Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Metal Eden

Metal Eden Hands-On Preview: Wysokooktanowa, mocna akcja

Mieliśmy okazję sprawdzić grzmiącą, mrożącą krew w żyłach strzelankę FPS od Reikon, a oto garść naszych wczesnych wrażeń z gry.

HQ

Wysokooktanowa, mocna akcja, która jest odczuwalna aż do szpiku kostnego. To chyba najlepszy sposób na opisanie nowej strzelanki pierwszoosobowej od Reikon Games, Metal Eden. Innymi słowy, ci sami ludzie, którzy lata temu przynieśli nam niezależny klejnot Ruiner, a teraz powracają z czymś, co opiera się na wielu tych samych zasadach i fundamentach. Bo chociaż wiele jest nowych w Metal Eden, a różnice w stosunku do Ruinera są wyraźne, obie gry mają tę samą istotę.

Jak wiecie, napędzane adrenaliną doświadczenie zostało zaprezentowane podczas niedawnego State of Play w krótkim, ale pikantnym zwiastunie, a teraz, po kilku godzinach spędzonych z pierwszymi dwiema misjami gry, możemy ujawnić nieco więcej. W Metal Eden wcielasz się w rolę Aski, tak zwanej Hyper Unit Android, wysłanej na śmiertelną misję ocalenia ludzkości, a wszystko po to, aby ostatecznie odkryć wielką tajemnicę projektu zwanego po prostu Edenem. Monolityczne miasto, które miało być kolebką cywilizacji, zamiast tego zamieniło się w śmiertelną pułapkę, a Moebiusa trzeba za wszelką cenę powstrzymać.

Metal Eden
Szybka, karna i ozdobiona absurdalnie bezczelnymi projektami.

Ale bądźmy szczerzy, niewiele osób zainteresuje się Metal Eden ze względu na jego wciągającą historię. Nie, mówimy o ośmiu unikalnych misjach, które łączą w sobie to, co najlepsze w Doomie i Ghostrunnerze, zarówno pod względem rozgrywki, jak i estetyki. Szybkie, intensywne bitwy z naciskiem na futurystyczny parkour, w którym jesteś zmuszony do ciągłego ruchu. Stanie w miejscu jest równoznaczne ze śmiercią, a Twoja szybkość i zwinność są zatem bezpośrednio kluczowe.

To jest reklama:

Ostrożność nie jest tutaj nagradzana, a poziomy w Metal Eden, przynajmniej na tyle, na ile byliśmy w stanie grać, są wyraźnie zaprojektowane z myślą o tej intensywności i walce opartej na ruchu. Bieganie po ścianach i używanie haków z liną to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o podejście gry do zwrotności. Ponadto masz do dyspozycji arsenał broni, który możesz dostroić i ulepszać między misjami, a także szereg modułów, podzielonych na trzy odrębne drzewa, które zwiększają twoje podstawowe umiejętności.

Core Power, który zapewnia zwiększoną siłę i siłę uderzenia, Core Ripping, który służy do wydobywania rdzeni z wrogów w bitwie - jedna z mechanik definiujących Metal Eden, która daje ci pewne wybory taktyczne, w zależności od tego, co zdecydujesz się zrobić z tymi konkretnymi rdzeniami. Które mogą albo zwiększyć twoje zdrowie, albo zostać rzucone z powrotem na przeciwników, aby ich sparaliżować i zapewnić ci amunicję. Wreszcie mamy też kombinezon Bodysuit, który zwiększa twoją zdolność ruchową. Daje to graczowi możliwość dostosowania Aski do preferowanego stylu gry.

Metal Eden
Czas na aktualizację!

Wizualnie Metal Eden przypomina zarówno Dooma, jak i Armored Core, doprawione neonami i surową cyberpunkową estetyką. Jest wypolerowany i elegancki, z mrocznymi industrialnymi krajobrazami i przytłaczającą futurystyczną architekturą. Niezwykle fajny styl wizualny, który uzupełnia również intensywna, elektroniczna ścieżka dźwiękowa. Nawet jeśli jako gracz często nie masz czasu, aby się zatrzymać, weź to wszystko i naprawdę doceń wspaniałe otoczenie.

To jest reklama:

Nie trzeba dodawać, że gra wymaga jeszcze trochę dopracowania, ale sądząc po krótkim czasie, jaki zaoferowano nam z Metal Eden, Reikon Games ma tu coś naprawdę fajnego do zrobienia. Jest zgrabny jak bicz, przesiąknięty oszałamiającym, cudownie futurystycznym designem i stanowi wyzwanie. Gra, która najprawdopodobniej zadowoli wszystkich uzależnionych od adrenaliny, którzy pragną intensywnych, klimatycznych doświadczeń, ponieważ nie ma wątpliwości, że Metal Eden może być jednym z najsmaczniejszych i najbardziej wciągających doświadczeń roku.

Premiera Metal Eden zaplanowana jest na 6 maja na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości