Polski
Gamereactor
artykuły

Nazwy gier: Niepotrzebnie długie z niepotrzebnymi dwukropkami

Podczas gdy wiele gier ma tytuły, które po prostu spływają z języka, ostatnio kilka z nich było absolutnie zaskakujących.

HQ

W nazwie jest siła. Zwłaszcza nazwa gry. W obecnej, przesyconej branży gier, w której trudniej niż kiedykolwiek skłonić ludzi do kupowania i grania w grę, nawet jeśli jesteś tytanem AAA, nazwa może odegrać dużą rolę w przyciąganiu publiczności. Atomfall, Split Fiction, Astro Bot. To wszystko najnowsze tytuły, które nie tylko mówią o tym, co masz na myśli, ale robią to w precyzyjny, prosty sposób. Są to nazwy gier, które nie sprawiają, że czujesz, że musisz powiedzieć "na zdrowie", gdy ktoś o nich wspomina.

Z drugiej strony mamy coś takiego jak Intergalactic: The Heretic Prophet. Intergalaktyczny: Heretycki Prorok. Aż 11 sylab, które prawie sprawiły, że wyplułem mojego Potwora o 4 nad ranem, oglądając The Game Awards w zeszłym roku. Od Naughty Dog, nie mniej. Chodźcie chłopcy, co my tu robimy?

Nazwy gier: Niepotrzebnie długie z niepotrzebnymi dwukropkami

To nie jest tylko Naughty Dog, które wymyśla niepotrzebne kęsy tytułu, i niezależnie od jakości gry, mogę wymyślić więcej niż kilka przykładów, które naprawdę rysują tytuł, dodając bezużyteczny dwukropek tylko po to, aby rozbić grupę słów, które połączone ze sobą nie mają znaczenia. Clair Obscur: Expedition 33, Lost Records: Bloom & Rage, Banishers: Ghosts of New Eden, Tales of Kenzera: Zau, Lynked: Banner of the Spark i wiele innych – wszystkie te gry uderzają jak policzek, gdy słyszysz ich zapowiedzi lub czytasz je na stronie w sklepie, i myślę, że nadszedł czas, abyśmy wszyscy przyjrzeli się liczbie słów w niektórych z tych tytułów i zdecydowali, czy możemy zabić kilku ulubieńców.

To jest reklama:

Nie jestem przeciwny umieszczaniu dwukropka w tytule. W przypadku uznanego IP, takiego jak Gwiezdne Wojny, Władca Pierścieni czy Warhammer, oczywiście musisz najpierw umieścić tam wielkie nazwisko, zanim powiesz ludziom, w co się pakują. Sequele też mogą być czasami przepustką, ale nawet tutaj widzimy kilku niedawnych przestępców. Na przykład Kingdom Come: Deliverance II i Death Stranding 2: On the Beach. Kojima zawsze dostaje przepustkę, ponieważ jest Kojimą, ale tak naprawdę nie potrzebujemy zarówno "2", jak i "On the Beach", ponieważ w tym momencie powiedziano nam, że jest to inna gra niż oryginał. Wraz z Kingdom Come pierwsza gra nosiła nazwę Kingdom Come: Deliverance, a jej sequel miał się nazywać Kingdom Come: Something Else. Zamiast tego po prostu dostajemy ponownie Deliverance z kolejnym doklejonym numerem, całkowicie unieważniając potrzebę dwukropka przed Deliverance w pierwszej grze.

Nazwy gier: Niepotrzebnie długie z niepotrzebnymi dwukropkami

To naprawdę drobiazgowa rzecz i jak powiedziałem, tak naprawdę nie wpływa to na jakość gry, ale interesujące (przynajmniej dla mnie) jest przyjrzenie się, jak zbyt długie nazwy i niepotrzebne dwukropki stają się coraz bardziej trendem. Oczywiście jest ku temu kilka powodów. Na przykład w dzisiejszym świecie gier trudno jest znaleźć unikalne imię, z czym się wczuwam, ale nadal możesz zachować krótkie imię z dwukropkiem lub dać potencjalnej publiczności mniej słów do zapamiętania. Mit: Wukong jest tego doskonałym przykładem, który nadal ma dwukropek, ale wydaje się, że na niego zasłużył i są to tylko trzy słowa do zapamiętania, z których najważniejsze znajduje się po dwukropku.

Dlaczego Naughty Dog wybrało przerażającą nazwę przestępcy z Intergalactic: The Heretic Prophet? Cóż, wydaje się, że w dużej mierze zależy to od przyszłości tego adresu IP. Geoff Keighley przedstawił tę grę jako pierwszą z serii od Naughty Dog, co oznacza, że prawdopodobnie będziemy mieli Intergalactic: The Something Something w przyszłości, a także kilka innych tytułów. To tak, jakbyś nazwał pierwszą grę z serii Uncharted Uncharted: The First One lub dodałeś do części pierwszej część The Last of Us w momencie premiery w 2013 roku. Nie ma to sensu i nie pozwala na to, by intryga z początkowego tytułu siedziała z tobą. Uncharted i The Last of Us są ponadczasowe, jeśli chodzi o nazwy gier, a jednak wydaje się, że jest to prawdziwe potknięcie, jak na świat i grę, które poza tym wydają się tak interesujące.

To jest reklama:
Nazwy gier: Niepotrzebnie długie z niepotrzebnymi dwukropkami

Ponownie, nie jest to jedyny problem Intergalactic. Kim jest Clair? Dlaczego jest niejasna? Czym do jest Sztandar Iskry? Dlaczego musisz nam mówić, że to jest opowieść Zau, skoro nie ma żadnych innych Opowieści Kenzery? Czy gram jako Bloom czy Rage? Jasne, jestem tu trochę głupkowaty, ale ktokolwiek jest w eterze i tworzy niektóre z tych tytułów, naprawdę musi usiąść i zastanowić się, czy warto informować ludzi, że jest to część franczyzy, która jeszcze nie jest franczyzą, czy też powinni po prostu najpierw dać im fajny tytuł, aby mieli nieco większą szansę na sprzedaż na tyle, aby spełnić te marzenia o franczyzie.

Nie wspomniałem o zbyt długich nazwach, które czasami pojawiają się w tytułach anime, JRPG i innych, ponieważ w tym momencie wydaje się, że jest to kluczowa część gatunku. Powinienem również zwrócić uwagę, że niektóre tytuły mogą przyprawić mnie o dreszcz nawet bez dwukropka i będąc tylko jednym słowem. Returnal pozostał moim najgorszym tytułem w ostatnim czasie, mimo że był absolutnie fantastyczną grą, dopóki nie pojawił się Intergalactic. Ale hej, dopóki gry są dobre, tytuł tak naprawdę nie ma znaczenia. Być może zamiast widzieć mniej długości i okrężnicy, moglibyśmy zobaczyć więcej, a niedługo będę miał tętniaka, gdy TGA 2027 ujawni Metal Man: The Man Who Was Made of Metal: And Also Some Skin and Bones and Flesh.

Jaki jest twój najmniej ulubiony tytuł gry?



Wczytywanie następnej zawartości