Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Strona główna
zapowiedzi
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 - relacja z pokazu

Nowa gra CD Projekt Red w akcji.

  • Bartosz WitoszkaBartosz Witoszka
Cyberpunk 2077

Przy ulicy Jagiellońskiej w Warszawie odbył się dziś pokaz Cyberpunka 2077, na którym zaprezentowano kolejny, 50-minutowy zapis rozgrywki. Oczywiście było to ten sam zapis, który pokazywano za zamkniętymi drzwiami podczas tegorocznego E3, więc po części spodziewałem się niektórych rzeczy. W porównaniu do zeszłorocznego dema, to, które widziałem dzisiaj, przedstawiało V na znacznie wyższym poziomie rozwoju. Do tego zwiedziliśmy też zupełnie inną dzielnicę "Nocnego Miasta" - zarówno pod względem stylu, jak i rzeczy w niej przedstawionych.

Miasto w Cyberpunku 2077 budzi się nocą

I to właśnie od Night City zaczniemy, bowiem początkowe sceny zaprezentowanego fragmentu od razu dają do zrozumienia, że mamy do czynienia z miastem przyszłości. I nie chodzi tu tylko o komputeryzację prawie wszystkich jego aspektów, ale o dysproporcję pomiędzy tą biedną i bogatą częścią mieszkańców. Obok przepięknych, szklanych wieżowców w centrum miasta można zauważyć stare budynki, których dziury zostały przykryte płachtami i banerami reklamowymi. Z podobnym widokiem zetknąłem się chociażby w Belgradzie, stolicy Serbii, którą miałem okazję odwiedzić jakiś czas temu. W Cyberpunku 2077 jest to jeszcze bardziej widoczne i czuć, że odrobiną cwaniactwa, paroma nieczystymi zagrywkami i całą masą determinacji w dążeniu do celu (zwłaszcza po trupach) można osiągnąć wszystko i zdobyć to, na co się tylko ma ochotę. Robi to ogromne wrażenie, tym bardziej, że - zgodnie z zapowiedziami - po mieście będzie się można dowolnie poruszać.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Oprócz dobrze znanego samochodu do dyspozycji graczy oddany zostanie również motocykl, który widzieliśmy w akcji podczas prezentacji. W obu pojazdach będzie można oczywiście zmieniać stacje radiowe, więc fani leniwego snucia się w stylu GTA również znajdą coś dla siebie. Coś, co było podkreślane kilkukrotnie, to brak ekranów ładowania (pojawią się tylko podczas szybkiej podróży), które mi akurat nie przeszkadzają w grach z otwartym światem, ale wiadomo, ładnie brzmi to jako slogan z tyłu pudełka.

Street Cred, czyli reputacja i dialogi w Cyberpunku 2077

Kolejną dużą i mam wrażenie, że ważną dla CDPR rzeczą było dokładniejsze zaprezentowanie systemu dialogów. Po lekkiej zmianie narracji z "Cyberpunk 2077 będzie rasową grą RPG" na "Cyberpunk 2077 to gra akcji w otwartym świecie" studio chciało pokazać, że duża część ich nowej produkcji to właśnie odgrywanie postaci i wszystko, co kojarzy się nam z erpegami. System dialogów bardzo mocno przywodzi na myśl ten z Pillars of Eternity czy Tyranny, gdzie niektóre linie dialogowe były zablokowane, bo nasz bohater miał za mało rozwinięte umiejętności lub nie cieszył się wystarczającą popularnością. Wygląda to dobrze i daje nadzieje, że w pełnej wersji gry doczekamy się naprawdę wielu rozwiązań tej samej sytuacji.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Na reputację (w oryginale "street cred") naszego V wpływ będzie miało wiele czynników - od pochodzenia i wyglądu po ozdoby (tatuaże, kolczyki) czy aktualny ubiór. Oczywiście wszystko będzie zależało od dzielnicy, w której aktualnie się znajdujemy; miejscem akcji dema była Pacifica, czyli część miasta opanowana przez gangi, w której rządzi ten, kto posiada więcej broni i ludzi. Tutaj warto było postawić na typową, miejsko-rebeliancką stylówkę, by nie wyróżniać się zbytnio i dostać dodatkowe bonusy w rozmowie z naszym zleceniodawcą. Ale równie dobrze możemy podejść do sprawy zupełnie inaczej, co podczas prezentacji zostało kilkukrotnie pokazane.

Przy okazji dialogów wspomnę jeszcze tylko o automatycznym translatorze, który wyglądał po prostu obłędnie i doskonale wpisywał się w specyfikę cyberpunkowego miasta przyszłości, pełnego imigrantów i przyjezdnych. Nie jest to wielka rzecz, ale w niektórych grach tego typu kwestie nie są w ogóle wytłumaczone.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Powiązane teksty

Wczytywanie następnej zawartości