Dobra, usuńmy to z drogi od razu. Jeśli widzieliście niedawne pełne ujawnienie F1 25 od Codemasters, to z pewnością wiecie, że gra zawiera wiele obiecujących ulepszeń i powracających pomysłów. Są ścieżki zeskanowane przez LiDAR, trzecia odsłona Braking Point, poprawki do My Team i wiele więcej. Chociaż wkrótce będziemy mogli opowiedzieć o wielu z tych rzeczy, w dzisiejszym praktycznym przeglądzie możemy skupić się tylko na Career Mode i My Team. Tak więc, na przemyślenia na temat niektórych innych elementów, które są publicznie dostępnymi ogłoszeniami, będziecie musieli poczekać trochę dłużej...
Ale w każdym razie, przejdźmy od razu do sedna tej zapowiedzi, najpierw mówiąc o Career Mode. Szczerze mówiąc, nie ma tu zbyt wielu rzeczy, które naprawdę zauważysz jako zmianę. Career zawsze był jedną z najlepszych cech F1, dlatego nie jest niespodzianką, że Codemasters trzyma się swojej broni. Wszystkie podstawowe elementy możliwości wyboru zespołu i kierowcy, a następnie doświadczenia w 10 sezonach wyścigów Formuły 1 powracają, ale teraz są nieco bardziej wyrafinowane, z poprawkami i ulepszeniami w niektórych bardziej służebnych i mniej wyjątkowych obszarach w poprzednich odsłonach. Wywiady są mniej niezręczne i bardziej wiarygodne, zajęcia poza torem są nieco bardziej wciągające, a rzeczywiste przygotowania do weekendu wyścigowego i akcja Grand Prix są tak ekscytujące jak zawsze. Codemasters opowiedzą Ci o kilku poprawkach, które tutaj wprowadzili, ale podobnie jak w przypadku EA Sports FC, PGA Tour 2K i większości innych tytułów sportowych, tegoroczna F1 Career Mode jest tylko nieznacznie bardziej wyrafinowaną próbą obecnej formuły.
My Team jest trochę inaczej, ale zanim przejdę do tego, co się zmienia w tym trybie, porozmawiajmy trochę o rzeczy, która wszystkich najbardziej interesuje: wyścigach. F1 25 to wyraźne ulepszenie w stosunku do F1 24 dla wszystkich użytkowników kierownic lub sim-rigów. Gra jest o wiele bardziej responsywna i mniej frustrująca w prowadzeniu, a jednocześnie oferuje różne zawiłości, które sprawiają, że każdy symulowany kierowca wyścigowy się wyróżnia. Rozgrywka jest znajoma, ale zwarta, grafika oszałamiająca, przeciwnicy są trudni do pokonania po ustawieniu na wyższym poziomie trudności, a wszystko to przy jednoczesnym prezentowaniu wrażenia z jazdy, które nie istnieją na ostrzu noża, że najmniejszy błąd sprawi, że spadniesz na ścianę.
Na kontrolerze gra jest nieco bardziej niepewna, oferując znacznie trudniejszy system obsługi do opanowania, w którym znalezienie limitu jest trudniejsze ze względu na brak precyzji, która wiąże się z kołem i pedałami. Mimo to działa tak dobrze, jak można się spodziewać, a ja posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że tegoroczna gra będzie oferować znacznie lepsze i pełniejsze wrażenia z jazdy.
W każdym razie, My Team. W tym trybie naprawdę zaszło sporo zmian. Poprzednia dynamika, w której gracz przyjmował rolę dziwacznej kombinacji właściciel-kierowca, zniknęła, a zamiast tego grasz dwie bardziej oddzielne role.
Pierwszym z nich jest właściciel, który przejmuje wszystkie zadania związane z zarządzaniem i biznesem. Może to być przede wszystkim ustawienie zespołu - który teraz prezentuje znacznie bardziej złożoną mechanikę personalizacji, aby umożliwić tworzenie bardziej wiarygodnych i zróżnicowanych barw - ale także wybór pary kierowców i podpisanie najlepszych kontraktów, zaakceptowanie najbardziej osiągalnych umów sponsorskich, poprowadzenie zespołu właściwą ścieżką badawczo-rozwojową. Zarządzanie finansami, a wszystko to przy jednoczesnym monitorowaniu oceny fanów. Jest to nowy system, który zasadniczo sprawdza, jak bardzo lubiany jest Twój zespół. Organizacja o ugruntowanej pozycji, taka jak Ferrari czy Mercedes-AMG, będzie miała bardzo wysoką ocenę ze względu na wcześniejsze sukcesy lub historyczną przeszłość, podczas gdy zespoły takie jak Haas będą miały niższe oceny ze względu na ich względne niemowlęctwo i zazwyczaj gorsze wyniki. W My Team wyzwaniem dla właściciela będzie zwiększenie tej oceny kibiców, a tym samym sprawienie, że twoja drużyna będzie tą, którą pokonasz.
Dostępne są również aktualizacje kwatery głównej, które dodatkowo zwiększają odpowiedzialność za zarządzanie i obsadzanie stanowisk w zespole Formuły 1. Nie jest to tak skomplikowane, jak to, co Frontier Developments oferowało w swojej serii F1 Manager, ale działa i jest bardziej wciągające niż to, co było wcześniej dostępne w tytule wyścigowym.
Jeśli chodzi o rolę kierowcy, tutaj przejmiesz obowiązki jednej z dwóch opcji, które podpiszesz na początku sezonu. Zasadniczo nie ma już pomysłu ciągłego przedkładania swojej postaci nad parę kierowców, ponieważ teraz celem jest zapewnienie sukcesu zespołowi poprzez pomaganie obu kierowcom w rozwoju na torze i poza nim.
Ogólnie rzecz biorąc, My Team jest podobny do tego, co widzieliśmy kiedyś, z wyjątkiem tego, że wiele dziwacznych i dziwniejszych elementów, które zwykle ignorowaliśmy w poprzednich grach F1, zostało rozwiązanych i teraz ma znacznie więcej sensu. Aha, i w tym trybie gry warto zauważyć, że zawsze będziesz grał jako 11. drużyna na siatce. Może to być twoje własne dzieło, fikcyjna organizacja Konnersport z Braking Point lub organizacja APX GP z nadchodzącego filmu aktorskiego.
Może się wydawać, że F1 25 jest dość podobny do poprzednich gier i chociaż zdecydowanie nie jest to poważna zmiana w formacie (ostatecznie odzwierciedlająca prawdziwą F1 w być może najmniej godny podziwu sposób), w planach jest kilka naprawdę obiecujących i ekscytujących zmian, ale musisz być na bieżąco, aby dowiedzieć się o nich więcej.