Polski
Gamereactor
artykuły

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy

Wraz z ujawnieniem następcy Nintendo na Switchu za 1-2 miesiące, zebraliśmy nasze zakłady, nadzieje i petycje dotyczące tego, co chcemy zobaczyć i cieszyć się nowym systemem.

HQ

Ponieważ Nintendo w swoim najnowszym raporcie finansowym (odnoszącym się do czwartego kwartału kalendarzowego 2023 roku) nie powiedziało ani słowa o następcy Switcha, akcjonariusze, fani, prasa i analitycy już patrzą tylko na jedno możliwe okno, aby ostatecznie wypowiedzieć się na temat nowej konsoli. Ponieważ dużym zaskoczeniem byłoby, gdyby Nintendo Switch 2, nazwijmy to tak np. nie trafił na rynek przed świętami Bożego Narodzenia , firma jest zobowiązana do upublicznienia swoich planów najpóźniej w najbliższym raporcie fiskalnym. To znaczy konkretnie pod koniec kwietnia lub na początku maja 2024 r., jeśli nie ogłosi tego już w ruchliwym miesiącu marcu. Tak, w przyszłym miesiącu.

Raport ten będzie zawierał już wszystkie wyniki za rok obrotowy 2024, który kończy się 31 marca, a więc obejmuje również pierwszy kwartał tego roku kalendarzowego. Producent musi następnie podzielić się swoimi prognozami do marca 2025 r. i zdefiniować swoje inwestycje oraz część strategii na cały ten okres.

Fakt, że Switch może w tym roku stać się najlepiej sprzedającą się konsolą w historii Nintendo, a nawet, według najbardziej optymistycznych szacunków, najlepiej sprzedającą się konsolą w historii, zanim wyjdzie z produkcji, nie może już dłużej przysłaniać (trudnej) kwestii jego naturalnej sukcesji. Sprzedaż sprzętu spada z tygodnia na tydzień, nie widać żadnych hitów, a kalendarz imprez do wiosny zapełnia się grami na mniejszą skalę lub remake'ami i remasterami klasyków. To wszystko do siebie pasuje. To spokój, który poprzedza nową konsolę.

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy
To jest reklama:

Kilka miesięcy temu zastanawiałem się, jaki będzie grywalny wynalazek Super Nintendo Switch, patrząc wstecz na historię maszyn Nintendo i ich zależność od innowacji w rozgrywce, aby odnieść sukces, a nawet przetrwać. Dzisiaj chcę skupić się na bardziej stopniowych lub ewolucyjnych aspektach tego, czym było Nintendo Switch. Oznacza to, że z konsolą hybrydową w ręku, gdzie oczekujemy, chcemy lub domagamy się, aby Nintendo wprowadziło zmiany na Super Nintendo Switch lub jakkolwiek ten następca będzie się nazywał, głównie na poziomie sprzętowym.

Co przyniesie Super Nintendo Switch pod względem zmian, ulepszeń i nowych funkcji w porównaniu z oryginalnym Switchem?

Oto 14 próśb, pomysłów lub życzeń dotyczących nowej konsoli, wraz z prawdopodobieństwem, naszym zdaniem, ich spełnienia:

1. Scentralizowana i ulepszona platforma internetowa dla społeczności

Wielka ewolucja usług sieciowych Nintendo rozpoczęła się w erze 3DS i Wii U, a ostatecznie została skonsolidowana z Nintendo Switch Online. Jednak firma wciąż pozostaje lata w tyle za konkurencją, zwłaszcza gdy inni aktorzy, tacy jak Microsoft, są specjalistami od usług.

Zawsze chroniąc prywatność i ekspozycję osób niepełnoletnich, Nintendo musi wprowadzić odnowiony ekosystem online, aby znacznie ułatwić dodawanie znajomych i udostępnianie gier online. Scentralizowane miejsce, w którym można obserwować zajęcia, wchodzić do pokoi i gier, a nawet organizować turnieje, w końcu zapominając o żmudnych kodach znajomych oraz rozszerzając i ułatwiając możliwości łączenia i dopasowywania. Oczywiście problem zintegrowanego czatu głosowego musi zostać jakoś przezwyciężony, zamiast odwracać wzrok i zasłaniać uszy.

Prawdopodobieństwo: ★★ ☆☆☆

2. Ekran po brzegi

Model Nintendo Switch OLED poradził sobie pod tym względem lepiej, ale widząc dziś ramki standardowego Switcha, można odnieść bolesne wrażenie staromodnej zabawki, a nie nowoczesnego urządzenia do gier. Przy dzisiejszych technologiach znacznie łatwiej jest zmieścić dostępną przestrzeń, a skoro już jesteśmy przy temacie ekranu, pożądane byłoby posiadanie wariantu OLED jako alternatywnej opcji uruchomienia... Być może nadszedł czas, aby zwiększyć rozdzielczość dla 7-calowych, a może większych ekranów.

Ok, wiemy, że Valve nie zrobiło tego ze Steam Deckiem i jest to żniwo wydajności, ale jeśli Switch 2 nadal przenosi większość egzekucji gier i jest znacznie potężniejszy, może nadszedł czas, aby przejść na full-HD na przenośnym, co dałoby gęstość pikseli nigdy wcześniej nie widzianą na maszynach Nintendo.

To jest reklama:

Prawdopodobieństwo: ★★★ ☆☆

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy

Wyzwalacze analogowe

Pewnego dnia dowiemy się, dlaczego romans Nintendo z analogowymi spustami zakończył się tak szybko. To prawda, że ich nie wymyślili, ale mocno postawili na nie z Gamecube, z bardzo ergonomicznymi przyciskami i świetnym skokiem dla maksymalnej precyzji w różnych gatunkach, zwłaszcza w grach wyścigowych. Przede wszystkim fantastyczny F-Zero GX, do tego stopnia, że rozumiemy, że nie doczekał się sequela z prostego powodu, że nie mógł polegać na tych elementach sterujących.

Fakt, że eksperci od innowacji sprzętowych zdecydowali się pominąć je w Wii U i Switchu, jest czymś, czego nadal nie do końca rozumiemy. To prawda, że ci pierwsi mieli GamePada tak solidnego jak zabawka w wieku przedszkolnym, a ci drudzy są w pełni przenośni i być może obawiali się stłuczenia, ale potem wprowadzili tak wiele innych delikatnych elementów, takich jak analogowy pad 3DS-a. Więc? Konflikt patentowy?

Niech to uporządkują, bo jeśli Super Nintendo Switch aspiruje do bycia alternatywą lub uzupełnieniem domowych konsol PlayStation i Xbox znacznie bardziej niż obecna maszyna, musi wybrać to, co jest standardem, zwłaszcza jeśli chodzi o sterowanie pojazdami i modulowanie niektórych urządzeń strzelających. A jeśli tak, to z dodatkowym oporem, takim jak adaptacyjne spusty DualSense, które w połączeniu z celowaniem ruchem, które rozprzestrzenia Zelda, sprawią, że korzystanie z łuku Linka będzie jeszcze bardziej satysfakcjonujące. Albo odrzutowce Splatoona!

Prawdopodobieństwo: ★★★★ ☆

4. Pożegnanie z dryfowaniem drążków

Mówiąc o sterowaniu, główny i kłopotliwy problem produkcyjny Switcha musi zostać całkowicie rozwiązany. Wiemy, że jest to skomplikowane i że inni producenci mieli podobne problemy, ale królowie kontrolerów muszą znaleźć ostateczne rozwiązanie, abyśmy nigdy więcej nie zobaczyli, jak nasza postać lub jej kamera poruszają się samodzielnie.

Prawdopodobieństwo: ★★★★ ☆

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy

5. Przeprojektowane kontrolery Joy-Con dla lepszej ergonomii

Nadal na kontrolerach. Nikt nie zaprzeczy, że Joy-Con był świetnym pomysłem i umożliwił wcześniej niewyobrażalne gry, czy to grę solo na jedną lub dwie ręce, czy też improwizację gry wieloosobowej w podróży. Ale ręce większości dorosłych nie są rękami dzieci. Ani Japończyków. Ściganie się w Mario Kart 8 Deluxe z pojedynczym poziomym Joy-Conem w dzisiejszych czasach skutkuje kilkugodzinnym bólem i sztywnością, nawet jeśli jest to tylko szybka filiżanka.

Potrzebujemy Joy-Conów, które nie są dużo większe, ale mają więcej miejsca i ergonomii, biorąc pod uwagę samodzielne użytkowanie.

Prawdopodobieństwo: ★★★★★

6. D-Pad na każdym kontrolerze

Czy będziemy kontynuować kontrole? Tak, będziemy. Pro Controller i Nintendo Switch Lite to dostały: cyfrowy czterokierunkowy pad jest używany tak samo lub częściej niż kiedykolwiek, zwłaszcza biorąc pod uwagę eksplozję retro-indie 2D. Granie w gry takie jak Street Fighter czy Mario vs. Donkey Kong na standardowym lub OLED Switchu w trybie przenośnym jest uciążliwe z małymi przyciskami kierunkowymi na Joy-Conie, również z powodu powyższego punktu.

A co się stanie, gdy trzymasz go poziomo? Nie tak bardzo, jeśli pomyślisz o tym, ile razy grałeś lewym Joy-Conem w poziomie. Ładny, symetryczny projekt byłby szkodliwy, ponieważ prawy kontroler musi szanować cztery klasyczne przyciski przednie i ich wyczucie, ale wygląd nie jest tutaj najważniejszy.

Prawdopodobieństwo: ★★★ ☆☆

7. Lepiej wykorzystaj Dock

Słyszeliśmy plotki, że stacja dokująca Switcha 2 będzie zawierała nieco więcej sprzętu, trochę więcej obliczeniowych, jeśli rozumiesz mój dryf. Obecny w zasadzie działa tylko jako pudełko do ładowania, odpoczynku i łączenia się z siecią, telewizorem i urządzeniami peryferyjnymi, ale nadal jest to handheld, który uruchamia gry na dużym ekranie, tylko z całą mocą i zużyciem wtyczki i bez użycia baterii.
Jeśli Dock 2.0 oprócz tego wszystkiego głównie zwiększa procesor i pamięć, w telewizorze można umieścić wyższe rozdzielczości i szczegóły. Ponadto mamy pełne prawo wyobrazić sobie inne zastosowania, takie jak przenośne, ale zasilane strumieniowaniem gry w pobliżu Docka lub możliwość zaoferowania trybu dwuekranowego w stylu Wii U, w którym każde "okno" pokazuje coś innego. Zostało to utracone wraz z ostateczną ewolucją na Switcha, ale Nintendo i inni dużo eksperymentowali i wymyślili dobre zastosowania, takie jak niepowtarzalne Affordable Space Adventures.

Prawdopodobieństwo: ★★ ☆☆☆

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy

8. Bardziej przyzwoity dźwięk

Niektóre tytuły Nintendo Switch, takie jak dwie gry Zelda z otwartym światem, MK8 Dx lub Metroid Dread, oferują świetny pozycyjny dźwięk przestrzenny, ale większość ludzi nawet o tym nie wie. Opcja jest nieco ukryta i jest dostarczana wyłącznie w 5.1 i liniowym PCM, co nie byłoby dużym problemem, gdybyśmy nie widzieli tak wielu gier przestrzegających licencjonowanych formatów, takich jak Dolby czy DTS na innych maszynach. Innymi słowy, zwiększyłoby to kompatybilność, wykorzystanie, a tym samym przyjemność z pejzażu dźwiękowego. Owszem, trzeba płacić tantiemy, a samo PS5 miało na początku wiele problemów i ograniczeń, mimo że Sony było mistrzem kina w przeszłości, ale nie żyjemy już w czasach Wii, a wyjście optyczne również należy do przeszłości, na których zaoszczędziliby trochę pieniędzy.

To ważna rzecz dla audiofilów i znowu, jeśli Nintendo chce uzyskać dużo więcej nowości w całej okazałości od innych firm, ale rozumiemy też, że w generacji słuchawek i będąc półprzenośną konsolą, nie traktują tego priorytetowo. Chociaż się z tym nie zgadzamy!

Mówiąc o słuchawkach, wskazane byłoby również przyjęcie nowszych formatów Bluetooth, aby zmniejszyć opóźnienia, a w każdym razie zachować port USB-C, aby móc podłączyć niektóre bezprzewodowe słuchawki douszne bez opóźnień.

Prawdopodobieństwo: ★★ ☆☆☆

9. Pełna kompatybilność wsteczna

Czy będę mógł używać wszystkich moich gier i akcesoriów Nintendo Switch na jego następcy? Jest to z pewnością pytanie za milion dolarów, zwłaszcza wśród tych, którzy dostali maszynę w swoje ręce w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a teraz czują zapach białego dymu. Jest tu wiele czynników, ale przede wszystkim gry fizyczne, gry do pobrania cyfrowego i kontrolery.

Biorąc pod uwagę ich osiągnięcia, nie wierzymy, że Nintendo nie pozwoli na pobranie wszystkich gier eShop już zakupionych na Switch w celu ponownego zagrania w nie lub kontynuowania gry na Nintendo Switch 2. Byłaby to decyzja nie tylko obraźliwa dla fanów, ale także nieco absurdalna i niekonsekwentna. Spodziewamy się tego również w przypadku klasyków dostępnych w ramach subskrypcji Nintendo Switch Online, usługi, którą, jak wspomniano powyżej, będą chcieli chronić i promować.

Czy teraz zachowają to samo miejsce na kartridże lub karty do gry? Jeśli już doszło do przejścia z DS na 3DS-a, to z jednego głównego powodu: piractwa. W tym momencie niektórzy już namieszali w Switchu na kilka sposobów i być może, aby uniknąć otwierania tylnych drzwi już opracowanych dla obecnej konsoli, wolą ponownie zmienić fizyczny format, być może oszczędzając koszty i zwiększając pamięć masową w tym procesie (dwa problemy obecnych kart Switcha). To tylko domysły, ale biorąc pod uwagę, że jest to konsola, na którą sprzedaje się najwięcej fizycznych gier, nie spodziewamy się, że Nintendo skończy jeszcze z wydaniami pudełkowymi. Czy odważą się wypuścić model bez slotów ze zwiększoną pamięcią do pobrania w stylu PlayStation i Xboxa bez napędu dysków? To nie brzmi jak oni.

Kolejną kwestią są kontrolery Joy-Con. Nie widzimy powodu, dla którego nie mieliby zezwalać na obsługę kontrolerów Pro, chyba że nastąpi jakaś radykalna i nieoczekiwana zmiana w metodzie sterowania, ale Joy-Con może stać się przestarzały dzięki czemuś tak prostemu, jak wymiana zatrzaskowej szyny po bokach ekranu na mocniejsze. Być może zlikwidują również czujnik podczerwieni, który był, spójrzmy prawdzie w oczy, wykorzystywany w infrastrukturze...

Prawdopodobieństwo: ★★★★★ (gry cyfrowe) ★★★★★☆☆ (gry fizyczne) ☆☆☆☆ (Joy-Con)★★★.

10. Złoty środek między mocą a ceną

Nie wiedząc, czy mają jakiegoś grywalnego asa w rękawie, jak wspomnieliśmy wcześniej, wszystko, co jest "wiadomo" o Super Nintendo Switch, to to, że będzie to przypadek więcej i lepiej. Przede wszystkim większa moc i lepsze osiągi. Ale widząc, jak produkty takie jak ROG Ally firmy Asus, Steam Deck firmy Valve lub Legion Go firmy Lenovo wychodzą pod względem stosunku mocy do ceny (a w niektórych przypadkach ze szkodą dla wydajności polegającą na niededykowanym systemie operacyjnym), bardzo interesujące będzie zobaczyć, jakie jest stanowisko Nintendo ze swoim sprzętem, pamiętając, że będą oczekiwać, że sprzedają o wiele milionów więcej niż wyżej wymienione trzy razem wzięte.
Nie spodziewamy się, że Nintendo Switch 2 odważy się przekroczyć barierę 500 euro i że będzie siedzieć w okolicach 400-450 €, patrząc na ich obecną i poprzednią politykę cenową. To, ile surowej mocy są w stanie upchnąć w przenośnym urządzeniu za tę cenę, co z kolei znacząco zmieni jego sprzęt z 2017 roku, będzie kluczem do zdefiniowania, co maszyna będzie w stanie zaoferować we wczesnych latach swojego istnienia. W szczególności te komponenty to w większości szybkie, wydajne i nowoczesne procesory i układy graficzne (4K HDR w telewizorze i DLSS, aby zaoszczędzić trochę sosu?), ilość i typ pamięci RAM oraz pamięć półprzewodnikowa.

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy

Nintendo nigdy nie było hojne w surowej mocy. Cóż, nigdy od czasu klapy Gamecube. Oni już porzucili ten wyścig. Dostawcy komponentów będą jednak konkurować, aby zaoferować im najlepszą ofertę pakietową, znając ich ogromny potencjał sukcesu. Firma będzie chciała dać firmom zewnętrznym możliwość łatwego przenoszenia swoich wydań AAA PS5 i Xbox Series na nową hybrydę, aby mogli w nie grać na prawdziwym handheldzie. Będą chcieli zminimalizować konieczną optymalizację, wykorzystać wieloformatowe możliwości Unreal Engine 5 i być sprytni w inżynierii sprzętowej.

Gry tak niedawne, jak Hogwarts Legacy, pokazują, że ta ścieżka może być niezwykle lukratywna dla Nintendo i stron trzecich, które wskoczą, być może bardziej niż kiedykolwiek, niezależnie od tego, jak przedwczesna może wydawać się ta nowa konsola.

Prawdopodobieństwo: ★★★ ☆☆☆☆ (określasz sweet spot).

11. Całkowity wykup u osób trzecich

Poprzedni punkt idzie w parze z tym. Negocjacje Nintendo z osobami trzecimi teraz, gdy są one w pozycji władzy, muszą być owocne. Bardziej niż kiedykolwiek. Ścieżka porzucona z powodu arogancji w erze Nintendo 64 i stopniowo odzyskiwana wraz z 3DS-em i Switchem musi być teraz przekroczona do końca.

Firmy trzecie wydadzą swoje hity na następcę Nintendo Switch tylko w tym samym czasie, co na PS5 i Xbox Series, jeśli będzie to wystarczająco przekonujące, i tylko jeśli wszystkie to zrobią, ta kwestia zostanie poruszona po raz pierwszy od czasu SNES.

Ok, brzmiałem trochę jak Bilbo Baggins. Nintendo Switch było domem dla wielkich, ogromnych hitów od innych, takich jak Minecraft. Ale nie był domem dla Call of Duty, Assassin's Creed, Star Wars, Street Fighter, Resident Evil, Elden Ring, Tekken i Grand Theft Auto. A FIFA/EAFC się nie liczą, a EA prawie zawsze dostarcza kiepski port.

To zawsze było największe wyzwanie dla firmy z tak silnym portfolio i z pewnością jedno z głównych wyzwań, jakie sobie teraz postawili.

Prawdopodobieństwo: ★★ ☆☆☆

12. Dwa hity w dniu premiery

Nintendo wiele się nauczyło z poprzednich debiutów sprzętowych i kilku popremierowych posuchy. Biorąc pod uwagę, że studia pracujące na pełnych obrotach nad nową maszyną już od kilku lat, spodziewamy się, że może nie będzie to taki moloch, jakim były The Legend of Zelda: Breath of the Wild i Super Mario Odyssey w ciągu zaledwie 9 miesięcy w poprzednim roku premiery, ale porównywalny wysiłek.

Jesteśmy głęboko przekonani, że nowa gra Nintendo EAD Tokyo, niezależnie od tego, czy będzie to następny Mario 3D , czy może z Donkey Kongiem jako gościem specjalnym, będzie wielką grą premierową dla Super Nintendo Switch. I nie może być jedyny. Kiedy Smash Bros., Animal Crossing czy Splatoon są zwykle hitami drugiej fali (a kiedy Metroid Prime 4 ma jeszcze czas i nie spodziewamy się, że nieunikniona kontynuacja Metroid Dread od Mercurysteam również będzie gotowa), pozostało niewiele własnych IP sprzedających się na konsole. Czy Nintendo odważy się wypuścić na rynek swoją nową konsolę... wraz z nowym Pokémonem ?

Prawdopodobieństwo: ★★★★ ☆

13. Gamecube w NSO

Dajcie mi analogowe wyzwalacze, o które prosiłem wcześniej, a potem dajcie mi Gamecube w ramach Nintendo Switch Online + Expansion Pack. Straciliśmy jej wsteczną kompatybilność po Wii, więc wydaje się, że jest to najbardziej odległa i zapomniana konsola, jak ukochana była ta mała sześcienna maszyna. To, że remastery Wind Waker i Twilight Princess HD pozostały na Wii U, nie pomogło.

Nowy sprzęt powinien być w stanie uruchamiać, ulepszać i przechowywać te pliki do pobrania bez większego stresu, a wtedy NSO będzie miało rosnącą i niezwykle kuszącą kolekcję retro - tak, bo to też jest retro - w formacie subskrypcji. A skoro już przy tym jesteśmy, DS i 3DS też są bardzo mile widziane.

Prawdopodobieństwo: ★★★ ☆☆

14. Nowoczesny i zwinny eShop

Zaczęliśmy od rozmowy o scentralizowanym systemie online, który powinien iść ze sobą w parze. Przejście z eShopów Wii U i 3DS do sklepu Nintendo Switch było ogromnym skokiem dla ludzkości. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do przeglądania wszelkiego rodzaju usług cyfrowych i sklepów, stało się to archaiczne. Potrzebujemy, aby ładowanie każdej strony nie zajmowało kilku sekund, aby móc znacznie łatwiej filtrować i znajdować gry (czy naprawdę muszę iść na ten spacer, aby ponownie pobrać te, które posiadam?) i, chociaż niektórym może się to nie podobać, aby nowe wydania, wyprzedaże i oferty łączyły się z menu i oprogramowaniem systemowym. Wszystko i wszyscy stają się cyfrowi, a Nintendo wymyśliło, jak zrobić to lepiej po latach pozostawania w tyle.

Prawdopodobieństwo: ★★★★ ☆

Czego oczekujesz od następcy Nintendo Switch?

Lista życzeń Nintendo Switch 2: 14 nowych i ulepszonych funkcji, których potrzebujemy


Wczytywanie następnej zawartości