Pisarz Clair Obscur: Expedition 33 wyjaśnia różnicę między pisaniem gry wideo a książki
Jennifer Svedberg-Yen: "Możesz opisywać rzeczy w określony sposób, co niekoniecznie jest możliwe w ściśle audiowizualnym medium".
Jedną z największych niespodzianek roku i oczywistym kandydatem do tytułu Gry Roku jest oczywiście Clair Obscur: Expedition 33. Mimo że był oszałamiający zarówno pod względem estetycznym, jak i technicznym i miał niesamowicie dobrze skomponowaną ścieżkę dźwiękową, to i tak była to historia, która naprawdę skradła show.
To było coś tak niezwykłego, jak gra fabularna, która naprawdę odważyła się podjąć ryzyko i w której naprawdę nie wiedziałeś, co się wydarzy dalej. Autorką przygody jest Jennifer Svedberg-Yen, która mieszka w północnej Szwecji. Ponieważ twoja osoba mieszka w tym samym mieście, skorzystałem z okazji, aby spotkać się z nią i przeprowadzić z nią szczegółowy wywiad na temat gry, jej inspiracji i tego, jak to jest być jej scenarzystą.
Dyskusja zeszła między innymi na pytanie o to, jak to jest pisać grę, a nie film czy książkę. Svedberg-Yen odpowiedział:
"Myślę, że pisząc książkę, często możesz naprawdę zagłębić się w to, co myśli i czuje postać, możesz opisać rzeczy za pomocą kombinacji zmysłów, możesz opisać rzeczy w określony sposób, co niekoniecznie możesz zrobić w ściśle audiowizualnym medium".
Oczywiście nie da się tego zrobić w grze, w której to Ty jesteś bohaterem na ekranie, co stawia zupełnie inne wyzwania, ale daje też inne możliwości. Kontynuowała:
"Myślę, że jest tam kilka elementów. Jednym z nich jest doświadczenie w walce, ponieważ naprawdę poznajesz postacie przez wiele godzin bitwy. Spędzasz z nimi dużo czasu na odkrywaniu i jesteś w pewnym sensie na ich miejscu i naprawdę widzisz i czujesz różne rzeczy, co jest inne niż wtedy, gdy czytasz książki. Wtedy też jesteś w stanie dokonywać wyborów i myślę, że posiadanie tej autonomii i zdolność do kierowania rzeczami do pewnego stopnia daje ludziom poczucie sprawczości, zwłaszcza jeśli chodzi o dialogi w relacjach. Myślę, że posiadanie przez gracza w tym roli pomaga mu również w głębszej więzi z postaciami, a następnie na samym końcu prosi ich o dokonanie wyboru, aby byli współwinni decyzji.
"Muszą, w oparciu o wszystkie informacje, które zebrali w trakcie gry, fabuły, po wszystkich rzeczach, których doświadczyli z postaciami, a następnie używając swojej osobistej perspektywy, własnego życia i tego, jakie są ich wartości, jakie są ich perspektywy, zebrać to wszystko razem i dowiedzieć się, co chcą zrobić. To sprawia, że gra i zakończenie są bardziej osobiste dla każdego gracza."
Jutro opublikujemy nasz wywiad z Jennifer Svedberg-Yen w całości. Nie przegap tego. Jeśli jeszcze nie grałeś w Clair Obscur: Expedition 33, uważamy, że powinieneś, o czym możesz przeczytać więcej w naszej recenzji.







