Polski
Gamereactor
artykuły

Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos

Byliśmy tam ID@Xbox gdy zaprezentowaliśmy cztery nowe tytuły od czterech europejskich deweloperów.

HQ

W tym roku mija 10 lat, odkąd Xbox rozpoczął swoją ID@Xbox inicjatywę. Czy to był powód, dla którego zaprosili prasę na wydarzenie cyfrowe, nadal nie jestem pewien, ale to, co zobaczyliśmy, to dogłębne spojrzenie na cztery nowe tytuły od czterech różnych europejskich deweloperów. Wszystkie gry zostały zaprezentowane ze zwiastunem, demem z komentarzem dewelopera i wreszcie możliwością zadawania odpowiednich pytań na żywo. Oto, co zobaczyliśmy.

The Last Case of Benedict Fox

Pierwsza gra w menu również okazała się tą, która zrobiła absolutnie najlepsze wrażenie. The Last Case of Benedict Fox to pierwsza gra polskiego dewelopera Plot Twist's, ale w jego 30-osobowym zespole znajdują się weterani z The Witcher, Dying Light i Hitman , więc nie jest to niesprawdzona grupa.

Po raz pierwszy zapoznałem się z grą podczas zeszłorocznej prezentacji Xbox, ale od tego czasu tak naprawdę jej nie śledziłem. Może dlatego byłem tak mile zaskoczony. The Last Case of Benedict Fox to inspirowana Lovecraftem Metroidvania z równymi częściami walki, platformówki i rozwiązywania zagadek. Grasz jako samozwańczy detektyw Benedict Fox, który bada sprawę związaną z jego zmarłym ojcem. Benedict ma kilka umiejętności, które odróżniają go od większości detektywów, których spotkałem w grach, filmach i książkach. Po pierwsze, jest powiązany z demonem podobnym do Ciemności, który między innymi umożliwia mu podwójny skok i zamianę skóry w kamień. Ponadto może uzyskać dostęp do wspomnień ludzi za pośrednictwem miejsca o nazwie Limbo, które wydaje się stanowić większość gry. Pozostała część rozgrywa się w zamku jego taty, gdzie Benedict może robić tatuaże, aby ulepszyć zdolności demona i rozmawiać z różnymi postaciami, innymi słowy - innymi słowy z pewnego rodzaju centrum.

Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos
To jest reklama:
Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmosNadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmosNadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos

Trudno było zorientować się, jak rozległy jest świat gry, ale widzieliśmy wiele zagadek, takich jak rytuały, w których potrzebne było specjalne zamówienie, a także kilka natychmiast skomplikowanych interpretacji symboli, które powinny mieć więcej sensu w praktyce. Łamigłówki w Metroidvanias są zazwyczaj oparte na nawigacji, ale sądząc po wersji demonstracyjnej, wiele zagadek czerpie inspirację z Resident Evil, z mnóstwem egzotycznych przedmiotów, które należy wykorzystać we właściwych miejscach.

Walka wygląda zaskakująco skomplikowanie dzięki różnym umiejętnościom, takim jak wspomniana kamienna skóra, system parowania i ataki wręcz ładujące twoją broń palną. Widzieliśmy Benedykta walczącego z demonami i tajemniczą organizacją, która ściga go z powodu demona, który podąża za nim. Trochę obawiam się, że miejscami zabraknie walki, ale trudno powiedzieć, nie mając kontrolera w rękach.

To jest reklama:

Dyrektor kreatywny Bartek Lesiakowski został zapytany po demo, z czego jest najbardziej dumny, i nic dziwnego, że był to styl wizualny, ale także atmosfera, historia i sposób, w jaki Plot Twist radzi sobie z mrocznymi motywami w wyjątkowy sposób. Wspomniał również, że źródłami inspiracji oprócz HP Lovecrafta są filmy noir, jazz z lat 1920. i greckie tragedie. Różnorodność inspiracji z pewnością daje się odczuć, a z tego, co widzieliśmy, mogę tylko przytaknąć w zgodzie z tym, z czego Bartek jest najbardziej dumny. The Last Case of Benedict Fox wygląda jak gwałtowny, drżący i niezwykle atrakcyjny potwór jazzowy z innego wymiaru i nie mogę się doczekać, aby dostać go w swoje ręce, kiedy pojawi się tej wiosny.

HQ

Planeta Lany

Być może to wybuchowa prezentacja Benedicta Foxa odegrała pewną rolę, ale Planet of Lana nie zrobił tak dobrego wrażenia, jak się spodziewałem. Był to jeden z czterech tytułów, na które najbardziej czekałem, ale klimatyczna i oszałamiająco piękna platformówka filmowa prawdopodobnie nie jest grą najlepiej nadającą się do pokazu. A ponieważ gra nie ma niezliczonej mechaniki, o której można by mówić, a deweloper Wishfully i dyrektor kreatywny Adam Stjärnljus trzymają swoje karty dość blisko piersi, jeśli chodzi o historię, nie było o czym rozmawiać.

Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos
Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmosNadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos

Nie oznacza to jednak, że Planet of Lana wygląda mniej niesamowicie, biorąc pod uwagę wszystko, co zostało pokazane w grze do tej pory. Wygląda to jak gra Playdead, gdyby Studio Ghibli był odpowiedzialny za kierunek artystyczny, a Fumito Ueda był na pokładzie jako konsultant. Grasz jako Lana, która wyrusza w epicką podróż, aby uratować swoją siostrę i resztę jej ludu przed najeźdźcami zagrażającymi planecie Novo. Po drodze spotyka Mooi, kotopodobne stworzenie z talentem do skakania wysoko i komunikowania się z fauną Novo, ale ma też ostry lęk przed wodą - coś, czego Lana na szczęście nie podziela. Innymi słowy, te dwie zdolności uzupełniają się nawzajem, a w demo, które miało miejsce w oszałamiająco wyglądającym bagnie, widzieliśmy, jak Lana wydaje rozkazy Mooi, aby rozwiązać zagadki nawigacyjne. Żaden z nich nie był szczególnie skomplikowany, ale mam nadzieję, że zmieni się to nieco dalej w grze. Jednak pozytywne było to, że Mooi szybko i poprawnie wykonuje każde polecenie, ponieważ nie ma nic bardziej irytującego niż postać towarzysząca z chorą sztuczną inteligencją.

Podczas gdy łamigłówki były nieco zbyt oczywiste, jak powiedziałem, nie można zarzucić grafice gry, a muzyka w tle była również niesamowicie piękna, co być może nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, że zapewnia to kompozytor The Last Guardian's. Chociaż format może nie być idealny dla gry takiej jak Planet of Lana, nadal jest to jedna z moich najbardziej oczekiwanych gier i na szczęście nie potrwa długo, zanim nadejdzie. Miej oko na to tej wiosny.

HQ

Granica Lightyear

Obce planety są również sceną Frame Break's Lightyear Frontier. Przyjemnie wyglądający symulator farmingu mechów, który ma również na celu dostarczenie historii z intrygującą tajemnicą.

Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos
Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmosNadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos

W przeciwieństwie do innych gier, które widzieliśmy, wydaje się, że wciąż jest wiele do zrobienia dla 14 osób w Frame Break, ale wizja jest już jasna. Chodzi o ręczne zbieranie zasobów, a nie automatyzację, oraz możliwość grania solo, a także z trójką przyjaciół. Dodatkowo zespół eksperymentuje z umożliwieniem graczowi opuszczenia mecha i eksploracji na piechotę.

Wszystko wygląda niesamowicie kolorowo i zachęcająco, podobnie jak muzyka brzmiąca jak Outer Wilds, ale dyrektor generalny Joakim Hedström nie powiedział, kiedy będziemy mogli ją zagrać.

HQ

Everspace 2

Od obcej planety w oryginale do całej ich masy. Everspace 2 porzucił strukturę roguelite swojego poprzednika na rzecz klasycznej kampanii z ciągłym postępem. Struktura poprzednika była w dużej mierze wynikiem ograniczonego budżetu, ale sukces tej gry pozwolił Rockfish Games stworzyć "grę, którą zawsze chcieliśmy stworzyć", jak ujął to założyciel Michael Schade.

Everspace 2 wygląda jak szybka gra zręcznościowa w gatunku dogfight. Schade opisuje go jako looter shootera w półotwartym świecie. Podróżujesz płynnie z miejsca na miejsce za pośrednictwem portali i odwiedzasz różne układy słoneczne. Istnieje ponad 100 ręcznie robionych lokacji, a Rockfish obiecuje 30-godzinną kampanię i cztery godziny dialogu. Różnorodność wydaje się być świetna; Widzieliśmy bitwy w kosmosie i blisko powierzchni na planecie lawy, a pod powierzchnią oceanu na planecie wodnej. Co więcej, były one zachęcające wizualnie, więc dobrze, że eksploracja również odgrywa dużą rolę.

Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos
Nadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmosNadchodzące gry niezależne Xboksa przenoszą nas w inne wymiary i daleko w kosmos

Gra jest gotowa do wydania na PC w kwietniu po długim okresie w Early Access. Nawiasem mówiąc, Schade był pełen pochwał za opinie dostarczone przez Early Access, posuwając się nawet do stwierdzenia, że nie stworzyłby gry ponownie bez uprzedniego wydania wersji wczesnego dostępu.

HQ


Wczytywanie następnej zawartości