Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
zapowiedzi
Crimson Desert
Polecane: Relacja z Gamescom 2025

Crimson Desert Zapowiedź rozgrywki: Trafianie w fantasy RKO nigdy nie było tak przyjemne

Choć na papierze może wyglądać jak typowa gra akcji fantasy, Crimson Desert pod wieloma względami wytycza własną ścieżkę.

HQ

Osadzona na rozdartym wojną kontynencie, z posiwiałym, ciemnowłosym bohaterem o szorstkim głosie i mnóstwie mocy, które czynią go najbardziej twardym facetem w mieście, Crimson Desert na pierwszy rzut oka wygląda jak gra fantasy z nowoczesną grafiką, ale tropami z lat i dekad minionych.

Po zagraniu w grę nie mogę powiedzieć, że unika tego oskarżenia, ale nawet jeśli wydaje się znajoma w swojej fantazji, niekoniecznie jest to zła rzecz dla Crimson Desert. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z wcześniejszymi dziełami Pearl Abyss lub nie chcesz czytać tomów wiedzy, aby zrozumieć istotę świata, natychmiastowe zrozumienie i odniesienie do poprzednich dzieł, takich jak Gra o Tron czy Wiedźmin, pomoże ci szybko uporać się z tym, co masz do zaoferowania. Kiedy już zbierzesz to, czego potrzebujesz na powierzchni, możesz zagłębić się w politykę, rasy, religie i inne elementy świata Crimson Desert.

Crimson Desert

Wcielamy się w Kliffa, kapitana Greymanów. Zasadniczo jest to grupa elitarnych wojowników, których celem jest obrona Pywel przed wszystkimi nadciągającymi zagrożeniami i złoczyńcami, którzy zamieszkują kontynent. Sekcja demonstracyjna, w którą graliśmy, widziała przyjazny zamek atakowany przez siły wroga i obejmowała bitwę na dużą skalę, kontrolę nad jednostkami artylerii, a zakończyła się efektowną i dość trudną walką z bossem, aby zwieńczyć to wszystko. Coś, co od razu rzuciło się w oczy i zrobiło wrażenie w tym demie, to skala Crimson Desert. Nie boi się tego, że na ekranie walczą ze sobą dziesiątki NPC jednocześnie, ani nie ogranicza liczby eksplozji, które możesz wyrzucić, aby wystawić komputer demonstracyjny na próbę. Pomaga to stworzyć poczucie, że te konflikty mają charakter kontynentalny i że dzięki naszej efektownej szermierce i mocom spowalniającym czas, naprawdę robimy różnicę jako Kliff.

To jest reklama:

Z pewnością w grę wchodzi tu silna fantazja o władzy. Kliff sprawia wrażenie wyciągniętego z umysłu faceta, który chciał być kilka poziomów przed resztą drużyny przy twoim stole do D&D, ale stwierdzenie, że nie jest fajnie brać udział w tej fantazji, byłoby kłamstwem. Pearl Abyss wyraźnie chce się w to zaangażować, dając ci najwięcej ofensywnych ruchów, jakie kiedykolwiek widziałem w grze akcji. Każdy przedni przycisk, zderzak i spust są wykorzystywane do maksimum. Można powiedzieć, że Pearl Abyss pracowało wcześniej nad MMO.

HQ

Ilość danych wejściowych jest naprawdę przytłaczająca i nawet po godzinie w grze nie mogę powiedzieć, że w pełni zrozumiałem system walki. Ma to potencjał, aby stać się ogromnym filtrem, który powstrzyma ludzi przed cieszeniem się Crimson Desert. Krótki samouczek robi wszystko, co w jego mocy, aby cię nauczyć, ale nie mogę powiedzieć, że pokonałbym demo bez pomocy programisty, który mówi mi najlepsze ruchy, aby pokonać bossa. Nie mówimy tutaj tylko o lekkich i ciężkich atakach, a kiedy połączysz zdolności żywiołów, moc spowalniania czasu, użycie łuku, broni dodatkowej i nie tylko, obawiam się, że wiele osób może po prostu nie chcieć kontynuować gry, jeśli będą potrzebować notatnika lub kartki u boku, aby przypomnieć im o wszystkich danych wejściowych i tym, co robią.

Mówiąc to, po uświadomieniu sobie, że twoje ruchy są w zasadzie twoim zestawem narzędzi, stwierdziłem, że walka w Crimson Desert płynie znacznie lepiej. Pearl Abyss stawia tutaj na zasadę chłodu, pozwalając ci wykonywać ruchy, o których nigdy byś nie pomyślał, z różnymi kombinacjami ataków i broni. Udało mi się trafić RKO w jednego z piechurów wroga, co okazało się tak potężnym posunięciem, że człowiek za nim poddał się i zginął z powodu mojej czystej aury. Przebywanie w pobliżu ściany pozwoli ci również zeskoczyć i zadać słodkie kopnięcie w szczękę wroga, a istnieją dziesiątki, jeśli nie setki unikalnych animacji, takich jak ta, które dodają kinowego charakteru walce i pokazują imponującą głębię, jaką włożyła w nią Pearl Abyss. Kiedy myślę o przygodowych grach akcji fantasy z ostatnich czasów, trudno mi wymyślić taką, która traktowałaby walkę z takim szacunkiem. Jeden z deweloperów wspomniał, że celem było stworzenie stylu bijatyki z Crimson Desert, a mimo to wydaje się, że Kliff ma zestaw ruchów całej listy postaci z gier walki.

To jest reklama:
Crimson Desert

Jak zapewne można wywnioskować ze zwiastunów i zrzutów ekranu, Crimson Desert to piękna gra. Jego teren jest zróżnicowany i zapiera dech w piersiach. Jego postacie są dobrze zarysowane i szczegółowe, a zbroje lśnią w słońcu. Jednak nadal nie jest jasne, ile jest treści, które uzupełniają ten styl. Jest to gra z otwartym światem, która będzie zawierać cele poboczne, aktywności i nie tylko, ale jak ostatnio coraz częściej się przekonaliśmy, ludzie chcą czegoś więcej niż tylko ładnego krajobrazu, po którym można wędrować. Wszystko, czego doświadczyłem, to jedna misja w głównej fabule, która miała mnóstwo wizualnego uroku zarówno w rozgrywce, jak i przerywnikach filmowych, ale trzeba przyznać, że nie ma zbyt wiele świetnego haczyka narracyjnego, poza tym, że jest kilku złych facetów, których trzeba pokonać. Mam nadzieję, że okaże się, że się mylę, ale wygląda na to, że historia Crimson Desert utknęła obecnie w błocie tropów fantasy, na których tak mocno się opiera. Nadal może być jednak fajnie i będziemy musieli poczekać i zobaczyć, kiedy uzyskamy dostęp do pełnej wersji gry w przyszłym roku.

Kolejnym problemem są walki z bossami. Spotkałem tylko jedną, ale muszę powiedzieć, że była niesamowicie zapierająca dech w piersiach. Masywny rycerz z ogromną tarczą nie daje ci chwili do namysłu, co sprawia, że walka jest bardziej irytująca niż filmowa, ponieważ co drugą sekundę podnosisz się z ziemi, mając tylko przestrzeń do unikania, a nie angażowania się w prawdziwy pojedynek. Te walki polegają również na tym, że znasz wszystkie swoje ruchy, dzięki czemu możesz wybrać najlepsze do walki. Ponownie, dość trudne zadanie, biorąc pod uwagę, że miałem tylko około 45 minut, aby przyzwyczaić się do walki.

Crimson Desert

Crimson Desert, z punktu widzenia narracji i fantasy, bardzo przypomina rzeczy, które widzieliśmy już wcześniej. To może być na jego korzyść. Może tak nie być. Trudno to stwierdzić po godzinie przy 50-godzinnej grze. To, co mogę powiedzieć, to to, że walka jest niesamowicie złożona i nagrodzi graczy, którzy się jej trzymają, tak samo jak zirytuje tych, którzy uwielbiają po prostu miażdżyć lekki atak, aby przejść przez swoje gry akcji i RPG.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości