Luto to pierwsze dzieło studia Broken Bird Games z siedzibą na Wyspach Kanaryjskich. W zeszłym tygodniu, w ramach naszej relacji z Arucas Gaming Fest, mieliśmy przyjemność porozmawiać z częścią zespołu, ponieważ mieli wygłosić prelekcję, aby opowiedzieć swoją historię w mieście Arucas na Gran Canarii. Po raz pierwszy dowiedzieliśmy się o grze dwa lata temu i od tamtej pory śledzimy ją, aż do pewnego dnia, kiedy to jej demo zostało wydane na PS5.
"To nie jest wielka gra typu jump scare", mówi producent i programista Santi Miguel, jeden z 6 członków zespołu. "Staramy się mieć więcej atmosfery, bardziej wyciszone doświadczenie, ale także bardzo skupione na horrorze".
"Gra toczy się, gdy właśnie straciłeś ukochaną osobę", kontynuuje, "kogoś z twojej rodziny, więc jesteś w żałobie i jesteś bardzo przygnębiony swoim życiem. Tak więc twój dom, wszystko w twoim życiu staje się horrorem, który staramy się przedstawić. Nie możesz wyjść z domu, jesteś w swojej własnej rutynie, zaczynasz widzieć rzeczy, więc w ten sposób zaczynasz grę i musisz spróbować przezwyciężyć smutek, grając i wiedząc o sobie".
Gra jest kreatywnie prowadzona przez Borję Corvo, który obserwował wywiad za kulisami. Miguel wskazuje na ich najbardziej oczywiste źródła inspiracji, takie jak P.T. czy Silent Hill, ale także What Remains of Edith Finch, ponieważ Luto ma pewne elementy narracyjne wspólne (poza kilkoma łamigłówkami wrzuconymi do miksu).
Luto jest budowany na silniku Unreal Engine 5 i ukaże się w Q2-Q3 2024 roku zarówno w wersji pudełkowej, jak i do pobrania, potwierdza w wywiadzie szef wydawcy Selecta Play Javier Puertas.
Odtwórz cały wywiad (pamiętaj, aby aktywować napisy w swoim lokalnym języku), aby dowiedzieć się więcej o japońskim akcie gry i o tym, jak zrobiła furorę w Japonii jako potencjalny tytuł fabularny dla Tokyo Game Show's Matsuura Games. Poza tym, pod koniec filmu Puertas opisuje portfolio różnych wydań fizycznych i cyfrowych Selecta Play.