Polski
Gamereactor
wiadomości
Table Tennis

Założyciel Rockstar ujawnia prawdę o Table Tennis

Dowiedz się prawdy kryjącej się za najdziwniejszym wydawnictwem studia.

Wiosną 2006 roku Rockstar Games zaskoczyło świat, wydając coś, co wciąż wyróżnia się jako jedna z najbardziej niezwykłych i nieoczekiwanych gier studia, a mianowicie Table Tennis. Prawdziwy list miłosny do sportu z głębią i złożonością, który zrobiłby wrażenie nawet na Janie-Ove Waldnerze. Z pewnością nie było to to, czego można się spodziewać po deweloperze, który wcześniej dawał światu niemal wyłącznie jedną brutalną grę akcji za drugą. Jakie dokładnie były powody tego dziwnego projektu?

W niedawnym wywiadzie dla IGN, założyciel Rockstar, Sam Houser, mówił o tym, jak studio chciało zrobić coś radykalnie innego, co pokazało możliwości nowej generacji konsol i powiedział:

"Absolutnie kochamy Table Tennis i chcieliśmy spróbować stworzyć coś, co mogłoby pokazać publiczności, co może być możliwe w następnej generacji gier wideo."

Jednak wydaje się, że nie jest to cała prawda, a Jamie King, który jest również współzałożycielem Rockstar, wspomina, że gra została stworzona głównie w celu zademonstrowania mocy ich nowego silnika RAGE, który później stał się podstawą Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto V, Red Dead Redemption i Red Dead Redemption 2. King powiedział również, że RAGE powstał głównie w odpowiedzi na zakup przez Electronic Arts Criterion i ich Renderware, które Rockstar wykorzystał do stworzenia Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto Vice City i Grand Theft Auto San Andreas.

Rockstar nie był w najmniejszym stopniu chętny, aby nagle zacząć płacić opłaty licencyjne za korzystanie z Renderware, zwłaszcza dla tego, co w tym czasie było jednym z ich największych rywali. W wywiadzie dla Time Extension wyjaśniającym jego reakcję na wiadomość o przejęciu, King powiedział:

"Byłem w Rockstar Vienna, pracując nad portami dla Maxa Payne'a na konsole, wysiadłem z samolotu, a Sam powiedział: "Pieprzone EA właśnie kupiło Renderware, musimy zrobić własny silnik, uporządkować to!" Więc mówię: "Fajnie, dobrze!". Jednym z powodów, dla których kochaliśmy Rockstar San Diego, było to, że mieli niesamowitego eksportera, a my kochaliśmy Midtown Madness. Sprowadziliśmy ludzi z Rockstar Vienna i Rockstar North do San Diego i stworzyliśmy RAGE. Pomogłem więc zbudować ten początkowy zespół i początki silnika nowej generacji, którego Rockstar używa do dziś. A potem musieliśmy pojechać do Japonii i pobawić się PlayStation 3 przed kimkolwiek innym, kiedy było to tylko duże srebrne pudełko z czerwonym przyciskiem.

King opowiedział również bardziej szczegółowo o pomysłach stojących za Table Tennis i o tym, że chodziło głównie o testowanie fizyki na nowych konsolach.

"Rockstar Games Presents Table Tennis było dla nas grą, aby pokazać lub udowodnić nasz silnik gry z perspektywy fizyki. To była miła, mała i realistyczna rzecz do zrobienia na czas, prawda? Ponieważ PlayStation 3 było całą architekturą procesora komórkowego, w której jeśli byłeś programistą Xbox i nie usiadłeś z Sony i nie widziałeś magistrali, SPU i czegokolwiek, musiałeś być tak zdyscyplinowany, jeśli chodzi o to, jak zepsułeś swój kod i wysłałeś instrukcje, aby wrócić i ponownie skompilować. Na Xboxie miałeś trzy układy PowerPC i wszystkie mogły się widzieć, możesz być bardzo niechlujny ze swoim kodem. "

Dla tych, którzy chcą sprawdzić stary zwiastun gry, możesz to zrobić tutaj.

Czy grałeś kiedyś w Table Tennis Rockstara?

Table Tennis

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości