Chociaż doceniam to, co Respawn stworzył za pomocą Apex Legends, osobiście nie byłem regularnym graczem gry od kilku lat. W tym czasie cała masa zmian zmieniła i przede wszystkim poprawiła całe doświadczenie, ale wraz z tym szalejącym ruchem do przodu pojawiają się komplikacje związane z FOMO (strach przed przegapieniem). Nie jest to problem specyficzny dla Apex, ponieważ dotyczy wszystkich długo działających gier wideo na żywo, ale niezależnie od szerszego problemu, jaki przedstawia FOMO, Respawn rozważa rozwiązanie problemu w ramach piątej rocznicy Battle Royale.
W ramach wydarzenia za zamkniętymi drzwiami, w które zaangażowało się wielu członków zespołu deweloperskiego Apex, otrzymałem głęboki wgląd w to, jak będzie wyglądał Rok 5 Battle Royale i jak Respawn wprowadza również różne zmiany, które pozornie mają na celu uczynienie gry zasadniczo mniej skomplikowaną do grania. Zebrałem i podsumowałem każdy z tych nowych dodatków, aby pokazać, czego fani mogą się spodziewać, gdy sezon Apex Legends: Breakout nadejdzie 13 lutego.
Tak, nowy sezon nazywa się Breakout. Będzie to 20. sezon i będzie oznaczać początek piątego roku Apex Legend s, roku, w którym Battle Royale będzie również obchodzić swoją piątą rocznicę. Jeśli śledzisz grę, nie zdziwisz się, gdy usłyszysz, że ten sezon przyniesie regularne dekoracje: nową mapę, nowe tryby gry, zmiany balansu, zmiany w rozgrywce, nowy wątek fabularny i tak dalej. Wiele z tego prawdopodobnie podekscytuje tylko długoletnich fanów Apex, więc jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym, które bronie zostaną osłabione lub które punkty orientacyjne na mapach zostaną zmienione, musicie po prostu poczekać na informacje o aktualizacji. Tutaj skupię się na szerszym obrazie zmian.
Jakiś czas temu Fortnite wprowadził nową mechanikę, która pozwalała graczom zdobywać kolejne poziomy w grze, aby odblokować nowe przydatne atuty i umiejętności (np. większą prędkość sprintu). Apex wprowadza coś podobnego ze swoim systemem aktualizacji Legends.
Chodzi o to, że grając i ogólnie robiąc rzeczy, których oczekuje się od meczu (zabijaj wrogów, łup ze skrzynek, odgrywaj swoją rolę klasową), zyskasz Evo. Evo to w rzeczywistości doświadczenie, a kiedy zdobędziesz go wystarczająco dużo, zwiększysz poziom i będziesz mógł wybrać ulepszenie, które wpłynie na działanie twojego Legends. Może to sprawić, że umiejętność będzie robić coś zupełnie innego lub może być bardziej dostosowana do tego, jak działa twoja broń. Na przykład, gdy reanimujesz sojusznika, zamiast tego dostaje 40 PZ lub twoje strzelby mogą zostać automatycznie przeładowane. W każdej grze będziesz mógł awansować cztery razy, a każdy poziom będzie zawierał coraz potężniejsze i lepsze ulepszenia, a główne punkty decyzyjne będą miały miejsce na poziomach drugim i czwartym.
Jeśli chodzi o Evo, Respawn stwierdziło, że będą dodatkowe sposoby na zdobycie tego, w tym poprzez aktywację Evo Harvesters lub znalezienie skrytek Evo w skrzynkach z łupami.
Jest to związane z ulepszeniem Legends, ponieważ Respawn całkowicie usunął pancerz z Apex. Zamiast tego, w miarę zdobywania kolejnych poziomów, otrzymasz również lepszą tarczę. Poziom pierwszy będzie zwykłym kręgiem, a czwarty legendarnym. Celem jest wyjaśnienie, jaką zbroję nosi przeciwnik przed rozpoczęciem z nim walki, a także zmniejszenie losowego charakteru rozgrywki.
Respawn potwierdziło, że zamiana tarcz będzie nadal dostępna w jakiejś formie, ponieważ wprowadzany jest nowy przedmiot Shield Core, który działa jak ładunek pancerza i pozwoli sojusznikom zapewnić sobie nawzajem tymczasowe osłony.
Jest to bardzo szybka, ale ważna zmiana: rzemiosło jest w zasadzie usuwane. Kiedy teraz odwiedzisz Replicator, przekonasz się, że może on produkować tylko apteczki, baterie tarcz, amunicję i sztandary członków drużyny, i chociaż możesz teraz używać tych Replicators całkowicie za darmo, możesz odwiedzić każdy Replicator tylko raz na grę.
Kolejka rankingowa wraca do formatu, który kiedyś działał. Po pierwsze, Ladder Points są zwalniane, a w ich miejsce wracają Ranked Points. Dlaczego? Bo to po prostu ma więcej sensu. Po drugie, model punktacji rankingowej zostanie dostosowany tak, aby był bardziej opłacalny za zabójstwa, z premią za eliminację graczy o wyższej randze (znana jako premia Challenger ). Zajęcie miejsca nadal ma znaczenie, ale jeśli zabijesz, zostaniesz nagrodzony bardziej niż szczęśliwy obozowicz kucający w krzakach tylko po to, by zająć miejsce w pierwszej piątce. A skoro mowa o finiszach w pierwszej piątce, to jeśli zdobędziecie ich serię, otrzymacie dodatkowe RP za swoje wysiłki. Na koniec ekran nagród rankingowych zostanie dostosowany, aby był bardziej przejrzysty i łatwiejszy do zrozumienia, skąd pochodzą twoje PR. Uuu
Dla bardziej przypadkowych odbiorców Respawn wymyślił nowy tryb ograniczony czasowo, który ma na celu znaczne zwiększenie tempa Apex w ogóle. Ten tryb, znany jako Straight Shot, opiera się na szybkości, a aby sobie z tym poradzić, gracz odebrał sporą część wyboru. Nie wybierasz już miejsca, w którym spadniesz, zamiast tego zostajesz wrzucony do losowego punktu orientacyjnego na mapie, który dzielisz z inną drużyną, i to od ciebie zależy, czy będziesz walczył z nimi o kontrolę nad danym miejscem, czy zamiast tego uciekniesz/żyć spokojnie w swoim towarzystwie.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć tempo tego trybu, grabież została dostosowana tak, aby po prostu można było podnieść w pełni wyposażoną broń. Nadal będą istniały systemy rzadkości, ale będą one określać liczbę i jakość dodatków do broni, a nie odnosić się do konkretnych komponentów. Jeśli dodamy do tego inne podstawowe zmiany w rozgrywce oraz fakt, że można wchodzić do kolejki do nowych meczów z poziomu ekranu obserwatora (wycinając niepotrzebne ekrany wczytywania między grami), Straight Shot może być jednym z najbardziej ekscytujących trybów Apex w historii.
Będzie to wielkie święto wszystkich rzeczy Apex. Mapy zostaną wzbogacone o nowe elementy wizualne, które będą odzwierciedlać okazję, np. sztandary, płomienie i konfetti. Podobnie, Respawn będzie rozdawać i oferować sposoby na zdobycie mnóstwa darmowej zawartości, takiej jak jedna darmowa skórka pamiątki, a nawet stały dostęp do sześciu Legends (Seer, Fuse, Rampart, Mad Maggie, Loba, and Valkyrie ), jeśli ukończysz wyzwania związane z każdą z nich w czasie trwania wydarzenia.
Gdyby tego wszystkiego było mało, Breakout wprowadzi nową mapę Mixtape, która jest inspirowana każdą z pozostałych map Apex i znana jako Kopuła Gromu. Pojawią się nawet nowe wątki fabularne, a aby pomóc ludziom wychwycić poprzednie wątki narracyjne, dodano Apex Museum, który daje krótkie spojrzenie na poprzednie wydarzenia fabularne. W tym temacie, aby ułatwić śledzenie historii, Respawn wycofuje się z multimedialnego podejścia narracyjnego i teraz widzi, jak podstawowa historia ewoluuje tylko w grze Apex, a tylko bardziej pomniejsze aspekty fabularne są eksplorowane gdzie indziej. Respawn obiecuje również więcej trybów gry w tym roku, więc bądźcie czujni pod tym względem.
Wreszcie, być może największa i najbardziej oczekiwana wiadomość dla fanów konsol Apex, gra w końcu będzie obsługiwać akcję 120 FPS na systemach PS5 i Xbox Series X, a gracze PS5 (i ci, którzy używają DualSense na PC) otrzymają również dostęp do haptyki i funkcji adaptacyjnych.
To jest mniej więcej główny sens tego, co jest zaplanowane na Breakout i rok 5 Apex Legends. Sezon ma nadejść 13 lutego, więc nie będziesz musiał nawet czekać zbyt długo, zanim będziesz mógł to sprawdzić.