Zabawną rzeczą w Darktide jest to, że sprawia, że chcesz więcej, mimo że życie w Mieście Roju nie jest wesołe, a całe założenie gry polega na tym, że jesteś zbędny. Bardzo zbędny. W przypadku nowej aktualizacji Secrets of the Machine God dostajemy coś, co jest przynajmniej trochę świąteczne, a nawet imponujące. Stare tereny fabryczne i masywne maszyny. W Darktide chodzi zarówno o scenerię, jak i o samą rozgrywkę, ponieważ masz czuć się nieco nieswojo w swoim otoczeniu.
W sercu tego Free-LC mamy opuszczony kompleks manufactorum, Foundryplex, ogromny cud swoich czasów, ale także coś, co wymaga intensywnego chłodzenia, które nadal jest aktywne, mimo że maszyny były uśpione przez tysiąclecia. Jest to nie tylko przyjazne dla fabuły, ale pozwoliło Fatshark stworzyć projekt poziomów, który zawiera elementy śniegu i lodu, w połączeniu z genialną muzyką ambientową dostarczoną przez legendarnego kompozytora Jespera Kyda. Znajdował się poza normalnym miastem Roju, nazywał się "obszarem międzystrefowym" i był używany do produkcji stali Moebian, kluczowego elementu w produkcji czołgów bojowych w dawnych czasach.
Jest to raczej inne, ponieważ obecny jest nowy NPC na poziomie, a twoim zadaniem jest w zasadzie wejść, uruchomić fabrykę, zdobyć zasoby i wydostać się z jak najwięcej. Jest bardzo klasyczny i naprawdę sprawia, że starasz się być tak wydajny, jak to tylko możliwe. Dokładny sposób, w jaki podchodzisz do celów, jest zmienny, co jest dość dziwne, ale zapewnia również świetną regrywalność. Ogólnie rzecz biorąc, odkryłem, że Fatshark zdołał zmienić cele dla różnych poziomów w stopniu, który sprawia, że ponowne granie jest o wiele przyjemniejsze i bardziej opłacalne, szczerze mówiąc, zwykle po prostu wskakuję do misji szybkiej gry i jestem zadowolony z tego, w co jestem wrzucony.
Wprowadzono cztery nowe rodzaje broni, a także trzy nowe warianty. Moim faworytem jest klasyczny pistolet Godwyn-Branx Pattern Bolt Pistol. Jest mobilny i ma poważny cios. To coś w rodzaju Deseert Eagle z uniwersum Warhammera. Wiem, że ma być niezwykle rzadka w grze, ale naprawdę chciałem mieć tę broń, gdy gra wyszła po raz pierwszy.
Ogrynowie dostają swój własny dwuręczny kilof. Tak, wielcy, ociężali brutale, którzy wydają się być w stanie działać zarówno jako ludzkie tarcze, jak i oddziały szturmowe do walki w zwarciu, teraz dostają kilofy, ponieważ ten najbardziej brutalny z brutali naprawdę potrzebował więcej młota do swojej taktyki młota i kowadła. Nic dziwnego, że istnieją dwa warianty ciężkie i wariant średni, ponieważ nic w świecie Ogryna nie jest lekkie.
Jeśli znasz swoją wiedzę, wiesz również, że Arbites Adeptus mają ciężką pracę polegającą na pilnowaniu lokalnej populacji Miasta Roju, co jest częściowo wykonywane za pomocą Młota Elektrycznego. Jest to najbardziej z narzędzi i jak sama nazwa wskazuje, ogłuszy również przeciwników.
Ostatnia, ale nie mniej ważna, strzelba dwulufowa. Dodatkowa brutalność nie jest opcjonalna, jest i nie mogę pojąć, że posiadanie wersji strzelby szturmowej o nazwie "Hacker" nie zostało zakazane przez jakąś komisję etyki.
Nadal zdecydowanie zaleca się używanie granatów i broni białej, gdy tylko jest to możliwe, system walki się nie zmienia, a amunicji nie ma pod dostatkiem. To prowadzi mnie do następnego punktu, przetrwania, ponieważ jedną z rzeczy, których potrzebuje Darktide, jest myślenie o wielkim mózgu, a głupi gracze zostaną powaleni i schwytani, zbyt wcześnie użyją bardzo ograniczonych apteczek lub zmarnują amunicję na cele, które zasługują na uderzenie łopatą w twarz. Jednak liczba graczy, którzy są z natury źli w grze, wydaje się być na absolutnym minimum, a to znacznie zwiększyło przyjemność.
Chociaż cieszę się, że Fatshark stale ulepsza grę, rozbudowuje ją tak delikatnie, muszę powiedzieć, że nadal chciałbym, aby istniał bardziej klasyczny sposób na ulepszenie swojej postaci w stylu RPG. Chciałbym również zobaczyć więcej zawartości opartej na fabule, użycie NPC w grze to świetny początek, ale za każdym razem moglibyśmy mieć ich wiele, z różnymi celami misji, być może jednocześnie, zmuszając grupę do albo pójścia na pół na dwóch, albo pełnego zaangażowania się w jedną, z różnymi nagrodami.
Napawa mnie radością, że Fatshark wydaje się być zaangażowany we wspieranie gry w przyszłości, ponieważ jest to obecnie jedna z najbardziej wciągających strzelanek kooperacyjnych, jakie kiedykolwiek wypróbowałem, nie wspominając o jednej z najbardziej autentycznych gier Warhammer 40K na rynku.