Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion

Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion ma kilka mile widzianych ulepszeń, ale brakuje mu pizzazz

Zajęliśmy się nadchodzącą grą Square Enix i mamy różne opinie na temat tego, co widzieliśmy.

HQ

Chociaż nie podróżowaliśmy aż do Japonii na Tokyo Game Show, niedawno mieliśmy okazję zobaczyć niektóre z tytułów, które Square Enix przywiozło na te właśnie targi, podczas wizyty w Londynie. Jednym z takich projektów była wielka gra Final Fantasy na ten rok, Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion, tytuł, który od czasu Final Fantasy VII: Remake zdmuchnął mnie ostatnio. Niestety, nie mogę powiedzieć, że demo, które przetestowałem dla tego właśnie doświadczenia, pozostawiło mnie z tym samym wyjątkowym wrażeniem.

HQ

A to dlatego, że podczas gdy Reunion przynosi różne pozytywne ulepszenia do tego bardziej zmodernizowanego stylu doświadczenia Final Fantasy, wydaje się to również wyraźnym krokiem wstecz od Remake'u. Ale zanim przejdę do części, które mnie wstrząsnęły, skupmy się na dobrych rzeczach. Mianowicie system walki. Final Fantasy i wiele japońskich gier w ogóle wydaje się lubić tworzyć złożone interfejsy użytkownika, które oferują mnóstwo opcji, ale w prawie przytłaczający sposób. Remake miał pozory tego, z różnymi metodami, aby zmusić Clouda do rzucania zaklęć i używania umiejętności, a wszystko to przy jednoczesnym zarządzaniu wieloma postaciami naraz - może to być dużo dla niewtajemniczonych. Wydaje się, że Reunion wziął na cel ten "problem", usuwając dużo puchu i serwując system walki, który jest bardziej intuicyjny i prosty. To prawda, że jest to gra Final Fantasy, więc nadal są skomplikowane części, ale znacznie mniej niż kiedyś.

Zasadniczo w Reunion Zack ma cztery umiejętności, z których może wybierać i używać w trakcie walki, a te są powiązane z przyciskami Krzyż, Krąg, Kwadrat i Trójkąt (na PlayStation). Gdy ich użyjesz, typowe rzeczy dzieją się w zależności od tego, czy jest to rzeczywisty ruch fizyczny, czy zaklęcie Materia - co oznacza, że możesz użyć Lekarstwa do leczenia, Blizzarda, aby trafić wrogów obrażeniami od mrozu, lub innych ciosów mieczem, aby zadać mnóstwo obrażeń w jednej akcji, a wszystko to podczas wymachiwania mieczem w celu uzyskania dodatkowych obrażeń od umiejętności / zaklęć. O wiele łatwiej to uchwycić. Podobnie jak paski zdrowia wrogów, które są teraz bardziej widoczne i widoczne w bitwach. Ci sami przeciwnicy mają jednak w zanadrzu kilka zgrabnych sztuczek w postaci ruchów mocy ładowania, które można osłabić lub całkowicie zatrzymać, zadając przeciwnikowi jak najwięcej obrażeń w czasie potrzebnym do naładowania ruchu. Jest to również bardzo łatwe do zauważenia, gdy to się dzieje, ponieważ wróg dosłownie świeci na fioletowo i przestanie się poruszać podczas przygotowywania ataku.

To jest reklama:
Crisis Core: Final Fantasy VII - ReunionCrisis Core: Final Fantasy VII - Reunion
Crisis Core: Final Fantasy VII - ReunionCrisis Core: Final Fantasy VII - Reunion

Istnieją wyraźne wysiłki, aby poprawić system walki i doświadczenie, ale Square postanowiło również dodać chaotyczną funkcję, której nie widzę jako nic poza czystym nonsensem. Najlepiej opisać to jako kołowrotek automatu, który stale obraca się podczas walki i od czasu do czasu zatrzymuje się tu i tam, aby wpłynąć na walkę. Składa się z trzech jednocyfrowych, ponumerowanych kół, a liczba, gdy koło się zatrzymuje, określa, jaki rodzaj efektu zostanie przyznany. Czasami jest to pomocny efekt, taki jak brak kosztów MP na zdolności lub zaklęcia, a innym razem możesz faktycznie awansować Zacka (musisz rzucić 777 do tego!), Ale ponieważ dzieje się to podczas gorączki bitwy, bardzo trudno jest kontrolować, co ta funkcja faktycznie robi, a zatem wydaje się całkowicie nieistotna przez większość czasu. W przeciwnym razie walka jest podobna i znana z tego, co oferował Remake.

Jak widać, jest to jeden z powodów, dla których Reunion nie zdmuchnął mnie tak jak Remake, ale to nie wszystko, ponieważ znacznie bardziej liniowa struktura - która dosłownie wydawała się obracać wokół przerywników filmowych w scenariusze walki - nie pomogła. Podobnie jak rzeczywisty wygląd gry, ponieważ wydawało się, że brakuje jej surowego piękna Remake'a, mimo że działa na tym samym silniku (co jest tym bardziej ciekawe). Może to wynikać z tego, że kompilacja demonstracyjna nie jest w rzeczywistości produktem końcowym, ale jedynymi częściami doświadczenia, które naprawdę sprawiły, że pomyślałem, że jest to produkt podobnego kalibru do Remake'a, były rzeczywiste przerywniki filmowe, z których niektóre były CGI o jakości prawie filmowej. Tak, to nie jest pełny remake i jest raczej remasterem, ale wydaje się, że to stracona szansa i odrobina regresji wizualnej, biorąc wszystko pod uwagę.

To jest reklama:
Crisis Core: Final Fantasy VII - ReunionCrisis Core: Final Fantasy VII - ReunionCrisis Core: Final Fantasy VII - Reunion

Powiem jednak, że Reunion często wydawał się nieco bardziej wciągający w scenariuszach walki niż Remake, nawet jeśli Remake absolutnie ma go pokonanego, jeśli chodzi o narrację i rozwój fabuły. Nie jest więc tak źle i jest to oczywiście nadal bardzo dobrze wyprodukowany produkt, który powinien służyć jako jeden z najlepszych tytułów grudnia, ale każdy, kto ma nadzieję, że będzie to odzwierciedlać blask Square dostarczony z Remake, powinien wziąć pod kontrolę swoje oczekiwania, ponieważ jest to wyraźnie bardziej odskocznia w podróży Final Fantasy, przygotowując się do ogromnego 2023 roku, przynosząc Final Fantasy XVI i Final Fantasy VII: Rebirth.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości