Polski
Gamereactor
wiadomości

Jest to rozumienie przez Sony pierwszej firmy, drugiej i trzeciej firmy, według Shuhei Yoshidy

Odejście na emeryturę dyrektora wykonawczego PlayStation i siły napędowej PlayStation pozostawia nas z bogactwem szczegółów na temat firmy w ostatnich tygodniach.

HQ

Shuhei Yoshida nie pracuje już w Sony Interactive Entertainment, po prawie trzech dekadach spędzonych z PlayStation i światem gier wideo. Branża na zawsze zapamięta go jako szczerego i uprzejmego człowieka, który zawsze walczył o zainteresowanie grami, a w ostatnich latach o promocję i promowanie gier niezależnych.

Jednak wraz z przejściem na emeryturę pojawiły się również pewne zawoalowane krytyki firmy, takie jak decyzja o zdegradowaniu Yoshidy do "niewielkiej" roli, jego krytyka PlayStation VR2 i powody porażki PS Vita. Tak czy inaczej, Yoshida nadal dzieli się swoją wiedzą.

A ostatnio rozwiązał pytanie o to, jak niektóre tytuły są nazywane wewnętrznie w Sony. Według wywiadu Last Stand Media z Yoshidą na Patreonie, oto jak Sony wyróżnia gry na platformie:


  • Własna: własność intelektualna firmy Sony publikowana przez SIE, w tym gry własności intelektualnej firmy Sony opracowane przez firmy zewnętrzne.

  • Druga strona: Gry finansowane/współfinansowane i publikowane przez SIE, ale własność intelektualna nie jest własnością Sony.

  • Tytuły dostępne wyłącznie na wyłączność innych firm: tytuły na wyłączność, które nie zostały wydane przez SIE. PlayStation nazywa je "tytułami partnerskimi".

Tak więc niektórymi przykładami First party mogą być Helldivers 2 lub Returnal; Second Party: Stellar Blade, Rise of the Ronin, Nioh i gry innych firm (ale wyłącznie na PS), Final Fantasy VII Remake lub FF XVI.

Jest to rozumienie przez Sony pierwszej firmy, drugiej i trzeciej firmy, według Shuhei Yoshidy


Wczytywanie następnej zawartości