Gra o emocjach. Life is Strange: True Colors to doświadczenie, które chwyta za serce, wykorzystując nadprzyrodzone moce Alex Chen - głównej bohaterki nowej gry epizodycznej Deck Nine Games, której spodziewamy się pod koniec tego lata. Przy okazji nowej prezentacji Square Enix Gamereactor mógł dowiedzieć się więcej na jej temat dzięki krótkiemu filmowi, który szczegółowo opisuje moce Alex w grze, które wykorzystują empatię i które pozwalają młodej kobiecie nawiązać relacje z mieszkańcami Haven Springs, gdzie rozgrywa się True Colors.
Nie będziemy ponownie wchodzić w szczegóły fabuły Life is Strange: True Colors, ponieważ przedstawiliśmy szeroki przegląd strony narracyjnej w naszej pierwszej zapowiedzi kilka miesięcy temu. Jednak jedną z najważniejszych cech tej nowej przygody opracowanej przez Deck Nine Games są nadprzyrodzone moce Alex, siła empatii: młoda kobieta jest w stanie dostrzec aurę innych ludzi i czuć ich emocje. Każda emocja charakteryzuje się innym kolorem: na przykład czerwony odpowiada gniewowi, fioletowy strachowi, niebieski smutkowi - a to pozwala protagonistce na splatanie różnych relacji z innymi postaciami.
Przez lata Alex nie była w stanie zablokować intensywnych emocji odczuwanych przez otaczających ją ludzi - dlatego czuje, że posiadane przez nią moce są bardziej przekleństwem niż błogosławieństwem. Po latach Alex rozumie, że wykorzystanie tej paranormalnej mocy jest jedynym sposobem na odkrycie prawdy o śmierci jej brata Gabe'a, która miała miejsce w tajemniczych okolicznościach.
Ciekawostką jest to, że gracz może zacząć korzystać z mocy Alex już od pierwszych chwil rozgrywki. Każda postać, z którą spotyka się Alex, jest otoczona różnokolorową aurą, a za pomocą przycisku A (na Xboksie) Alex może się na niej skupić i dowiedzieć, jakie uczucie ogarnia jej/jego duszę. Odkrywanie ludzkich uczuć ma różne wartości: po pierwsze, Alex może uczyć się informacji, skądinąd ukrywanych, od różnych NPC, a co za tym idzie, odblokowywać nowe opcje dialogowe i wydarzenia, które - jak to ma miejsce w każdej grze z serii Life is Strange - prowadzą do różnych wyników przez całą historię.
Podczas przedpremierowej prezentacji widzieliśmy jedną z pierwszych sekwencji gry. Alex dociera do miejskiego pubu i wpada na Maca, który w zamyśleniu siedzi na stołku. Wyczuwając jego fioletową aurę, dziewczyna otwiera z nim dialog i dowiaduje się o tajemnicy, której mężczyzna nie chce ujawnić swojej dziewczynie Riley, ale obawia się również, że Alex powie wszystkim, zanim z nią porozmawia. W tym momencie, gdy Riley i Mac są zaangażowani w rozmowę, Alex ma możliwość interweniowania na dwa sposoby: powiedzieć, że Mac kłamie, lub zapobiec kłótni. Oczywiście, niezależnie od decyzji gracza, będzie to miało różny wpływ na jej relacje z bohaterami i konsekwencje wydarzeń w trakcie różnych odcinków.
Oprócz możliwości postrzegania aury innych, Alex jest w stanie uchwycić te bardziej intensywne, dzięki którym może aktywniej łączyć się z emocjami tej osoby. Generuje to rodzaj nowej, empatycznej eksplozji, która przekształca otaczający świat w psychikę danej osoby. W szczególności w tych sekwencjach Alex słyszy myśli i wspomnienia, aby lepiej zrozumieć, co powoduje tę konkretną emocję u tej postaci. Jednak niektóre emocje są silniejsze i bardziej przytłaczające w obsłudze niż inne, do tego stopnia, że mogą być naprawdę niebezpieczne.
Z materiału, który widzieliśmy, wygląda na to, że Alex może wyciągnąć na siebie trochę tego negatywnego uczucia, aby nie dać się przytłoczyć - ale znowu, wszystko jest w rękach gracza. Alex często zastanawia się, czy z moralnego punktu widzenia ta praktyka jest słuszna wobec ludzi i jak pozytywna jest jej interwencja w tym sensie. Jak wielokrotnie przypominano nam podczas prezentacji wideo, po raz kolejny decyzje (moralne lub inne) będą w rękach gracza, który pokieruje doświadczeniami Alex, jej relacjami z różnymi mieszkańcami Haven Springs i wydarzeniami, które będą miały miejsce w całej historii.
Chociaż było to przelotne spojrzenie, moce Alex bardzo nas zaciekawiły. Umiejętność dostrzeżenia najbardziej skrywanych tajemnic ludzi stawia nas moralnie przed dylematem: jak bardzo jesteśmy skłonni zmusić się do poznania ciemniejszych stron bohaterów, zagłębienia się w ich duszę, aby poznać tajemnicę śmierci Gabe'a ? Jak dobrze jest zagłębiać się we wspomnienia, przeszłość i prywatność ludzi Haven Springs, być może nawet dotykając bardzo osobistych aspektów, aby zaspokoić głód wiedzy Alex? Jesteśmy gotowi do zaangażowania się i nie możemy się doczekać, aby przetestować nasze umiejętności, gdy tylko Life is Strange: True Colors będzie dostępne, począwszy od 10 września na PC, Stadia, Xbox One / Xbox Series X|S i PlayStation 4/5.