Polski
Gamereactor
artykuły
EA Sports WRC

Patrząc w przyszłość na EA Sports WRC 25

EA Sports WRC został rozszerzony o najnowszy pakiet DLC od Codemasters, co oznacza, że teraz skupiamy się na tym, co deweloper zaplanował na tę zimę.

HQ

EA Sports WRC został niedawno rozszerzony o pakiet Hard Chargers DLC. Dodano 12 nowych odcinków specjalnych, z których sześć jest wzorowanych na prawdziwych Rally Sweden odcinkach specjalnych w Umeå, a sześć z nich pochodzi z Grecji i WRC 2001-2002. Do tego dochodzą nowe samochody, w tym bardzo klasyczny Colin McRae-Ford Focus 1999.

Dużo grałem w Hard Chargers. To dobre rozszerzenie, rozsądna aktualizacja, która nie tylko dodaje 12 nowych torów, sześć nowych samochodów i ponad 20 nowych barw do i tak już dobrze zaopatrzonej gry, ale także naprawia wiele problemów z wyskakującymi teksturami, na które cierpiała podstawowa gra z powodu niezdolności Unreal Engine 4 do renderowania liści i cieni w odpowiednim czasie. Jednocześnie, teraz, gdy ostatnia duża aktualizacja zawartości została wprowadzona dla EA Sports WRC 23/24, nie można uciec od faktu, że gra potrzebuje wielu zmian/ulepszeń w następnym numerowanym wydaniu, aby konkurować z sześcioletnią już Dirt Rally 2.0. Zrobiłem małą listę tego, co chciałbym zobaczyć na tym froncie.

EA Sports WRC 25 musi być bardziej wymagające

Oczywiście jest cienka granica do tańca, a próba połączenia dostępności z wyzwaniem opartym na symulatorze nie jest łatwym zadaniem. EA Sports WRC udało się pod wieloma względami zarówno sprawić, że gra jest stosunkowo łatwa do grania za pomocą kontrolera, na konsoli, z włączonymi asystami, jak i bez karania gracza tak bezlitośnie, jak na przykład Beam NG Rally lub Richard Burns Rally. To powiedziawszy, Codemasters naprawdę musi sprawić, że EA Sports WRC 25 będzie trudniejsze i bardziej realistyczne.

Sugeruję, aby porzucili fizykę obrotu/środka, której używają w dzisiejszej grze i poświęcili kilka miesięcy na emulację czterech prawdziwych punktów styku (opona z nawierzchnią), budując w ten sposób jeszcze bardziej realistyczne odczucia w samochodzie. Chcę, aby zaoferowali jeszcze bardziej realistyczny system zachowania samochodu, a wiemy, że fani w większości chcą tego samego. Myślę, że dzisiaj, po tych wszystkich setkach godzin, podstawowa fizyka samochodu w Dirt Rally 2.0 (na szutrze, a nie na śniegu/asfalcie) jest bardziej realistyczna niż ta w EA Sports WRC. W Dirt Rally 2.0 jest mniejsza przyczepność boczna, co oznacza, że po prostu nie można pokonywać zakrętów tak szybko i nie ma emulacji docisku w taki sam sposób, jak w EA Sports WRC, co, poza bolidami WRC 1, nie powinno być w pierwszej kolejności.

To jest reklama:

Jedną z rzeczy, którą dziś wiemy na pewno, jest to, że nawet zwykli fani chcą jak najbardziej realistycznych wrażeń. W przeciwnym razie Assetto Corsa i Beam NG nie byłyby dwoma najczęściej granymi tytułami wyścigowymi miesiąc po miesiącu, a gdyby tak nie było, bezwzględnie realistyczny debiutancki symulator Kuno również nie sprzedałby się w ponad 14 milionach egzemplarzy. EA Sports WRC nie osiągnął jeszcze miliona sprzedanych egzemplarzy, co i tak powinno być postrzegane jako porażka, a staje się jeszcze bardziej jasne, że Codemasters musi być bardziej bezkompromisowe w tym, jak rally jest przedstawiany w tej serii, ponieważ stało się jasne, że dokładnie dwa razy więcej osób grało w Dirt Rally 2.0 niż EA Sports WRC w zeszłym miesiącu. Chciałbym, aby Codemasters zadowoliło fanów symulatorów rajdów i przestało próbować "udobruchać wszystkich". Jeśli gra stanie się bardziej wymagająca, jeśli gra stanie się bardziej wymagająca, a w następnej wersji gra stanie się bardziej bezkompromisowa pod względem trudności, zagorzali fani będą się gromadzić, a zwykli fani pójdą w ich ślady. Jestem o tym absolutnie przekonany.

EA Sports WRC
Ford Focus z 999 roku jest zawarty w Hard Chargers, który jest bardzo dobrym pakietem DLC. Teraz jednak przyszedł czas na zupełnie nową grę i przeskok z silnika Unreal Engine 4.4 do 5.5.

EA Sports WRC 25 musi być o wiele ładniejszy

Po ponad 20 latach przeskakiwanie z własnego, opracowanego przez siebie silnika gry, który udowodnił, że jest w stanie renderować najpiękniejsze wrażenia z wyścigów na rynku, do już ukończonej technologii renderowania kogoś innego, wiąże się z dość oczywistymi wyzwaniami. Było to i zawsze było widoczne w EA Sports WRC. Firma Codemasters zdecydowała się przejść z Ego Engine na Unreal Engine, ponieważ niezwykle popularna technologia Epic ma najobszerniejszą bibliotekę zasobów na świecie. Istnieją systemy roślinności, które są kilkaset razy bardziej zaawansowane niż te, które widzimy na przykład w Dirt Rally 2.0 (który jest oparty na Ego ), a przede wszystkim dlatego, że chcieli zacząć budować etapy dłuższe niż 20 kilometrów. Szablon Unreal Engine 4.4 pozwolił zespołowi na tworzenie dłuższych tras niż kiedykolwiek wcześniej za pomocą Deferred Rendering, a to było coś, czego chcieliśmy przez wszystkie aktywne lata z Dirt Rally 2.0. Jednocześnie, być może Codemasters powinno było wybrać Forward Rendering jako system renderowania, aby uniknąć problemu z wyskakującymi teksturami w postaci cieni i roślinności, które były rozczarowaniem i problemem w WRC od czasu premiery. Zmiana samego silnika gry oznaczała również, że wrażenia z rajdów z perspektywy wizualnej stały się gorsze. Dirt Rally 2.0 jest lepiej wyglądającą i bardziej realistyczną graficznie grą, mimo że ma sześć lat, podczas gdy EA Sports WRC właśnie skończył 17 miesięcy.

To jest reklama:

Mam nadzieję, że w następnym meczu, EA Sports WRC 25, zespół przeskoczył z Unreal Engine 4.4 do obecnego 5.5, co samo w sobie pozwoli im na użycie wielu, wielu nowych magicznych technik, aby wrażenia z rajdu były znacznie bardziej fotorealistyczne. Nanity przeszły gruntowną metamorfozę od czasu, gdy ostatnio przyjrzeliśmy się technologii renderowania Epic, a nowy system, który przypisuje różne wartości nanitowi, jest oczywiście czymś, co będzie potrzebne w następnej grze Codemasters. Renderowanie wolumetryczne również zostało przebudowane, zaczynając od Unreal Engine 5.3, co jest kolejnym aspektem, którego naprawdę potrzebuje następna gra WRC. Więcej mgły i kurzu w powietrzu, więcej brudu na przedniej szybie, więcej mgły, więcej objętości w świetle i więcej żwirowego dymu i kurzu za samochodem. Wersja 5.5.4 Unreal Engine pozwala również na Ray-Tracing z jasnymi cieniami w czasie rzeczywistym, co moim zdaniem również będzie potrzebne, aby znacznie zbliżyć się do prawdziwego rajdu pod względem grafiki. Poza tym gra musi być lepiej zoptymalizowana, aby płynęła lepiej niż to miało miejsce w ciągu pierwszych sześciu miesięcy na rynku. Wiem, że istnieją problemy z zacinaniem się klatek w tym, jak Unreal Engine renderuje grafikę, co jest zauważalne w większości gier stworzonych przez Unreal, ale jeśli Kunos może sprawić, że Assetto Corsa Competizione płynie tak dobrze, jak robi to z Unreal i jeśli Milestone może zrobić to samo z Ride 5, to oczywiście Codemasters też może.

EA Sports WRC
Jest wiele rzeczy, które należy poprawić w następnej grze, w tym lepiej wyglądająca grafika, jeszcze bardziej realistyczna fizyka, bardziej rozległe obrażenia i obsługa trzech ekranów.

EA Sports WRC 25 musi charakteryzować się większymi obrażeniami

Wreckfest 2 i Beam NG Rally pokazują z wielką, przekonującą jasnością, że obecnie możliwe jest zaoferowanie graczom bardzo realistycznych, kompleksowych systemów deformacji blachy/plastiku/szkła w czasie rzeczywistym. EA Sports WRC zawiera zbyt mało obrażeń ze względu na stary model obrażeń. Nawet jeśli krążą plotki, że m.in. Toyota nie pozwala swoim samochodom psuć się tak, jak powinny w grze z 2025 roku nastawionej na naśladowanie prawdziwych rajdów, to jest to coś, czego brakuje dziś w EA Sports WRC. Jeśli jako gracz aktywowałeś "Hardcore Damage" i wpadniesz do rowu z prędkością 130 km/h, twój rajd zawsze powinien się skończyć. Jeśli samochód zepsułby się w prawdziwym życiu, to musi się to również zacząć dziać w grze. Jeśli uderzysz w skałę z tą samą prędkością, powinno dojść do jeszcze większych obrażeń, a najłatwiejszą rzeczą do zrobienia jest zrobienie prostej drabiny skalującej. No Damage, Light Damage, Hardcore Damage, gdzie tylko ostatnia kategoria oferuje prawdziwe obrażenia, prawdziwą deformację, która sprawi, że jazda będzie o 300% bardziej nerwowa i wymagająca.

Powiązane teksty

EA Sports WRC 2024Score

EA Sports WRC 2024

RECENZJA. Przez Petter Hegevall

Zamiast wypuszczać coroczne gry, tak jak robi to EA z F1, NHL, Madden i wieloma innymi seriami gier sportowych, w przypadku WRC zdecydowali się dodać pakiety DLC z zawartością sezonową.

EA Sports WRCScore

EA Sports WRC

RECENZJA. Przez Petter Hegevall

Zespół odpowiedzialny za Dirt Rally 2.0 wprowadza teraz swoją pierwszą oficjalną grę WRC, a nasz ekspert rajdowy przetestował ją.



Wczytywanie następnej zawartości