Przez jakiś czas przyzwyczailiśmy się do tego, że gry przygodowe z dużą ilością narracji, od deweloperów takich jak Don't Nod i Telltale, debiutują i wykorzystują epizodyczną strukturę, w której nowy fragment historii był publikowany co tydzień lub co dwa tygodnie. Ale w dzisiejszych czasach stało się to mniej powszechne, a w wielu przypadkach po raz kolejny faworyzowane jest bardziej pełne, pełne uruchomienie. Zobaczymy to w przyszłym miesiącu, kiedy Deck Nine zadebiutuje w całości Life is Strange: Double Exposure pod koniec miesiąca, ale zobaczymy coś w rodzaju powrotu do struktury epizodycznej w 2025 roku, kiedy Don't Nod pojawi się Lost Records: Bloom and Rage.
Mówiąc o decyzji o użyciu epizodycznej konfiguracji, w której pierwsza połowa gry pojawi się 18 lutego, a druga 18 marca, rozmawiałem z Don't Nod, gdzie starszy producent wykonawczy Luc Baghadoust powiedział mi:
"Myślę, że podobało nam się opowiadanie historii w epizodyczny sposób. Wiesz, zrobiliśmy to w Life is Strange 1, Life is Strange 2. Tutaj na początku nie byliśmy pewni co do epizodycznych... czy to będzie epizodyczne, czy nie, ale [dyrektor kreatywny Michel Koch], kiedy tworzy grę, myśli epizodycznie. Myślę, że jesteś fanem programów telewizyjnych i w pewnym momencie miało sens, aby gra była epizodyczna. Taką publiczność znamy. Nie chcieliśmy mieć zbyt wiele czasu między odcinkami. Dlatego myślę, że jeden miesiąc wystarczy, aby ludzie się zaangażowali, porozmawiali o grze, o tym, co wydarzy się w drugiej, a potem jesteś w stanie opowiedzieć historię w sposób, który wzbudza emocje, być może pod koniec pierwszego odcinka. Mamy nadzieję, że ludzie nadal są podekscytowani epizodycznymi grami".
Zobaczymy, czy ta epizodyczna konfiguracja utrzyma się na początku 2025 roku, kiedy Lost Records: Bloom and Rage pojawi się na PC, PS5 i Xbox Series X/S.