Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Grid Legends

Grid Legends - pierwsze wrażenia

Codemasters, obecnie pod parasolem EA, jest zdeterminowane, aby naprawić co najmniej dwa z trzech głównych grzechów Grid 2019.

HQ

Jeśli fani benzyny nie mieli dość wysokooktanowej aktywności w gatunku gier wyścigowych, których byliśmy świadkami w 2021 roku, będą cieszyć się równie ekscytującym początkiem 2022 roku, z kilkoma różnymi premierami już w pierwszym kwartale roku. I chociaż długoletni entuzjaści PlayStation i miłośnicy symulatorów nie mogą się doczekać zarówno Gran Turismo 7 (PS4, PS5), jak i Assetto Corsa Competizione (aktualizacja na PS5, Xbox Series, PC), fani naprawdę nie mogą się doczekać, aby zasiąść za kierownicą Grid Legends, pierwszej gry wyścigowej Codemasters, która zostanie opublikowana przez EA (a dokładnie 25 lutego).

Gra opiera się w dużej mierze na Gridzie z 2019, który nie dowiózł w kilku obszarach, i dobrą wiadomością jest to, że brytyjscy twórcy wyraźnie wkładają mnóstwo wysiłku w naprawienie lub ulepszenie tych aspektów. Oznacza to jednak również, że cała koncepcja opiera się na tych samych podstawowych systemach i założeniach rozgrywki, co może uniemożliwić grze osiągnięcie nowych wyżyn.

Sądząc po prezentacji dyrektora kreatywnego Chrisa Smitha oraz czasie, który spędziliśmy z wersją przedpremierową, będzie to znacznie bardziej treściwe, zróżnicowane i powiązane społecznie doświadczenie. Grid Legends będzie pełne świeżych pomysłów pod względem treści, działań i sposobów interakcji zarówno ze sztuczną inteligencją, jak i innymi graczami. Tam, gdzie kariera i tryb wieloosobowy w Grid 2019 wydawały się odpowiednio krótkie i płytkie, Grid Legends zaoferuje graczom ambitny tryb fabularny (Driven to Glory, inspirowany Drive to Survive, który obejmuje sekwencje akcji na żywo i ponad 8 godzin rozgrywki), dłuższy i bardziej zróżnicowany tryb kariery i aspekt gry wieloosobowej, który przenika zarówno karierę, jak i wiele różnych wydarzeń w trybie wieloosobowym.

Grid Legends
To jest reklama:

Aspekt dla wielu graczy zasługuje na nieco więcej szczegółów, ponieważ jest to przede wszystkim całkowicie wieloplatformowa rozgrywka, z 22 graczami na PC, Xbox i PlayStation, którzy mogą ścigać się i rywalizować razem od pierwszego dnia. Codemasters opracowało opcję „Hop-in", dzięki której prawdziwi gracze mogą „posiadać" swoje awatary AI w trakcie wyścigu, co oznacza, że ​​mogą od razu dołączyć do sesji. Aha, a koncepcja Nemezis jest również interesująca, ponieważ zarówno rywal AI, jak i prawdziwy użytkownik mogą stać się twoimi, jeśli ich wkurzysz.

Jeśli chodzi o wspomnianą różnorodność, można to odczuć już we wczesnej wersji, grając w różne oferowane wydarzenia, wszystkie stworzone i nadzorowane przez Codemasters za pomocą narzędzia Race Creator w grze, do którego gracze mają dostęp, mogą wykonywać różne zadania lub ukończyć konkretne wyzwania. Obejmowały one standardowe wyścigi, rundy wieloklasowe, wyzwania driftingowe, imprezy na stadionach ciężarówek lub jeden z naszych ulubionych wyścigów formuły elektrycznej z bramkami Boost, aby naładować samochód z prędkością błyskawicy. Nowe, prawdziwe i fikcyjne lokacje oraz ponad 130 samochodów również dodają do tego miksu (podobały nam się zupełnie nowe Moskwa i Strada Alpina), co zapewnia rozszerzony zakres scenariuszy.

Grafika została również skrytykowana w poprzednim wpisie i chociaż od samego początku nastąpiła wyraźna poprawa w tym, co jest, ponownie, wersją przedpremierową, wydaje się, że wciąż jest miejsce na jeszcze bardziej dopracowane efekty wizualne przed i po premierze. Osiągi są całkiem dobre (graliśmy na bestialskim OMEN 30L napędzanym RTX-em 3080), a nowy silnik oświetlenia wyświetla na ekranie bardziej nowoczesny efekt, tym bardziej teraz, gdy pojawiły się dodatkowe warianty pogodowe, ale jednocześnie trochę tekstur, samochód modele i efekty wyglądają dość prosto, zwłaszcza w grze z zamkniętym światem. Na przykład podczas patrzenia przez przednią szybę obraz może być naprawdę rozmazany, w niektórych kamerach brakuje wyczucia prędkości, a drgające ruchy samochodów w pościgu nie pomagają.

Grid Legends
To jest reklama:

Ta sprawa ruchu prowadzi nas do punktu manipulacji. Zapomnij o DNA TOCA lub filozofii semi-sim, którą Codemasters wyznawali w przeszłości dla gier asfaltowych. To wygląda na Dirt 5, ale na asfalcie, co oznacza, że ​​mówimy o grze zręcznościowej w 101%, z bardzo podstawową fizyką i obsługą. Nie zawsze jest tak źle, ale jest coś nie tak w tym, jak zachowują się tutaj samochody, co jeszcze nam nie pasowało. Może to być nowy efekt jo-jo krzywki pościgowej, lekkie uczucie na szynach podczas korygowania pozycji samochodu podczas jazdy na wprost lub dziwny sposób interpretacji zakrętów i sił. Czasami chcesz, aby twój tył się ześlizgnął, ale to się nie stanie, a wtedy nagle zostajesz uderzony z boku lub z tyłu przez samochód rywala i kończysz twarzą do tyłu w bardzo niezręczny sposób.

Poprawiło się jednak w porównaniu do Grid 2019 i nawet jeśli ta konfiguracja nie była jeszcze zoptymalizowana pod kątem kierownicy i pedałów (ponieważ kontroler jest tutaj główną metodą sterowania), mieliśmy trochę zabawy z formułami elektrycznymi i wydarzeniami driftingowymi. Jednak nie tyle z ciężarówkami, ile na razie czują się jak unoszący się w powietrzu bałagan: hoverboardy, ale jednocześnie uparte w prowadzeniu.

Możesz dokładniej przyjrzeć się Grid Legends, oglądając nasze filmy z rozgrywki, które zostały nagrane przy ustawieniach Ultra High. Graliśmy przez jakiś czas, zdobywając punkty tu i tam (nawet za każdy przestawiony ręcznie, z jakiegoś powodu), słuchając irytującej muzyki, ale mieliśmy chwile dobrej zabawy i naprawdę nie możemy się doczekać premiery. Jeśli interesujesz się wyścigami zręcznościowymi i podoba ci się specyficzny styl Codemasters, możesz być pewien, że od 25 lutego będziesz miał mnóstwo sposobów na cieszenie się „największym Grid do tej pory".

Grid Legends

Powiązane teksty

0
Oficjalna okładka Grid Legends

Oficjalna okładka Grid Legends

WIADOMOŚĆ. Przez Jonas Mäki

Niedawno ogłoszono, że Grid Legends, najnowsza gra wyścigowa brytyjskiego studia Codemasters, zostanie wydana 25 lutego na PC, Playstation 4/5, Xbox One i Xbox Series...



Wczytywanie następnej zawartości