Polski
Gamereactor
zapowiedzi
FIFA 22

FIFA 22 — wrażenia z rozgrywki

HyperMotion dodaje kilka naprawdę fajnych rzeczy, ale niektóre stare problemy pozostają.

HQ
HQ

FIFA 22 to osobliwa gra z serii odwiecznych symulatorów piłki nożnej, podzielona na dwie części: wersję ostatniej generacji (PC, PS4, Xbox One) i wersję następnej (PS5, Xbox Series X|S). Obie wersje mają kilka nowych funkcji i powiedziano nam, czym one są, ale największe nowe funkcje znajdują się w wersjach nowej generacji i są to te, które obiecuje EA Sports, aby naprawdę zmienić. Ale czy naprawdę robią tak dużą różnicę? Właśnie tego próbowaliśmy się dowiedzieć podczas prywatnej bety z wersją na PlayStation 5.

Funkcje tylko nowej generacji
Najważniejszym wydarzeniem tego roku jest HyperMotion, nowa funkcja, która łączy dwie technologie (Zaawansowane przechwytywanie meczów 11 na 11 i uczenie maszynowe) „w celu stworzenia najbardziej realistycznej, responsywnej i płynnej rozgrywki", jak twierdzi Sam Rivera, producent liniowy. Tak więc Advanced 11v11 Match Capture jest dokładnie tym, co sugeruje nazwa - 22 graczy rozegrało prawdziwe mecze na prawdziwym stadionie w kombinezonach do przechwytywania, co pozwoliło EA na nagranie ogromnej ilości prawdziwych ruchów. EA twierdzi, że pozwoliło im to uchwycić ruch o większej intensywności, ponieważ gracze reagują z rzeczywistym kontekstem meczu, zamiast prosić gracza o wykonanie określonych ruchów w studiu przechwytywania - tak jak robili to wcześniej. Jest to następnie łączone z uczeniem maszynowym, systemem sztucznej inteligencji, który wykorzystuje prawdziwe dane piłkarskie i meczowe do przewidywania ruchów i działań graczy.

I dlaczego jest to tylko na konsolach nowej generacji? Według Sama Rivery, EA osiągnęło już limity sprzętowe na konsolach ostatniej generacji, co bardzo utrudnia im faktyczne wdrożenie nowych funkcji. Szybszy procesor, dysk SSD i zwiększona pamięć RAM pozwoliły EA w końcu wdrożyć HyperMotion, coś, nad czym najwyraźniej pracowano od kilku lat. Jeśli chodzi o to, dlaczego komputery PC są ostatniej generacji, cóż, EA zasadniczo nie chce jeszcze zwiększać minimalnych wymagań na komputery, czego potrzebowaliby, gdyby zaimplementowali HyperMotion.

To jest reklama:

Co to tak naprawdę oznacza? Cóż, EA twierdzi, że to „największe odświeżenie animacji", jakie kiedykolwiek mieli w grze FIFA, z ponad 4000 animacji dodanych do gry. Uczenie maszynowe następnie „bada" wszystkie klatki tych animacji i próbuje tworzyć animacje w czasie rzeczywistym w kontekście piłki, co oznacza, że ​​gracze powinni teraz realistycznie reagować na każde przyjęcie piłki, uderzenie itp.

Gracze również znacznie lepiej reagują na kontakt między sobą, zwłaszcza podczas walki o piłkę w powietrzu, padania na siebie, pchania, kładzenia rąk nad przeciwnikiem i innych podobnych ruchów. Poprawiono również odbiór piłki, gra wykorzystuje dłuższe animacje, które wykorzystują do dwóch dotknięć piłki (jak zatrzymywanie się klatką piersiową i kontrolowanie stopami, gdy spada). W przeszłości EA wolało używać małych animacji, aby móc lepiej przechodzić między animacjami, ale mówią, że przejście można teraz osiągnąć (i w razie potrzeby zmienić animację w czasie rzeczywistym) za pomocą dłuższych animacji na nowych konsolach.

FIFA 22FIFA 22

Przerobiono również ogólną sztuczną inteligencję, dzięki czemu gra może przetwarzać znacznie więcej zachowań w czasie rzeczywistym. Zachowanie defensywne zostało całkowicie przerobione, a każdy gracz w czasie rzeczywistym zajmuje różne strefy na boisku. EA pokazało nam filmik przedstawiający graczy poruszających się po boisku zarówno w poprzedniej, jak i nowej FIFA, a w nowej gracze poruszali się znacznie bardziej jak jednostka, poruszając się w górę iw dół, z lewej strony na prawą i odwrotnie.

To jest reklama:

Wreszcie, EA zaimplementowało wiele nowych animacji „osobowości" w ramach HyperMotion, ponieważ gracze myją się, wskazują gdzieś, a nawet rozmawiają ze swoimi przeciwnikami i kolegami z drużyny, gdy gra toczy się w czasie rzeczywistym.

Jak to właściwie zmienia grę? Cóż, to zmienia kilka rzeczy. Nowe animacje, zwłaszcza podczas kontrolowania piłki lub walki o piłkę w powietrzu, są rzeczywiście lepsze. To powiedziawszy, nadal występuje „szarpanie", spowodowane głównie przez drybling i ochronę piłki, a gracze obracają się bardzo szybko i nierealistycznie na sobie. Piłka wciąż przechodzi przez stopy graczy i nadal jest tak trudna do przewidzenia jak zawsze. Byliśmy bardzo rozczarowani, widząc, że pomimo wszystkich ulepszeń animacji, ten problem nadal występuje w grze.

Uważamy również, że chociaż gracze lepiej poruszają się jako jednostka, nadal wykonują straszną robotę, zasłaniając piłkę i pozycję przeciwnika. Podobnie jak w FIFA 21, po prostu zbyt łatwo jest grać w kontrataku, ponieważ obrońcy nie są w stanie zatrzymać dobrych biegów do przodu, co skutkuje dużymi punktami meczów. Ponadto sztuczna inteligencja (przynajmniej w Legendary) czasami po prostu podaje piłkę między sobą zbyt szybko, podając ją między trzema graczami w ciągu jednej lub dwóch sekund i z wielką precyzją, w tym piłkami powietrznymi. To po prostu sprawia, że ​​bardzo trudno jest pokryć linię podań, ponieważ twój zawodnik po prostu nie może poruszać się wystarczająco szybko.

FIFA 22FIFA 22

Nowe funkcje obu generacji
Chociaż HyperMotion jest dostępny tylko w wersjach na PS5 i Xbox Series X|S, we wszystkich wersjach pojawią się również nowe funkcje, w tym całkowite przepisanie bramkarza. „Słyszeliśmy opinie na ten temat", powiedział Sam Rivera, a EA zdecydowało się wdrożyć nowy system, który dodaje bramkarzom trzy nowe filary: „bardziej niezawodne rzuty obronne, więcej osobowości bramkarza i duże odświeżenie animacji".

Z tego, co widzieliśmy w tej wersji beta, bramkarze są rzeczywiście lepsi i mają kilka naprawdę fajnych nowych animacji. Szczególnie podobało nam się to, jak teraz zatrzymują mocne strzały, jednocześnie wypuszczając piłkę prosto z nich, szybko reagując, by ją złapać, zanim dostanie się do niej napastnik. Mieliśmy szalony mecz z Gianluigim Donnarummą, w którym praktycznie wszystko zatrzymał. W końcu udało nam się strzelić dwa gole, ale gdyby nie włoski bramkarz, wynik byłby znacznie większy na naszą korzyść.

EA wspomniała również o nowym systemie fizyki piłki, który wykorzystuje nowe dane, aby zachowywać się bardziej jak w prawdziwym życiu. To może być prawda, ale nie zauważyliśmy tego tak bardzo podczas grania. Zauważyliśmy jednak „wybuchowy sprint", nowy rodzaj przyspieszenia u „wybuchowych" graczy, który pozwala tym graczom przyspieszać znacznie szybciej i znacznie szybciej osiągać prędkość maksymalną. Inni gracze w końcu będą w stanie ich dogonić, gdy będą przyspieszać, ale pierwsze 1-2 sekundy, kiedy zaczną sprint, pozwolą im po prostu przelecieć przez obrońcę. Jeśli jednak błędnie obliczysz czas lub kierunek i po prostu przyspieszysz w kierunku obrońcy, łatwiej stracisz piłkę.

Taktyka zyskała również nową funkcję, która pozwala teraz na stworzenie dwóch oddzielnych taktyk ofensywnych - jednej, gdy piłka znajduje się po twojej stronie boiska, a drugiej, gdy masz piłkę po przeciwnej stronie boiska. Na przykład, możesz użyć wolnego stylu gry w posiadanie piłki, gdy masz piłkę ze swoimi obrońcami, ale użyj szybszego stylu gry - z biegami do przodu - gdy przeniesiesz piłkę na połowę boiska przeciwnika. Jest to bardziej zaawansowana funkcja dla graczy na wysokim poziomie, podobnie jak nowe ruchy umiejętności i możliwość wykorzystania ruchów umiejętności do odbierania piłki. Ciekawi gracze mogą teraz uzyskać dostęp do znacznie większego arkusza statystyk, dotyczących strzałów, podań, gdzie piłka była najbardziej nad boiskiem i innych podobnych informacji.

Wreszcie, EA wprowadzi również nowe przerywniki z dnia meczu i drobne szczegóły, takie jak spryskiwacze, gracze wchodzący na boisko w kurtce lub trzymający się za ręce z dziećmi. Zmieniono także ciała niektórych graczy (Lukaku teraz wygląda jak prawdziwy „czołg"), dodano lub zaktualizowano fryzury i tatuaże, a także pojawiły się nowe animacje i efekty tłumu. Angielski komentarz został również wzbogacony o nowy komentarz autorstwa Stewarta Robsona i Alexa Scotta. Na nowej generacji możesz również cieszyć się lepszymi reakcjami siatki, gdy piłka w nią uderzy.

FIFA 22FIFA 22

Po 90 minutach: remis i dogrywka
Chociaż podobały nam się niektóre nowe funkcje i jest kilka naprawdę dobrych ulepszeń - trudno powiedzieć, jak wyglądają wersje ostatniej generacji, ponieważ graliśmy tylko w wersję na PS5, po prostu nie byliśmy zadowoleni z ogólnej rozgrywki. Wślizg jest lepszy, a sztuczna inteligencja nie tylko odbija piłkę po tym, jak została złapana, ale niestabilny drybling i okropna osłona linii podania sprawiają, że gra w obronie jest bardzo niesatysfakcjonująca i frustrująca, a jednocześnie ułatwia zdobywanie bramek, szczególnie w kontratak. Uważamy również, że podania są znacznie gorsze, a to wiele mówi, ponieważ nie byliśmy również zadowoleni ze podania FIFA 21. Sztuczna inteligencja po prostu nie bierze pod uwagę tego, gdzie wskazujesz, próbując spasować do najbliższego gracza, a nawet dłuższe podania (kiedy dłużej trzymasz przycisk) nie działają tak dobrze, jak były. Próbowaliśmy zmienić ustawienia ze wspomaganego na manualne i półautomatyczne, ale nadal nie było to satysfakcjonujące. To niefortunne, biorąc pod uwagę, że podania działały znacznie lepiej w starszych FIFAch.

Ogólnie rzecz biorąc, mamy mieszane uczucia dotyczące FIFA 22, coś w rodzaju remisu między nowymi funkcjami, które nam się podobały, a starymi i nowymi problemami, które wciąż sprawiają, że piłka nożna nie jest tak przyjemna. Od premiery dzieli nas jednak jeszcze kilka miesięcy, co oznacza, że ​​EA Sports ma tego rodzaju „nadgodziny" po zdobyciu wrażenia, aby spróbować odwrócić sytuację, zrównoważyć rzeczy i naprawić niektóre problemy nękające grę. Tylko czas pokaże, czy zdążą i strzelą zwycięskiego gola.

FIFA 22FIFA 22

Powiązane teksty

0
Robert Lewandowski w Drużynie Roku FIFA 22

Robert Lewandowski w Drużynie Roku FIFA 22

WIADOMOŚĆ. Przez Aleksandra Olszar

EA podzieliło się wynikami głosowania na Drużynę Roku FIFA 22. Jednym z wyróżnionych jest Robert Lewandowski, który w 2021 roku zdobył najwięcej ligowych bramek spośród wszystkich zawodników w pięciu największych ligach Europy (43), ustanawiając tym samym nowy rekord Bundesligi.



Wczytywanie następnej zawartości