Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Foamstars

Foamstars Impresje: Niespodzianka

Mieliśmy okazję zapoznać się z trzecioosobową strzelanką Square Enix w ramach wydarzenia Summer Game Fest Play Days.

HQ

Nie będę kłamać, nie byłem najmilszą osobą dla Foamstars. Po obejrzeniu zwiastuna gry, który co prawda był zwiastunem CGI na ostatnim rozczarowującym PlayStation Showcase (to jest cała inna królicza nora, w którą nie będę się tutaj zagłębiał), byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tego tytułu. Wydawało się, że jest to raczej nieprzepraszający klon Splatoon, gry, która nawet wydawała się obejmować elementy usługi na żywo, czyniąc ją jeszcze mniej kuszącą, jednak po tym, jak mogłem zagrać w Foamstars w ramach wydarzenia Summer Game Fest Play Days, moja opinia o grze zmieniła się raczej gwałtownie.

Ale zanim przejdę do tego, dlaczego jestem tak naprawdę podekscytowany Foamstars, pozwólcie, że powtórzę, że elementy usługi na żywo, które ta gra pozornie będzie zawierać, nadal stanowią duży problem. Foamstars wydaje się jedną z tych gier, które jeśli nie staną się sensacją sześć miesięcy po premierze, wkrótce potem będzie zachód słońca, i chociaż podobało mi się to, co zobaczyłem w Los Angeles, nadal jest to poważny problem z tą grą. Nie rozwodzmy się jednak jeszcze nad przyszłością, ponieważ Foamstars nie ma jeszcze okna premiery, nie wspominając o dacie premiery, więc porozmawiajmy o podstawowej rozgrywce i o tym, jak to działa.

HQ

Podstawowa koncepcja Foamstars opiera się na zespołowej akcji wieloosobowej. Dwa składy po czterech graczy współpracują ze sobą, aby walczyć i pokonać drużynę przeciwną w wielu wydarzeniach i trybach gry. Mówię "tryby" z myślą o przyszłości, ponieważ sesja przedpremierowa, w której uczestniczyłem, nie miała wielu trybów gry, a raczej widziała prasę i twórców w jednym pojedynczym trybie: Smash the Star.

To jest reklama:

Ten tryb gry jest bardzo prosty w efekcie, ponieważ tak naprawdę jest to drużynowy deathmatch, w którym drużyny muszą pokonać jak najwięcej przeciwników, aby zobaczyć jednego z członków swojej drużyny nazwanego gwiazdą. Gdy gracz zostanie nazwany tym tytułem, staje się bardziej odporny i trudniejszy do pokonania, ale jest wyraźnie oznaczony, ponieważ warunek wygranej wymaga, aby drużyna przeciwna znokautowała osobę przeciwną lub druga drużyna chroniła swoją i utrzymywała ją przy życiu, zanim przeciwny gwiazdor zostanie znokautowany. Haczyk polega jednak na tym, że podobnie jak Splatoon, Foamstars to nie tylko strzelanka, to także gra, w której musisz mieć oko na otoczenie i sposób, w jaki twoja drużyna je kontroluje i dominuje.

Chociaż nie mogę jeszcze komentować innych trybów gry, w przypadku Smash the Star drużyny muszą obserwować i upewnić się, że malują pole bitwy odpowiednią pianką (niebieską lub różową), ponieważ gracze będą bardziej zwinni lub skłonni do ataku, w zależności od tego, czy stoją na piance koloru swojej drużyny. Jest to podobne do mechaniki pływania w Splatoon, która jest dostępna tylko na kolorach sojuszniczych, ale jest mniej restrykcyjna, ponieważ warunek wygranej trybu gry nie polega na faktycznym malowaniu mapy, a zamiast tego polega na pokonaniu i pokonaniu drużyny przeciwnej. Jednak, jak wspomniałem przed chwilą, gracze są bardziej otwarci na atak lub wrogów łatwo pokonać ze względu na ograniczony ruch, gdy znajdują się na piance przeciwnej, więc kontrola środowiska ma ogromne znaczenie.

Foamstars

Jeśli chodzi o pokonywanie wrogów, nie jest to tak proste, jak zwykła strzelanka, a nawet Splatoon. Gracze mają pasek, który należy wypełnić, uderzając ich pianką, a kiedy zostanie to zmaksymalizowane, gracz zostanie zamknięty w śnieżnej kuli piany, co czyni go łatwym celem do ataku miażdżącego, który nokautuje ich przed rozpoczęciem procedury tarła. Sojusznicy mogą rozbić innych sojuszników, aby uratować ich przed pienistym nokautem, dając Foamstars projekt rozgrywki, który nie polega tylko na całkowitej agresji, ale zamiast tego polega na pracy zespołowej i grze zespołowej. Naprawdę interesującą częścią tej gry jest to, że ponieważ Foamstars jest bardzo prostą grą do zrozumienia, nie potrzebujesz dni ćwiczeń, aby zablokować podstawową mechanikę - możesz podnieść i grać i opanować podstawowe systemy w jednej chwili.

To jest reklama:

Strzelanka 3D Foamstars, która wydawała się działać dość płynnie, nie jest jedyną mocną stroną tej gry. Square Enix stworzył listę postaci, które są unikalne i w większości są podzielone na jedną z czterech kategorii. Masz agresywne postacie, które używają strzelb i umiejętności w zwarciu, niektóre z nich polegają na rozprzestrzenianiu piany i kontroli środowiska, inne, które są łagodniejsze dla potężnych umiejętności i tak dalej. Co więcej, każda postać ma kolekcję unikalnych ruchów, wiedzy i umiejętności, które jeszcze bardziej odróżniają je od siebie. Podczas mojej zabawy Soa i jej pistolety z podwójnej pianki stały się moją ulubioną postacią, ponieważ znalazłem połączenie z szybką rozgrywką i agresywnym zestawem umiejętności, które oferowała.

Foamstars

Kilka tygodni temu patrzyłem na Foamstars jako jeden z głównych powodów, dla których PlayStation Showcase był takim rozczarowaniem, ale teraz widzę grę w innym świetle. To prawda, że otrzymałem tylko bardzo krótki fragment szerszego doświadczenia Foamstars, ale osiem postaci, które miałem okazję przetestować - z których każda czuła się naprawdę wyjątkowa i inna w obsłudze - oraz zabawny tryb gry Smash the Star dały mi powód do ekscytacji tą grą przynajmniej w najbliższej przyszłości. Czy ma wystarczająco atrakcyjną pętlę rozgrywki, aby utrzymać zaangażowanie graczy przez miesiące po nieuniknionej premierze? To pytanie, co do którego wciąż nie jestem do końca przekonany. Ale czy jest to bezwstydny klon Splatoona? Absolutnie nie.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości