Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Eldest Souls

Eldest Souls - pierwsze wrażenia

Debiutancki projekt Fallen Flag Studios to naprawdę imponujący soulslike.

Widzieliśmy wiele tytułów, takich jak Remnant: From the Ashes i Code Vein, które w ciągu ostatnich kilku lat przenosiły gatunek soulslike w ekscytujące nowe miejsca, ale żaden z nich nie przypomina Eldest Souls od Fallen Flag Studio. Gra ma uderzający 16-bitowy styl graficzny i zawiera wyłącznie spotkania z bossami. W obliczu zbliżającej się daty premiery mogliśmy grać mniej więcej przez pierwszą godzinę gry i porozmawiać z jej twórcami.

W przeciwieństwie do wolniejszej i bardziej metodycznej walki widzianej w serii Souls, akcja w Eldest Souls jest znacznie szybsza i często podejmowanie ryzyka jest jedynym sposobem na przetrwanie. Wykonując naładowane ataki, zaczniesz wypełniać wskaźnik Bloodthirst, a gdy ten zacznie migać na czerwono, odzyskasz zdrowie za kolejne ciosy. Ponieważ jest to jedyny sposób na wyleczenie swojej postaci, będziesz musiał nieustannie stawiać się w niebezpieczeństwie. Dodatkowo gracze mają możliwość trzykrotnego doskoku i nie otrzymują żadnych obrażeń, ale dzieje się to bardzo powoli, co sprawia, że ​​użycie ich we właściwym czasie jest jeszcze ważniejsze.

Ponieważ Eldest Souls jest wyłącznie grą z bossami, musi mieć dobrych bossów, prawda? W moim krótkim podglądzie mogłem zmierzyć się z trzema różnymi imponującymi przeciwnikami, którzy nie tylko pomogli mi zrozumieć podstawy mechaniki, ale także stworzyli wymagającą walkę. Wyraźnie wyróżniał się tutaj Azikel, Bóg Światła, pierwszy ze Starych Bogów w grze, którego spotkałem w zniszczonym starym kościele. Azikel jest potężnym bossem i naprawdę wystawia na próbę twoje umiejętności bojowe, strzelając niemożliwymi do zablokowania wiązkami światła, a także może wykonać potężny atak wahadłowy, używając dwóch świecących widelców w swoich rękach.

Eldest Souls

Wraz z 16-bitową grafiką (która jest cudowna, nawiasem mówiąc), kolejnym elementem, który przyciągnął mnie do Eldest Souls, jest jego wiele rozgałęzionych drzew umiejętności. Istnieją trzy oddzielne drzewka umiejętności (Counter, Windslide i Berserk Slash), a na samej linii Windslide naliczyłem aż 25 umiejętności do odblokowania. Każde z tych drzewek umiejętności obsługuje zupełnie inne style gry z Kontrą (jak sama nazwa wskazuje), uzupełniając te z precyzyjnym wyczuciem czasu, Windslide umożliwia graczom mobilność i zadawanie specjalnych ataków z dystansu, a linia Berserk Slash jest bardziej odpowiednia dla agresywnych graczy atakujących z bliska.

Podczas gdy możesz po prostu przejść od jednego starcia z bossem do następnego, istnieją również zadania, które możesz wykonać, oraz przedmioty kolekcjonerskie, które można zdobyć, by zagłębić się w lore gry. Poruszając się po ponurym świecie Eldest Souls, znajdziesz NPC, którym będziesz mógł pomóc w zamian za wartościowe przedmioty. Jednym z przedmiotów, które otrzymałem za wykonanie zadania, było na przykład Pióro Świtu, które dość użytecznie zwiększa twoją prędkość, nawet o 20%. Podobało mi się również, że szybka podróż jest dostępna po odwiedzeniu danego obszaru, więc zawsze możesz wrócić i zabrać wszystkie brakujące przedmioty.

Chociaż jestem bardzo podekscytowany Eldest Souls, mam kilka drobnych uwag. Po pierwsze, mimo że gra jest całkowicie offline, nie ma funkcji pauzy, więc nie innego wyjścia, jak porzucić swoje postępy z bossem, jeśli na przykład masz odebrać telefon. Po drugie, na wczesnym etapie gry jesteś zmuszony zaangażować się w jedno z wyżej wymienionych drzewek umiejętności i nie można tego zmienić w późniejszym czasie. To było dla mnie rozczarowujące, ponieważ na wczesnych etapach wciąż nie wiedziałem, jaki styl gry najbardziej mi odpowiada.

Oczekiwanie na Eldest Souls dobiega już końca i nie mogę się doczekać powrotu do tego, co wygląda na jeden z najbardziej obiecujących soulslike'ów roku. Gra zapewnia dużą elastyczność dzięki trzem odrębnym drzewkom umiejętności, a jej szybka akcja ma duże poczucie ryzyka dla nagrody. Chciałbym jednak, aby miała funkcję pauzy, biorąc pod uwagę, że jest offline, i byłoby miło nie być zamkniętym w jednym drzewku umiejętności, ale to w najlepszym razie drobne skargi. Koniecznie zajrzyjcie do naszej pełnej recenzji, gdy Eldest Souls zadebiutuje na Switchu, PC, PS4, PS5, Xboksie One i Xboksie Series 29 lipca.

Eldest SoulsEldest Souls
Eldest Souls

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.