Anno 117: Pax Romana Final Preview - Nowoczesny city builder osadzony w starszej epoce
Otrzymaliśmy zaszczyt ponownego przeniesienia się w czasie, aby zostać wybranym przez Cesarza Cesarstwa Rzymskiego do budowy kolonii na morzu w tej niecierpliwie oczekiwanej kontynuacji.
My w Gamereactor dostaliśmy w swoje ręce niecierpliwie oczekiwany Anno 117: Pax Romana. Anno to, jak wiemy, gra o budowaniu miast i długa seria, która obejmuje duże połacie historii. Ostatnim razem byliśmy świadkami rewolucji przemysłowej, a teraz nadszedł czas, aby cofnąć się w głąb historii. W Anno 117: Pax Romana odwiedzamy Cesarstwo Rzymskie, a raczej części jego ogromnego imperium. W wersji zapoznawczej miałem okazję przetestować pierwszą część kampanii, a także aspekty bardziej otwartego trybu piaskownicy.
W kampanii możesz wybrać swojego głównego bohatera. Do wyboru jest Marcus lub Marcia, którzy mają za zadanie odbudować wyspę, której miasto zostało zniszczone przez erupcję wulkanu. Obie historie różnią się nieznacznie, a jeśli chcesz zobaczyć wszystko, co ma do zaoferowania kampania, musisz wypróbować oba. Jeśli brzmi to znajomo, to dlatego, że założenie jest podobne do tego, co widzieliśmy w Pompeii: The Legacy, ale różnica polega jednak na tym, że tytuły są osadzone w różnych miejscach i mają nieco inną swobodę w stosunku do materiału historycznego. Anno zawsze był osadzony w swoim własnym świecie i chociaż postacie przypominają prawdziwe osoby, rzadko mają te same imiona, a lokalizacje są często fikcyjne.
Ten świat wypełniony wyspami jest idealny, aby pozwolić ci, graczowi, spróbować zbudować funkcjonujące rzymskie społeczeństwo. Zaczynasz od zbudowania domu dla wiejskiego drwala, domów dla ludzi i portu rybackiego. Podobnie jak w poprzednich tytułach, gra polega na zaspokajaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców, powiększaniu swoich wpływów i rozprzestrzenianiu się na inne wyspy. Aby sprostać ich potrzebom, powrócił zaawansowany system zasobów, a długość tych łańcuchów może się różnić. Na początku budowania miasta wymagania są zwykle stosunkowo niewielkie, zanim otrzymasz produkt końcowy, z którego ludzie mogą korzystać lub sprzedawać. Na przykład, aby upiec chleb, musisz uprawiać pszenicę, aby następnie uzyskać mąkę. Musisz pomyśleć o tym, jak i gdzie budować, aby miasto dobrze funkcjonowało. W zależności od wyboru poziomu może to wpłynąć na twoje wrażenia. Poziom rzymski jest łatwiejszy z większą ilością zasobów i użytecznego terenu, podczas gdy Celtic Albion jest znacznie trudniejszy ze względu na bagna i mniej terenu do zabudowania.
Być może zastanawiasz się, jakie są różnice w porównaniu do jego poprzedników. Jedną z głównych zmian w stosunku do poprzednich wersji jest to, że interfejs użytkownika jest bardziej atrakcyjny i łatwiejszy w nawigacji niż wcześniej. Sposób, w jaki odblokowujesz budynki, jest pokazany za pomocą symboli i zamków, na które musisz kliknąć. Oprócz tego znacznie łatwiej niż wcześniej jest umieszczać budynki, wyznaczać granice farm i wykonywać podobne zadania, które masz jako burmistrz. Tym razem dostępny jest również tryb walki na lądzie oraz system bogów, który oferuje ulepszenia dla twojej społeczności. Chociaż byłem trochę podejrzliwy co do tego, jak to będzie działać, to, co przetestowaliśmy, wygląda obiecująco.
Seria Anno zwykle nie zmienia się zbytnio w swoich iteracjach, ale jest to na tyle różne od Anno 1800 i zdecydowanie uważam, że może stać się samodzielne. Jeśli wcześniej nie próbowałeś tej serii, jest to również przyjazny tytuł, który nie spieszy Cię z mechaniką gry. Możesz nie spieszyć się, jeśli nie grasz na najtrudniejszym poziomie trudności, a z tego, co do tej pory przetestowaliśmy, otrzymasz różne poziomy trudności dla przeciwników i samych map. W wersji demonstracyjnej udało nam się dostosować sporo opcji jako przywódcy, takich jak stopień agresywności lub pasywności i wiele więcej. Dzięki temu możesz zdecydować, jak trudna lub łatwa będzie Twoja podróż, a w zależności od świata, w którym zbudujesz swoje miasto, może się różnić, jak trudna lub łatwa ma być.
Wciągnęła mnie historia, piękna muzyka, spokojna sceneria i rozwiązywanie zagadek. W Anno jest spokój, który trudno wskazać palcem, jestem też pod wrażeniem pejzażu dźwiękowego. Oprócz przyjemnej muzyki, miasta brzmią bardziej żywo niż kiedykolwiek, ale jedynym niepokojącym aspektem jest wydajność, która nie do końca dorównuje w tej wersji przedpremierowej. W tym samym czasie nadal byłem w stanie sprawić, by tytuł działał płynnie z kilkoma ustawieniami i dostosowaniami. Gra wykorzystuje zarówno HDR, jak i Ray-Tracing, aby renderować piękny świat, który można zobaczyć. Jeśli wiesz, że nie masz najnowszego komputera, możesz łatwo dostosować wiele ustawień graficznych zgodnie z potrzebami, a także ustawienia dla ślepoty barw i innych rzeczy, o których warto wiedzieć.
Jeśli interesuje Cię nowoczesny city builder osadzony w starszej epoce, z doświadczonym deweloperem na czele, to wygląda to obiecująco. Mimo że nie będziesz miał do czynienia z ruchem kolejowym, autostradami i trasami autobusowymi, będziesz musiał żonglować wojną, logistyką, zasobami, budowaniem miast, handlem i wieloma innymi. To przyjemne doświadczenie, które w Gamereactor będziemy analizować przed jego premierą. Opierając się na 2-5 godzinnej kampanii i dwóch testowanych przez nas trybach piaskownicy, wygląda to obiecująco przed jego nadejściem, a Anno 117: Pax Romana pojawi się na PC, Xbox Series S/X i PlayStation 5 13 listopada.







