Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Mario & Luigi: Brothership

Mario & Luigi: Brothership Zapowiedź: Mocne podstawy dla kolejnego hitu RPG opartego na Mario

Spędziliśmy sporo czasu z nadchodzącym tytułem Nintendo i byliśmy pod wielkim wrażeniem tego, co widzieliśmy do tej pory.

HQ

Ostatnie kilka lat oczekiwanego cyklu życia Nintendo Switch jest co najmniej interesujące dla tytułów RPG opartych na uniwersum Mario. Fani ostatnio cieszyli się dwoma najbardziej pożądanymi remake'ami/remasterami w postaci Super Mario RPG na SNES pod koniec zeszłego roku i Paper Mario: The Thousand-Year Door na Gamecube już na początku tego roku. Zabrakło jednak "trzeciego etapu", a ci fani świętowali, że Mario i Luigi skompletują hat-tricka jeszcze w tym roku po prawie dekadzie nieobecności i że zrobią to z zupełnie nową przygodą.

Mario & Luigi: Brothership stanie się zatem pierwszą nową odsłoną serii od 2015 roku i pierwszą pomyślaną na duży ekran (telewizyjny). Po tym, jak drogi Nintendo i Square się rozeszły się, Intelligent Systems ożywił gałąź o tematyce papierowej, skierowaną głównie na konsole domowe, podczas gdy AlphaDream zrodził sprzężoną propozycję, skierowaną głównie na urządzenia przenośne. A ponieważ ten ostatni już dawno zniknął, duża część tych fanów nawet nie spodziewała się nowego wpisu. Czy może wydawać się zbędny przy tak wielu wydaniach? Co ma tu do dodania, jeśli w ogóle? Cóż, z tego co grałem (około 70 minut w dwóch różnych sekcjach/wyspach) będzie to oznaczało nie tylko świeższe podejście do formuły, ale być może nawet głębsze doświadczenie RPG.

Mario & Luigi: Brothership

Pierwsza różnica jest więcej niż oczywista. (Trzeba przyznać, że piękne) ręcznie wykonane światy i postacie z serii Paper ustępują miejsca czystemu kreskówkowemu stylowi. Kolorowe, pełnowymiarowe podejście do rozdzielczości HD, które wydaje się zdalnie oparte na starych sprite'ach i animacjach 2D, ale z dodatkowym naciskiem na telewizję z lat 90. i rozbłyski anime. Będę musiał sprawdzić liczbę klatek na sekundę podczas eksploracji świata w ostatecznej wersji, ale na razie jest ona pełna uroku i osobowości, dokładnie odróżniając tę grę od dwóch wyżej wymienionych ostatnich gier.

To jest reklama:

W czasie mojej pracy nad grą podobało mi się naturalne, bardziej zielone otoczenie Twistee Island, a następnie muśnięte słońcem odcienie zmierzchu wokół miejskich parków Merrygo Island.

Widzisz, zamiast eksplorować wielki, szeroki świat, gra słów pojawia się wraz z tytułem, gdy poruszasz się po mapie na pokładzie Shipshape, części lądu w nowym świecie Concordia, która pozwoli braciom znaleźć inne dryfujące wyspy i połączyć je razem z Unitree.

Muszę tu wspomnieć o dwóch The Legend of Zelda: The Wind Waker. Po pierwsze, masz do dyspozycji rzeczywistą mapę morską, na której odblokowujesz nowe obszary, prądy i ścieżki, aby mieć w zasięgu wzroku nowe wyspy. Po drugie dlatego, że sposób, w jaki docierasz do tych nowych dryfujących wysp, polega na strzelaniu z armat do rodzeństwa w ich stronę, a znasz odniesienie, jeśli zrobiłeś to samo z Link (lub Mario!) w tamtych czasach.

Mario & Luigi: BrothershipMario & Luigi: Brothership
To jest reklama:

Pochodzące z Super Mario RPG i TTYD, a także poza grafiką, dwie główne różnice, które zauważyłem, dotyczyły tych mniejszych, połączonych ze sobą światów, które najwyraźniej pozwolą na bardziej kuszące cofanie się, gdy nowe obszary i umiejętności odblokowują się w późniejszej części przygody, i oczywiście z walką, która była wyraźnym punktem kulminacyjnym podczas mojego czasu z grą.

Oczywiście rozumiem, że te gry miały 20 lat lub więcej, ale prawdą jest również, że trochę za bardzo starały się, aby walka była świeża i innowacyjna z każdym Paper Mario, do tego stopnia, że odeszła od swoich korzeni RPG. Mario & Luigi: Brothership jest zarówno klasyczny, w tym sensie, że jest turowy, jak skaczący/młotkiem/przedmiotem, z charakterystycznym akcentem polegającym na konieczności kontrolowania obu braci w tym samym czasie, ale jak dotąd wydaje się również nowoczesny, dynamiczny, pełen niuansów i możliwości.

Wrogowie wyglądają na bardziej złożonych i w stylu retro, z różnymi wzorcami i kilkoma trudniejszymi zachowaniami, ale Mario i Luigi pokazują szeroki zakres zasobów, od kontratakowania niektórych nadchodzących ciosów, po synchronizację kombinacji w trybie współpracy Bros. Move.

Bros. Attacks, które wykorzystują swoje specyficzne punkty magii, są w końcu potężniejszymi i bardziej spektakularnymi ruchami. W moim przypadku widziałem tylko, jak tiki-taka wystrzeliwują pocisk koopa tylko po to, by potem kopnąć go w twarz wroga, jakby to był Mario Strikers naładowany strzał, ale zdałem sobie sprawę, że jeśli zaczniesz ruch z Mario, przekażą "piłkę" między rodzeństwem, zanim kończący trafi pojedynczego wroga, Natomiast jeśli to młodszy brat dyktuje ruch, każde kopnięcie trafi w jednego wroga z grupy na raz, stając się nieco innym, strategicznie interesującym atakiem grupowym.

Ale w walce jest coś więcej, coś wyjątkowego, co pokochają fani RPG. Mówiąc o głębi i niuansach, istnieją elektryczne modyfikatory battle plug, które można wyposażyć jako wzmocnienia lub dodatkowe efekty, a ten system wydaje się oferować dużą swobodę stylu gry i możliwości taktyczne. Możesz uzyskać dostęp do menu wtyczek już w trakcie walki (bez utraty swojej tury), na wypadek, gdybyś uznał, że inna konfiguracja bardziej pasuje do twojego obecnego starcia. Sięga głębiej, ponieważ możesz samodzielnie tworzyć własne wtyczki z menu pauzy poza walką, inwestując lekką walutę, którą zbierasz, eksplorując świat. Modyfikatory będą działać tylko przez kilka tur, zanim się wypalą, mogą zyskać dalszy efekt przy określonych kombinacjach i tak dalej, i tak dalej. W mojej grze jedna pozwalała na łatwiejsze kontry, inna mogła powodować zawroty głowy u wrogów, jeszcze inna zadawała obrażenia obszarowe...

Mario & Luigi: BrothershipMario & Luigi: Brothership

Ostatnia zmiana, którą zauważyłem, dotyczyła Luigiego, nazywa się Luigi Logic i wpływa zarówno na eksplorację świata, jak i postęp. Wcześniej, w sekcjach platformowych, trzeba było nacisnąć, powiedzmy, B (Mario), a następnie A (Luigi), jeśli chciało się skakać kolejno po sobie na tej samej platformie. Jest to nadal możliwe i oczywiście potrzebne w walce, kiedy atak i obrona stają się lepsze, gdy trafisz w wyczucie czasu, ale zostało złagodzone, jeśli chodzi o platformówki w świecie. Ponownie, możesz to zrobić, tak samo jak w przypadku młotków (X / Y), ale w przypadku bardziej prostej platformy możesz zobaczyć, jak wyższy hydraulik automatycznie podąża za nim.

Innym dodatkiem związanym z Luigim jest to, że teraz wymyśla pomysły. Nie chodzi o to, że wcześniej nie był głupi, ale o to, że odgrywa bardziej aktywną rolę, jeśli chodzi o rozwiązywanie zagadek lub samą narrację gry. Możesz wezwać te wskazówki za pomocą przycisku L (ale oczywiście), ale są też inne części, w których będzie interweniował. Miłym akcentem, jeśli zapytasz mnie, czy jest to gra zarówno o Mario, Luigim, jak i ich Bractwie.

Grałem na poziomie 4-5, a potem około 14 i podobało mi się poprawianie statystyk z każdym zdobytym poziomem, czego również brakowało w niektórych grach. Nawiasem mówiąc, nie uzupełnisz swojego zdrowia poprzez zdobywanie kolejnych poziomów, co zwiększa trudność gry.

Ale trochę za dużo mówiłem o zmianach i różnicach. Jeśli jest coś, co łączy wszystkie tytuły Mario RPG, bez względu na branżę, to ich wesołość i wygląda na to, że ten nie pozostanie w tyle. Śmiałam się głośno z niektórych przekomarzań, z przypominającym świnię asystentem Snoutlet, który nienawidzi, gdy nazywa się go świnią, albo z misją, w której musiałam znaleźć żel do włosów, aby następnie wywołać rytualny taniec. Aha, i ze świetnym żartem o postaci Nintendo, o którym na razie nie mogę ci opowiedzieć.

Prawda jest taka, że po raz pierwszy z Mario & Luigi: Brothership byłem dość zaskoczony, ponieważ nie spodziewałem się tej interesującej głębi dodanej do walki, ani dynamiki ogólnego doświadczenia, ani niektórych śmiesznych żartów i kalamburów. Jeśli uda jej się utrzymać to poczucie humoru, rozwinąć walkę oraz wprowadzić interesujące postacie i fabuły, stanie się kolejną świetną grą RPG opartą na Mario, która pojawi się 7 listopada.

Mario & Luigi: BrothershipMario & Luigi: Brothership

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości