LIVE

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Reklamy
logo hd live | Quakecon at Home Official Stream
Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
zapowiedzi
Hyper Scape

Hyper Scape - pierwsze wrażenia

Ubisoft jest gotowy do wejścia na rynek battle royale.

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Odkąd Fortnite szturmem podbił świat, rynek został zalany przez dziesiątki gier battle royale. Co więcej, olbrzymi sukces Call of Duty: Warzone udowadnia, że trend ten szybko nie zniknie, dlatego też nowy projekt Ubisoftu wydaje się tak interesujący. Akcja Hyper Scape została osadzona w cyfrowym, futurystycznym świecie, rozgrywka natomiast łączy w sobie agresywną strzelaninę z potężnymi umiejętnościami.

Rzecz dzieje się w roku 2054, gdy Ziemia, niegdyś diament Układu Słonecznego, stała się siedliskiem problemów środowiskowych i społecznych, co zmusza mieszkańców planety do eskapizmu w bardziej swobodny, wirtualny świat, nazywany Hyper Scape. To rozbudowana platforma społecznościowa, której użytkownicy nie są ograniczani przez swoje słabe, fizyczne ciała. Trochę jak OASIS z Ready Player One. Jednakże w Hyper Scape gracze mogą udać się do pewnego miejsca, by sprawdzić się w supernowoczesnym, pierwszoosobowym battle royale. Dla jasności, choć za grą stoi rozbudowany koncept, na razie zaoferuje ona tylko tryb BR.

Mechaniki strzelania i poruszania się w Hyper Scape bardzo przypominają te z Apex Legends, choć świat gry stawia na większą destrukcyjność. Tytuł kładzie nacisk na trzy główne obszary: mobilność, umiejętności i strzelaninę. Ten ostatni wydaje się szczególnie fantastyczny i do pewnego stopnia kojarzy się z Warzone lub Apexem. Genialną częścią systemu FPS jest to, że nie ogranicza on zdolności gracza, wręcz przeciwnie. Jego mankamentem natomiast jest fakt, że nie każda broń wydaje się użyteczna, a przy tak szybkim tempie rozgrywki ciężko gra się powolniejszymi strzelbami.

Przykładowo, karabin szturmowy znany jako Rozpruwacz jest świetną bronią, ponieważ zapewnia stabilność i stałe obrażenia przy wysokich wartościach krytycznych w przyzwoitym zasięgu, jednak z drugiej strony mini-gun wydaje się trochę słaby ze względu na niższe obrażenia, niższą stabilność i mniejszą prędkość. Gorzej jeszcze prezentuje się system upgrade'ów. Chociaż w trakcie rozgrywki na mapie znajdujemy tylko bronie wyższego poziomu, możemy je jeszcze ulepszyć, łącząc je z innymi tego samego typu, zwiększając ich obrażenia i pojemność magazynku. W przypadku broni konkurencyjnej, takiej jak Rozpruwacz, system działa dobrze, jednak w innych ulepszenia jeszcze bardziej utrudniają ich działanie, ponieważ te stają się po prostu jeszcze powolniejsze.

Hyper Scape

Dobrym przykładem jest również walka w zwarciu. Teoretycznie strzelba powinna wtedy dominować, ponieważ może zadawać duże obrażenia krytyczne z bliskiej odległości, jednak granatnik (który jest zwykłym łupem, nie rzadką bronią) miażdży ją minami zadającymi obrażenia obszarowe. Przy niższym poziomie mobilności celność strzelby może i jest wysoka, ale granatnik jest znacznie skuteczniejszy, szczególnie w zamkniętych budynkach.

Oprócz broni można wykorzystywać wiele różnych umiejętności zwanych Hackami. Te podnosimy w trakcie rozgrywki, a każda z nich oferuje unikalny ruch, który może drastycznie zmienić obraz bitwy. Od wybuchowych min i defensywnych ścian po teleportację czy niewidzialność. Hacki oferują wiele możliwości, a nawet dają szansę na wsparcie własnej drużyny.

Hacki są podzielone na trzy kategorie, przy czym dwie pierwsze to umiejętności osobiste i przedmioty do rozmieszczenia, a trzecia to wsparcie, czyli na przykład uzdrowienie całej drużyny. Problem z Hackami polega na tym, jak działają, ponieważ zdolności obszarowe wymagają, by gracze zgromadzili się w stosunkowo niewielkim kole efektu, co bywa upierdliwe w trakcie walki. Każda zdolność posiada swój czas odnowienia, więc należy nimi odpowiednio rozporządzać.

Hyper Scape

Eksploracja mapy przypomina Apex Legends. Oznacza to, że wysokie platformy nie są tu przeszkodą, a wiele technik wymaga wręcz znalezienia się w powietrzu. Dzięki temu, choć plansza w Hyper Scape nie jest tak duża, jak w innych grach z gatunku battle royale, oferuje znacznie więcej możliwości.

W przeciwieństwie do Fortnite czy Warzone mapa Neo-Arcadia jest mniejsza, ale znacznie bardziej zróżnicowana. Została podzielona na dziewięć dzielnic, z których każda posiada swój punkt orientacyjny (hotspot), ma mniej otwartej przestrzeni i więcej obszarów miejskich, co oznacza więcej budynków i walki mobilnej. Projekt czerpie inspiracje z architektury europejskiej łączonej z futurystycznymi koncepcjami, tworząc hybrydowy, ale piękny świat.

W Hyper Scape nie uświadczymy burzy ani chmury gazu zmniejszających zasięg gry. Zamiast tego w miarę upływu czasu obszary w grze będą ulegać zniszczeniu, a wszystko, co się na nich znajdywało, w tym budynki i łupy, zniknie, pozostawiając jedynie płaski, otwarty teren. Dzięki takiemu rozwiązaniu przejście do następnych stref jest prawie obowiązkowe. Dla mnie była to najtrudniejsza rzecz, do której trzeba się przyzwyczaić, jako że inne gry battle royale bardziej wybaczają błędy. Tu natomiast każdy błąd jest wyrokiem śmierci.

Na szczęście Hyper Scape nie jest tak hardkorowe przez cały czas, a w rzeczywistości oferuje coś, co może być jednym z najlepszych dodatków do formuły BR, a mianowicie system Echo. Po śmierci gracze dalej istnieją w grze, biegając, dokuczając wrogom i komunikując się z członkami drużyny w nieśmiertelnej, ale cielesnej formie. Echa nie mogą walczyć, być atakowane ani widziane przez wrogów, i mogą zostać przywrócone do walki tylko poprzez specjalne punkty resetu, które pojawiają się, gdy przyjazna drużyna pokona wystarczająco dużo wrogów. Zasadniczo oznacza to, że możemy wrócić do gry tylko wtedy, gdy nasi znajomi są agresywni i biorą udział w walce. Punkty resetu również znikają w zniszczonych strefach, co oznacza, że wraz z upływem czasu będzie ich coraz mniej.

Hyper Scape
Hyper ScapeHyper ScapeHyper Scape

Jeśli chodzi o endgame, Hyper Scape zapewnia dodatkowy sposób na wygraną. Gracze nie muszą zabić wszystkich innych przeciwników, by zapewnić sobie zwycięstwo - zamiast tego mogą ścigać koronę, która pojawia się w końcowych momentach meczu. Zespół, który utrzyma koronę przez czterdzieści pięć sekund, wygrywa, ale nie jest to takie łatwe, ponieważ podnosząc przedmiot dajemy znać wszystkim wrogom, jaka jest nasza pozycja.

Hyper Scape pozwala również graczom na personalizację ich postaci. Istnieje wiele opcji zmiany Bohaterów różnej narodowości, wyposażenia nowych skórek, emotek, broni do walki w zwarciu, a nawet wyglądu kapsuł, z których trafiamy na planszę. Alternatywne opcje personalizacji można uzyskać za pośrednictwem przepustki bitewnej lub sklepu, który trafi do gry w przyszłych aktualizacjach.

Sumując, próba Ubisoftu zapowiada się ekscytująco i wygląda na to, że może urozmaicić nieco utartą już formułę battle royale. Dzięki połączeniu ciasnej strzelaniny, wysokiej mobilności, potężnych umiejętności i intensywnej rozgrywki, Hyper Scape zapewni silną konkurencję. Gracze muszą przyzwyczaić się do nowych funkcji, takich jak system Echo i zanik stref, które zupełnie zmieniają postrzeganie tego typu gier. Mamy nadzieję, że przy odpowiednim wsparciu produkcja zachowa świeżość i nie zniszczy jej potrzeba dotrzymania kroku już ugruntowanej konkurencji.

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości