Gamereactor PL. Obejrzyj najnowsze zwiastuny gier i wywiady z największych targów i konwentów growych na świecie. Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Mario + Rabbids: Sparks of Hope

Mario + Rabbids: Sparks of Hope ma więcej uroku Mario i mniej strategii turowej

Przeszliśmy z nadchodzącą kontynuacją strategii Ubisoftu i doświadczyliśmy nowych opcji eksploracji, ulepszonej walki i za jakiś czas jako Rabbids Rosalina i Edge.

HQ

Kilka miesięcy temu miałem okazję sprawdzić kilka gier Mario + Rabbids: Sparks of Hope, a nawet porozmawiać z dyrektorem kreatywnym Davide Soliani, aby dowiedzieć się wszystkiego o tym, co czyni tę kontynuację tak wyjątkową. Od tego dnia (cóż... odkąd gra została zaprezentowana zgodnie z prawdą), byłem pochłonięty tym tytułem i niesamowicie podekscytowany nim, ponieważ wydawało się, że Ubisoft spojrzał na oryginał i naprawdę skupił się na ulepszaniu i iteracji na wolniejszych i mniej wciągających częściach rozgrywki. Oczywiście to wszystko było tylko spekulacyjną myślą, a raczej tak było, ponieważ teraz, gdy miałem okazję zagrać przez kilka poziomów przez kilka godzin, mogę dodać, że kształtuje się to jako bardzo imponujące doświadczenie.

HQ

Na początek, zanim zagłębię się w rozgrywkę, porozmawiajmy o tonie. Podobnie jak oryginalny Mario + Rabbids Kingdom Battle, Sparks of Hope ma to wspaniałe połączenie uroku Mario i bohaterstwa oraz humoru i chaosu Kórlików. Bohaterowie i postacie z Mushroom Kingdom są po raz kolejny genialnie i doskonale oferowane, a wszystko to jest wzmocnione przez powrót macho Rabbids Mario, nieskończenie zabawne Rabbids Peach i różne inne nowe i powracające twarze z tego Ubisoft-centrycznego IP. Jeśli już, to często wydaje się, że Ubisoft otrzymał nieco więcej swobody twórczej w prezentowaniu każdej postaci, ponieważ charyzma każdej osoby wydaje się głębsza i szersza niż w pierwszej grze.

Ten rodzaj twórczej wolności można zobaczyć w rozgrywce na prawie każdym kroku. Walka jest zupełnie inną bestią niż poprzednio i przejdę do tego wkrótce, ale patrząc wyłącznie na projekt świata i sposób, w jaki możesz odkrywać, Sparks of Hope już czuje się bardziej jak gra Mario niż jej poprzednik. Każda planeta została obsłużona prawie tak, jak w Super Mario Galaxy (choć jako poziom poziomy, a nie sferyczny). Możesz wędrować według własnego uznania, odkrywać dziwactwa każdej lokalizacji i polować na sekrety i gadżety, które są na uboczu i ukryte przed bezpośrednim wzrokiem, które oferują wiedzę lub pomocne przedmioty, które można przynieść do bitwy lub wykorzystać do awansowania bohaterów lub Iskier. Są tu również nowe postacie, z których wiele będzie miało zadania poboczne i inne działania do wykonania, a wszystko to wraz z wędrującymi wrogami, z którymi po zaangażowaniu pozwoli ci wejść w scenariusz walki.

To jest reklama:
Mario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of Hope
Mario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of Hope

I tu właśnie wchodzi w życie kolejna większość zmian, ponieważ w przeciwieństwie do Kingdom Battle i jego niesamowicie sztywnego systemu walki opartej na strategii turowej, tutaj jesteś znacznie bardziej otwarty na walkę w sposób, który ci odpowiada. W ramach tury każda postać ma określony obszar, w którym może się poruszać, i możesz to zrobić swobodnie, nie martwiąc się o przestrzenie siatki. Możesz także rozszerzyć ten zakres o skoki drużynowe, rury, tunele i tak dalej, co oznacza, że możesz naprawdę przejść przez pole bitwy w sposób, który wcześniej nie był dostępny. Aby dodać do tego, masz możliwość interakcji z niektórymi wrogami, na przykład Bob-ombs, które można teraz przesuwać, a następnie podnosić i rzucać na wrogów w ramach jednej tury postaci, a wszystko to nawet bez rozważania użycia punktów akcji do faktycznego zaatakowania przeciwnika.

Tutaj masz możliwość użycia dwóch, często ofensywnych, ruchów. Może to być po prostu zaatakowanie wroga swoją bronią lub użycie specjalnej zdolności lub zdolności nowo dodanych Iskier. Te urocze kombinacje Lumas i Rabbids pozwalają twoim bohaterom korzystać z nowych ruchów, które są naładowane żywiołami, na przykład ataków ogniowych lub ataków wodnych. Świetnie nadają się do eliminowania zdrowych wrogów, którzy mają pewną słabość wobec żywiołu, a także zapewniają bohaterowi pewną odporność na ataki, które odpowiadają typowi żywiołów Iskier. Być może zastanawiasz się, skąd możesz wiedzieć, co Spark najlepiej wziąć do bitwy, zanim rozpocznie się ten scenariusz walki? Faza przedbojowa Tacticam, w której możesz używać Beep-O do nauki nad wrogami, została rozszerzona, dzięki czemu możesz zmienić swoją drużynę lub kombinację Spark, zanim przejdziesz do ostrej walki.

To jest reklama:

Podczas gdy powracające postacie grają podobnie, miałem okazję grać z kilkoma nowymi twarzami: Edge i Rabbids Rosalina. Ta ostatnia jest fantastyczną postacią, jeśli chodzi o humor i jej obecność na ekranie w przerywnikach filmowych i tak dalej, ale w rzeczywistej walce gra bardziej podobnie do typowego bohatera. Ma wielokrotną broń podstawową, a następnie może użyć specjalnego ruchu, aby zasadniczo zneutralizować wszelkie ataki lub ruchy wrogów przez całe kilka tur. Odgrywa bardziej ostrożną i bezpieczną rolę niż powiedzmy Rabbids Mario, który woli wdać się w gorączkę bitwy i pozwolić pięściom mówić. A w tym temacie mamy Edge' kędzierzawą bohaterkę, która nosi miecz, który sprawiłby, że Chmura Final Fantasy byłaby zazdrosna. Walczy, rzucając tym mieczem na wrogów, a następnie może również obracać się na miejscu, aby atakować wrogów, którzy poruszają się w jej pobliżu podczas korzystania z jej specjalnego ruchu. Edge czuje się dość potężna i zdolna, a także rodzaj postaci, którą chcesz w drużynie z Rabbids Rosalina, ponieważ wnosi do bitwy czołgową, agresywną obecność.

Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Mario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of Hope

Patrząc na postęp, przychodzi to również na kilka różnych sposobów. Drzewka umiejętności dla każdej postaci powróciły, ale zostały one zaostrzone o punkty umiejętności, które zdobywa się poprzez zdobywanie poziomów (z doświadczeniem zdobywanym w bitwach), a punkty umiejętności są równoważne jednemu ulepszeniu - zamiast systemu Kingdom Battle, w którym trzeba zdobyć kilka kul mocy, aby móc kupić jedno ulepszenie. Aby dodać do tego, możesz awansować Sparks, wydając Gwiezdne Bity znalezione podczas eksploracji i pokonywania wrogów w bitwie, aby poprawić skuteczność umiejętności każdej Iskry. I oczywiście są monety do odebrania po drodze, które można wykorzystać do zakupu przedmiotów, takich jak grzyby, w sklepie, aby walka była bardziej przystępna - polecam to zrobić, ponieważ niektóre bitwy z bossami mają wiele faz i będą wymagały od ciebie bardzo strategicznego podejścia do twoich działań.

Ogólnie rzecz biorąc, bardzo trudno było mi nie lubić Mario + Rabbids: Sparks of Hope z tego, co widziałem. Ma rozszerzony i ulepszony system walki w stosunku do oryginału, a następnie wzmocnioną ofertę eksploracji, która sprawia, że naprawdę czuje się jak najwyższej klasy gra Mario na wskroś. To już nie wygląda ani nie gra jak turowa gra strategiczna. Nie, jest to prawie platformowy tytuł 3D Mario z elementami strategii, a wszystko to jest zrobione w taki sposób, że jest wciągające i urocze. Nintendo może mieć ułożone portfolio przez następne kilka miesięcy, ale jeśli reszta gry utrzyma standard pierwszych dwóch poziomów, może to być po prostu śmietanka tego zbioru, gdy pojawi się 20 października.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości