząc po tym, co zostało podane w Halo Infinite, odpowiedź na to pytanie brzmi: tak.

Nie można zaprzeczyć, że po tym, jak Craig pojawił się na scenie, wiara społeczności w firmę 343 Industries obsługującą Halo była na najniższym poziomie, ale to było 18 miesięcy temu, 18 miesięcy dobrze spędzonego czasu na doskonaleniu i budowaniu doświadczenia, które powinno służyć jako doskonałe i zdolne medium do hostowania co najmniej następnych pięciu lat Halo. Każdy fan tej serii lub ogólnie gatunku strzelanek prawdopodobnie ma swój ulubiony tytuł Halo, ale wydaje się, że jest to dość jednomyślne stwierdzenie, że Halo Infinite jest wspaniałym i godnym następcą ponadczasowej serii, która przetrwała 20 lat Xboksa.

HQ

Podzielone na kampanię i tryby wieloosobowe Halo Infinite starało się wstrząsnąć oczekiwaniami, odchodząc od typowej liniowej kinowej fabuły na rzecz bardziej otwartego świata, w którym gracz ma więcej swobody w sposobie, w jaki podejść do sedna narracji. Celem kampanii było wykorzystanie doskonałości Master Chiefa w walce, aby spuścić grad ołowiu na wrogą frakcję Wygnańców, która okupuje część kosmitów, aby zamiast tego zaszczepić szereg punktów dowodzenia UNSC i odzyskać ogromne starożytne narzędzie. W ramach tego odnowionego projektu 343 zapewniło szereg tropów otwartego świata, w tym bazy wroga do odbicia, rdzenie Spartan do znalezienia oraz różne inne unikalne i interesujące miejsca do zbadania, aby uzyskać dodatkową narrację, co w sumie zapewnia rozgrywkę zupełnie niepodobną do niczego, co kiedykolwiek widzieliśmy w tytule Halo.

To jest reklama:

Chociaż kampania jest głównym punktem zainteresowania, fani prawdopodobnie oczekiwali na więcej gier wieloosobowych. To, co zaserwowało 343, to świeże i nowoczesne podejście do kultowej rozgrywki tej serii, która oddaje hołd swoim korzeniom, ale znacznie ewoluuje dzięki mechanice rozgrywki i systemom, które sytuują go jako najnowocześniejszy FPS w dzisiejszych czasach.

Karabin szturmowy i jego naprawdę niesamowity ćwierkający dźwięk strzału powracają i są tak samo satysfakcjonujące w użyciu jak zawsze, podobnie jak niszczycielska wyrzutnia rakiet i grzmiący karabin snajperski. Ale lista broni została zaktualizowana o śmiercionośny nowy sprzęt, taki jak błyskotliwy, ale niszczycielski Cindershot, a nawet nowsza broń boczna, w której Magnum staje na korzyść Sidekick. A wszystkiemu towarzyszy szereg nowych umiejętności, które pozwalają Spartanom przemierzać pole bitwy i angażować się w walkę na nowe sposoby, z fantastycznym Grappleshotem jako głównym headlinerem.

Halo InfiniteHalo Infinite
Halo InfiniteHalo Infinite
To jest reklama:

Nie, nie jest to idealna gra. Progresja jest odrażająca, długa i niemożliwa do pokochania, pomimo pewnych ulepszeń, a lista dostępnych trybów gry i sposobów kolejkowania meczu jest tak ograniczona, jak to tylko możliwe. I nie pomaga w tym system dostosowywania zbroi, który oferuje ułamek swobody, jaką miał Halo: Reach z 2010 roku. Aha, i fakt, że będziemy musieli czekać miesiącami na kampanię w trybie współpracy i dodanie Forge, zdecydowanie boli. Ale biorąc pod uwagę, gdzie ten tytuł wydawał się być 18 miesięcy temu, gra, a co dzisiaj zaserwowało 343 Industries, mamy do czynienia nie tylko z niezwykłą poprawą, ale z jedną z najlepszych gier, jakie przyniósł 2021 rok.

Niezwykłą część sukcesu tej gry również można przypisać 343 i ich chęci do słuchania i uczenia się. W ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się wiele zapowiedzi technicznych, aby zapewnić, że premiera przebiegnie tak płynnie, jak to możliwe: i tak się stało. Otrzymaliśmy ogromną ilość opinii od fanów, którzy po prostu chcą tego, co najlepsze w tej grze: a 343 słucha i dostarcza rozwiązań i planów. To wszystko bez wspominania o tym, że Halo Infinite uruchomiło swój tryb wieloosobowy trzy tygodnie wcześniej, jako tryb free-to-play, do pobrania na konsole Xbox i PC (nawet przez Steam), a kampania pojawiła się również na czas 8 grudnia, w ofercie Xbox Game Pass dla subskrybentów.

W czasie, gdy rynek strzelanek AAA wyglądał kiepsko po rozczarowującym wydaniu Battlefielda 2042 i Call of Duty: Vanguard, 343 Industries wypuściło grę, która zostanie zapamiętana ze względu na jej zdolność do przywrócenia wiary w tę spektakularną serię, a także dzięki temu, że mamy teraz całkowitą pewność, że Chief i jego dziedzictwo są w dobrych rękach 343 Industries z Xbox Game Studios.

HQ
Halo InfiniteHalo InfiniteHalo Infinite

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości