Niedawno ujawniono, że strzelanka pierwszoosobowa w stylu BioShocka, Atomic Heart, pojawi się jeszcze w tym roku. Chociaż nie znamy dokładnej daty premiery, nowy zwiastun (który można znaleźć poniżej) stwierdził, że gra ukaże się w dowolnym momencie między wrześniem a grudniem. Mając to na uwadze, mieliśmy okazję przeprowadzić za pośrednictwem poczty elektronicznej krótki wywiad z deweloperem Atomic Heart, firmą Mundfish, w którym zapytaliśmy zespół o opóźnienie, otwarty świat i monetyzację tytułu.
Gamereactor: Gra początkowo miała zadebiutować w 2020 roku - co się stało z procesem tworzenia, co wymusiło takie opóźnienie?
Mundfish: W tamtym czasie zdecydowaliśmy, że gra potrzebuje więcej czasu, aby zrealizować naszą wizję, a zakres również się zmienił. Nie chcemy, aby Atomic Heart było produktem pospiesznym, ponieważ włożyliśmy w ten projekt tak dużo serca.
Gamereactor: Czy mógłbyś omówić nieco otwarty świat gry - czy gracze mogą poruszać się po ogromnej otwartej przestrzeni, czy może jest to bardziej „szeroko liniowe"?
Mundfish: Powiedzmy, że na pewno nie będziemy konkurować z grami takimi jak Assassin's Creed czy GTA pod względem wielkości świata, ale będzie wystarczająco dużo ciekawych rzeczy do zbadania i odkrycia.
Gamereactor: Czy główna struktura gry przypomina RPG? Czy są centra zadań, przyjaźni NPC? A może jesteś w tej grze naprawdę sam?
Mundfish: Więcej szczegółów dotyczących struktury świata udostępnimy wkrótce!
Gamereactor: Jak długo potrwa gra w Atomic Heart?
Mundfish: Celujemy w około 20 godzin na ukończenie fabuły, a nawet więcej, jeśli chcesz wykonać wszystkie czynności poboczne.
Gamereactor: Czy uważasz Atomic Heart za początek wielkiej serii, a jeśli tak, czy są już pomysły na sequel?
Mundfish: Mamy pomysły na rozszerzenie serii o nowele, komiksy itp. Mamy już pomysły na sequel i naprawdę mamy nadzieję, że gracze polubią grę, dzięki czemu będziemy mogli opowiadać więcej historii w tym wszechświecie.
Gamereactor: Co do monetyzacji - czy gra uwzględnia dodatkowe formy monetyzacji, takie jak inicjatywa NFT lub mikrotransakcje?
Mundfish: Atomic Heart to pełnopłatna przygoda AAA dla jednego gracza bez dodatkowych haczyków, kropka. I oczywiście przyglądamy się, jak rozwija się branża i istnieje kilka interesujących trendów, które można zbadać w przyszłości. Planami na DLC podzielimy się później i nie mamy w tej chwili żadnych przemyśleń na temat NFT.
Gamereactor: Jaka była największa przeszkoda w tworzeniu gry? Czy miało to charakter techniczny czy artystyczny?
Mundfish: Trochę jedno i drugie — dla nowego zespołu z tak ambitnym pierwszym projektem na pewno były wyzwania. To była niesamowita podróż i nie możemy się doczekać powitania graczy w stworzonym przez nas świecie.
Podziękowania dla Mundfish za rozmowę z nami. Możesz spodziewać się Atomic Heart jeszcze w tym roku, kiedy gra trafi na PC, konsole PlayStation i Xbox (również w Game Pass pierwszego dnia) między wrześniem a grudniem.