To właśnie na The Game Awards 2024 zobaczyliśmy pierwsze obrazy z Dispatch. W tamtym czasie tak naprawdę nie poświęciłem czasu na rozgryzienie, co to jest, ale po prostu powiedziałem: "to ładnie wygląda - zapamiętajmy to". Ponieważ wygląda bardzo dobrze, nawet jeśli sceny, których doświadczasz poza ekranem komputera (który jest twoim głównym miejscem pracy w grze), są mniej lub bardziej interaktywnymi przerywnikami filmowymi z wyborami dialogowymi. Ale to naprawdę działa, gdy ogólna jakość jest tak wysoka, prawie niebotyczna.
Po pierwsze, jest niesamowicie stylowy, a styl graficzny jest przewrotnie atrakcyjny - jak skrzyżowanie Pixara i Into the Spider-Verse. Są też aktorzy głosowi, którzy dźwigają tę grę na swoich barkach. Kiedy 75% wszystkich interakcji odbywa się za pośrednictwem radiotelefonu, głosy muszą być na miejscu - i są tutaj. Istnieje znakomita lista aktorów, którzy użyczają swoich głosów Dispatch, z Aaronem Paulem (Breaking Bad) grającym główną rolę Roberta Robertsona/Mecha Mana. Jest też Jeffrey Wright, którego widzieliśmy w serii Last of Us, oraz Matthew Mercer i Laura Bailey, którzy są jednymi z największych graczy w branży. JackSepticEye, YouTuber, również pojawia się i podkłada głos Punch-Upowi, który jest jednym z bohaterów, który jest częścią siły, którą musisz dowodzić.
To nie jest zwykła gra o superbohaterach, przynajmniej nie na początku. Grając tylko w pierwszy rozdział, nie wiem, jak historia potoczy się później, ale to, co spędzasz w pierwszej części gry, to upewnienie się, że właściwi bohaterowie są we właściwym miejscu we właściwym czasie. Na komputerze, przy którym pracujesz, widzisz mapę części miasta, a gdy ktoś dzwoni i potrzebuje pomocy, musisz dopasować sytuację do odpowiedniego bohatera. Na przykład mały chłopiec, który musi zostać uratowany z wysokiego drzewa, potrzebuje bohatera, który jest wysportowany, ale nie przeraża go w drodze w dół. Inne misje wymagają więcej inteligencji, podczas gdy niektóre wymagają kogoś szybkiego, kto szybko dotrze na miejsce i wykona zadanie w biegu.
Ponadto, w miarę odnoszenia sukcesów w misjach, rozwijasz zdolności heroicznej profesji. Ponadto z biegiem czasu odkryjesz, że niektórzy z nich są bardziej kompatybilni z innymi bohaterami lub że inni bardziej nadają się na przywódców. Istnieje wiele kombinacji i synergii do odkrycia i nie wszystkie są pozytywne, ale są to raczej skutki uboczne po nieprawidłowym leczeniu.
W odcinku, w którym grałem, mamy Invisigal - bohaterkę, która potrafi stać się niewidzialną (o dziwo), Malevolę, który jest demonem z "Down Under", Punch-Up, który jest bardzo niskim, ale charyzmatycznym siłaczem oraz Sonar - nietoperza w garniturze o wielkim intelekcie, który jak wilkołak może w każdej chwili zmienić się w nietoperzowego potwora. Jest też Golem, Coupé, Flambae i Prism – między innymi pan o gorącym temperamencie, który dosłownie płonie i kobieta, która zakrzywia wokół siebie światło i rzeczywistość jak pryzmat. To barwna grupa wielkich osobowości, które nieustannie mówią Ci, co myślą o Twojej pracy. Ale ponieważ są częścią twojego zespołu i jest to twój pierwszy dzień w pracy, nie jest to drużyna A. Właściwie to też nie jest drużyna B... to "zespół Z", za który odpowiadasz.
Jestem ciekawa. Chcę wiedzieć, co jeszcze Dispatch zamierza zaoferować, ponieważ trudno mi uwierzyć, że nie siedzą na asie lub dwóch w kolorze ze spandeksu. Jeśli faktycznie jest to gra, w której jedyną rozgrywką jest przekazywanie bohaterów przed ekranem komputera, byłbym zarówno zaskoczony, jak i przerażony. Jasne, ta część to działa, ale trudno mi sobie wyobrazić, że jest to zabawne przez 10-15 godzin. Zobaczymy, co z tego wyjdzie - ale jedno jest pewne, Dispatch jest przepiękny i dobrze zagrany.
Kiedy zostanie wydana, nie wiemy jeszcze, ale jedyne, co się mówi, to to, że planowana jest premiera w 2025 roku na PC i konsole. Na pewno rozproszone informacje, ale będziemy musieli z tym żyć, czekając z niecierpliwością na to, co w końcu ma do zaoferowania AdHoc Studio.