Polski
Gamereactor
artykuły
Ghost of Tsushima

Osiem wskazówek dla początkujących w Ghost of Tsushima

Jin Sakai stoi przed zadaniem nie do wykonania i potrzebuje wszelkiej możliwej pomocy.

HQ
HQ

Ghost of Tsushima to duża gra, która oferuje masę opcji do wyboru. Większość graczy będzie wiedziała, jak się z nią obchodzić, jednak deweloper Sucker Punch przyszykował parę niespodzianek, umożliwiając odbiorcy preferowany przez niego styl rozgrywki. Niektóre starcia z wrogami zostały zaprojektowane tak, by zachęcić do korzystania z określonych gadżetów, część trzeba ukończyć po cichu, inne - wręcz przeciwnie. Można po prostu szturmować obozy wroga, rozpocząć walkę i pokonać każdego, kto odważy się stanąć na naszej drodze. Na dłuższą metę takie podejście może okazać się zbyt monotonne, więc dlaczego by nie przetestować innych możliwości? Nie spiesz się, rozejrzyj i wypróbuj różne sposoby gry, a będziesz mógł dzięki temu w pełni cieszyć się urokiem Cuszimy. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci wycisnąć z gry ostatnie soki.

Początek Ducha Cuszimy jest dość liniowy i nie pozwala zbytnio zboczyć z fabularnej ścieżki, ale po ukończeniu samouczka gra się otwiera. W tym momencie Jin zna już większość sztuczek potrzebnych do zbadania pierwszego regionu - Izuhary. Prawie wszystkie interesujące miejsca są już dostępne, ale na początek warto zwiedzić Złotą Świątynię w Złotym Lesie Ariake, gdzie znajdziesz wszystkich sklepikarzy. Dzięki odpowiednim materiałom możesz ulepszyć swoją zbroję lub naostrzyć miecz w tamtejszej kuźni.

Jeśli wykonasz wszystkie zadania poboczne w okolicy, odblokujesz dodatkową zbroję, która zapewni ci różne bonusy. Jeśli spersonalizujesz ją u krawca, wszelkie profity jeszcze bardziej wzrosną. Ubranie Wędrowca pomaga przykładowo w szukaniu artefaktów, Ronina natomiast nadaje się idealnie do ukrywania. Zbroja Samurajskiego Klanu i Zbroja Gosaku przydadzą się w bezpośredniej konfrontacji, ale już do prowokacji najlepiej użyć Zbroi Klanu Sakaiów. Nawiasem mówiąc, wystarczy zmienić główny pancerz, aby efekty zadziałały - maska i hełm są czysto kosmetyczne.

To jest reklama:
Ghost of TsushimaGhost of Tsushima

Zalecam zainwestowanie punktów umiejętności w walkę (drzewko samuraja, parowanie), skrytobójstwo i łucznictwo. Pancerz zapewnia wiele korzyści bojowych, a za wykonanie mitycznych opowieści (niebieskie ikony) odblokowujesz legendarne zdolności specjalne. Nie musisz walczyć z dziesiątkami wędrownych bandytów, mongolskich patroli i samurajskich dezerterów, ponieważ same zadania główne zapewniają wiele punktów doświadczenia, które pomagają w rozwoju postaci. Nadal jednak warto ratować pojmanych obywateli, aby znaleźć więcej miejsc do gromadzenia materiałów do ulepszeń i tym podobnych. Ważne towary, takie jak jedwab, drewno woskowe (można zdobyć po dwie sztuki w każdej kapliczce Shinto) i złoto, znajdziesz dopiero po wykonaniu określonych aktywności, więc musisz dobrze się zastanowić, w co zainwestować na początku.

W pierwszym rozdziale ważne jest, aby nauczyć się czterech stylów walki i skutecznie walczyć z różnymi typami wrogów (po opanowaniu nowego stylu ciężkie ataki przebijają się przez obronę oponenta). Trzeba pokonać wielu przeciwników typu "watażka", by odblokować nową postawę, ale jest na to jeszcze inny sposób: cicha infiltracja obozów wroga. Warto uważać na ciężko opancerzonych żołnierzy, którzy ciężko trenują (najprawdopodobniej są to przywódcy). Kiedy Jin obserwuje z bliska ich umiejętności (przytrzymanie R2), jego postępy w nauce również rosną. Jeżeli natomiast nie uda ci się cicha obserwacja, nie przejmuj się, bo w czasie fabuły spotkasz tak dużo watażków, że nie będziesz mieć problemu z odblokowaniem wszystkiego.

Skoro już o tym mowa, pojedynki z wrogimi szermierzami mogą być dość wymagające, dlatego ważne jest, aby przestrzegać kilku podstawowych zasad. Ataków, które są oznaczone czerwonym błyskiem światła, należy zawsze unikać, niebieskie natomiast są do zablokowania po nauczeniu się odpowiednich umiejętności w drzewku samurajów. Dobrze na początku zainwestować punkty doświadczenia właśnie w te zdolności, żeby później nie mieć problemów w bitwach.

To jest reklama:
Ghost of Tsushima

Gdy tylko wyczyścisz wszystkie mongolskie obozy w danym regionie, na mapie ogólnej pojawią się znaki zapytania wskazujące na interesujące miejsca. W ten sposób możesz (z pomocą Stroju Wędrowcy) znaleźć wszystkie przedmioty kolekcjonerskie w obszarze, w którym się aktualnie znajdujesz, nawet bez konieczności inwestowania w umiejętności, które z kolei pomogą ci odkryć gorące źródła, kapliczki Inari i tym podobne. Pasywne bonusy, które zapewniają, są niewielkie, ale nadal warte czasu. Wspinając się na punkty obserwacyjne, warto szukać lisich nor (żółte drzewa, później czerwone) lub gorących źródeł (można je łatwo rozpoznać po unoszącej się parze).

Kapliczki Shinto i zadania poboczne nagradzają cię większymi i pomniejszymi talizmanami, które odblokowują bardzo potężne efekty pasywne. Prywatnie polecam Talizman Okuninushiego, który regeneruje życie poza walką. Znajdziesz go świątyni w Hiyoshi, na południowy zachód od Zamku Kaneda na wybrzeżu Isonade.

I ostatnia rzecz: nie śpiesz się. Nie musisz podbijać całej Cuszimy w jeden weekend, więc ciesz się eksploracją i podziwiaj oszałamiający krajobraz Japonii. Jeśli masz jakieś wskazówki dla innych graczy, podziel się nimi w komentarzach poniżej i pomóż innym samurajom wypełnić ich obowiązek.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości