Kiedy pojawiła się najnowsza runda konsol PlayStation i Xbox, jednym z zaskakujących wydarzeń było to, że konsole w rzeczywistości nie miały zbyt wiele miejsca do przechowywania gier. Xbox Series X był wyposażony w 1 TB pamięci, z czego tylko około 80% nadawało się do użytku ze względu na nieporęczny system operacyjny i dodatkowe pliki systemowe, podczas gdy PS5 miało 825 GB pamięci, z których w rzeczywistości dostępnych było tylko 667 GB. Jeśli weźmiesz pod uwagę, że gry XSX/PS5 mogą mieć obecnie znacznie ponad 100 GB rozmiaru, taka ilość miejsca naprawdę nie pozostawiała użytkownikom dużo miejsca na oddech.
Ponieważ Nintendo Switch 2 pojawi się w przyszłym tygodniu, 5 czerwca, możesz się zastanawiać, czy ta sytuacja dotyczy również hybrydowego następcy? Zacznijmy od tego, że gry Nintendo Switch są zwykle znacznie mniejsze, więc pamięć wewnętrzna wynosząca zaledwie 256 GB to w rzeczywistości całkiem sporo. Ale na dodatek, prawie wszystko nadaje się do użytku.
Jak zauważył My Nintendo News, użytkownik Reddita o nazwie LightsaberCrayon określił, w jaki sposób przydzielana jest przestrzeń dyskowa Switch 2 i zauważono, że z 256 GB aż 249 GB jest dostępnych do zapchania grami i plikami zapisu.
W porównaniu z oryginalnym Switch i OLED Switch jest to w rzeczywistości znacznie wyższy procent użytecznej przestrzeni dyskowej, ponieważ oryginalna konsola miała 32 GB pamięci i 27,8 GB rzeczywistej przestrzeni, podczas gdy OLED miał 64 GB pamięci i 58,9 GB przestrzeni użytkowej. Pokazuje to, że chociaż Nintendo rozszerzyło rozmiar swojego systemu operacyjnego za pomocą Switch 2, ogromny wzrost dostępnej pamięci oznacza, że będzie to miało prawie niedbały wpływ na rzeczywistą przestrzeń użytkową.