Polski
Gamereactor
artykuły

Nasze pierwsze wrażenia z PlayStation VR2

Spędziliśmy godzinę z nowym zestawem słuchawkowym Sony przywiązanym do głowy. Oto nasze pierwsze wrażenia.

HQ

Jako platforma do gier, VR nie ma jeszcze swojej wielkiej przerwy. Tak, Quest 2 sprzedał się lepiej niż ktokolwiek się spodziewał, ale w porównaniu ze sprzedażą konsol jest jeszcze długa droga, a inne zestawy słuchawkowe na rynku są daleko w tyle za zestawem Meta's pod względem surowych liczb. Dotyczy to również oryginalnego PlayStation VR, nawet jeśli był pierwszym, który udowodnił, że można sprzedać miliony zestawów VR. Siedem lat i wiele cennych doświadczeń później Sony jest teraz gotowy do wydania nowej generacji zestawu VR. Czy PlayStation VR2 (PS VR2) może przenieść VR na wyższy poziom i wyróżnić się na zatłoczonym rynku? PlayStation zaprosił nas ostatnio do spędzenia godziny z PS VR2, aby się o tym przekonać. Oto pięć rzeczy, które się wyróżniały.

To bardzo wygodne

Większość weteranów Quest prawdopodobnie zgodzi się ze mną, gdy powiem, że komfort nie jest czynnikiem, który należy przeoczyć, jeśli chodzi o wciąż stosunkowo nieporęczne zestawy słuchawkowe. Moja szyja często przeklinała źle proporcjonalną konstrukcję zestawu słuchawkowego z Meta. Dlatego z przyjemnością informuję, że PS VR2 czuje się bardzo komfortowo, przynajmniej sądząc po godzinie, w której go nosiłem. Podobnie jak jego poprzednik, można go regulować z przodu i z tyłu. Jest miękki i ma ładne, okrągłe krzywizny i jest lżejszy niż jego poprzednik. Komfort może nie być na samym szczycie listy życzeń dla większości graczy, ale nadal jest piękne, że Sony wydaje się projektować wygodny zestaw słuchawkowy.

Nasze pierwsze wrażenia z PlayStation VR2

Imponujące specyfikacje można zobaczyć i poczuć

Dzięki ekranowi OLED, rozdzielczości 2000 x 2040 na oko i polu widzenia 110 stopni PS VR2 ma imponujące specyfikacje, a jak można przeczytać w mojej zapowiedzi Horizon Call of the Mountain, w połączeniu z mocą PS5, są w stanie produkować wrażenia, które znacznie przewyższają te z pierwszego PSVR z wizualnego punktu widzenia. Ostra jakość obrazu, która eliminuje osławiony efekt drzwi ekranu, jest w szczególności bardzo pożądanym ulepszeniem, a dzięki wewnętrznym kamerom śledzenie jest również znacznie ulepszone. Sam fakt, że możesz teraz obrócić się o 360 stopni bez śledzenia jest cudowny.

Sterowniki są znane i działają bardzo dobrze

Śmierć kontrolera Move jest jedną z najlepszych rzeczy w nowym sprzęcie. Niezręczne drążki zostały zastąpione kilkoma kontrolerami inspirowanymi Oculus Touch, które są bardzo naturalne do trzymania. W końcu są dwa drążki analogowe, a rozmieszczenie przycisków wydaje się odpowiednie. I oczywiście mają dotykowe sprzężenie zwrotne i adaptacyjne wyzwalacze (więcej na ten temat za chwilę). Jeśli, podobnie jak ja, spędziłeś sporo czasu z kontrolerami Touch, wydaje się, że jest to małe ulepszenie, ale jeśli twoim punktem odniesienia jest oryginalny PSVR, czeka cię poważna uczta.

Funkcje wprowadzone przez DualSense są ekscytujące w VR

Mówiąc o dotykowym sprzężeniu zwrotnym, kontrolery nie są jedyną rzeczą, która z tego korzysta. Sam zestaw słuchawkowy ma tę funkcję. Nie martw się, uderzenie ogona Watcher's nie znokautuje cię, ponieważ Sony są mniej radykalne niż Palmer Lucky w sensie projektowym. Ale odczuwanie wiatru w powietrzu po bliskim spotkaniu z Stormbird lub wibracji przez moje ręce i głowę, gdy Tallneck przechodzi w pobliżu, znacznie zwiększa immersję i naprawdę uważam, że dotykowe sprzężenie zwrotne i adaptacyjne wyzwalacze mają większy potencjał w VR niż w tradycyjnych grach. Z jednej strony jestem podekscytowany, że mam swój własny moment Jurassic Park, gdy po raz pierwszy zbliża się Thunderjaw. Jak zawsze te funkcje mogą stać się mniej zauważalne w miarę upływu czasu, a nawet zaniedbywane przez programistów, ale teraz jestem ciekawy, jak nadchodzące gry zaimplementują te funkcje.

Nasze pierwsze wrażenia z PlayStation VR2
To jest reklama:

Drut nie jest tak naprawdę problemem

Kiedy ogłoszono PS VR2, największą krytyką był pojedynczy przewód łączący go z PS5. Osobiście nie martwiło mnie to zbytnio, a podczas mojego czasu z zestawem słuchawkowym odpowiednio długi nie był kłopotliwy. Czy byłoby jeszcze przyjemniej, gdyby PS VR2 był bezprzewodowy? Prawdopodobnie. Ale jest to kompromis, który mogę zrozumieć, jeśli oznacza to wyższą rozdzielczość i mniejsze opóźnienia. Chociaż jestem typem, który lubi przewodowe słuchawki, więc weź to, jak chcesz.

Jak wspomniano we wstępie, wszystko to opiera się na zaledwie godzinie z zestawem słuchawkowym, ale wszystko wygląda dobrze i nie mogę się doczekać, aby bardziej szczegółowo omówić nowe akcesorium Sony's, gdy zostanie uruchomione 22 lutego.



Wczytywanie następnej zawartości