Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Metroid Prime 4: Beyond

Metroid Prime 4: Beyond Praktyczne wrażenia - Czy Samus Aran może sterować jak twitch shooter?

Wypróbowaliśmy zupełnie nową odsłonę Retro Studios na nowym sprzęcie i mamy kilka opinii pomimo krótkiego czasu trwania dema Nintendo Switch 2.

HQ

"Metroid będzie grywalny". Obudziłem się dziś z dobrą nowiną, zanim wziąłem udział w wydarzeniu Nintendo Switch 2 Premiere w Paryżu, gdzie zarówno nadchodzący system, jak i spora liczba gier, starych i nowych, czekały na nas, abyśmy po raz pierwszy zaprezentowali. Spodziewałem się zarówno Mario Kart World, jak i Donkey Kong Bananza, biorąc pod uwagę ich datę premiery w oknie startowym, ale Metroid Prime 4: Beyond pozostaje niedatowane, a Nintendo pozostaje nieśmiałe w tym, co pokazują do tej pory, zarówno gdy dostało pełny tytuł, jak i w zeszłym tygodniu, kiedy zobowiązało się do premiery w 2025 roku, również na OG Switch.

Ale to był Nintendo Switch 2 Edition, jak już podano na ekranie tytułowym. To, co oznaczało na pierwszy rzut oka, to wyraźniejsza grafika. Oczywiście za kilka miesięcy będziemy mogli porównać wersje obok siebie i nie mogę się doczekać, aby sprawdzić poziom szczegółowości w 4K/60 klatek na sekundę w Resolution Mode, ale dzisiejsze demo było ustawione na Performance Mode, co oznacza 1080p/120 kl./s na kompatybilnych ekranach. Grałem w telewizji, głównie dlatego, że miałem okazję wypróbować różne metody sterowania, które miałem pod ręką.

Zanim jednak przejdę do kwestii sterowania jako być może najważniejszego aspektu najnowszej adaptacji serii, pozwólcie, że opowiem o odczuciach.

HQ
To jest reklama:

"Jest Rok Kosmiczny 20X9. Zdeterminowany, by pokonać Samus i Federację Galaktyczną, Sylux i jego armia Kosmicznych Piratów przypuścili serię ataków na placówki badawcze Federacji. Uważa się, że Kosmiczni Piraci są kontrolowani przez Metroidy, które mają zdolność łączenia się z innymi formami życia i kontrolowania ich umysłów. Teraz, na planecie Tanamaar w systemie Desolan, kolejny ośrodek badawczy Federacji jest atakowany. Kwatera główna Federacji Galaktycznej otrzymała wezwanie o pomoc i wysłała Samus, która przebywała w pobliżu na misji zwiadowczej.

Pierwsze kilka minut Metroid Prime 4: Beyond czujesz się dokładnie tak, jak znasz i kochasz z ukochanej serii Prime. Jest to trochę podobne do Metroid Prime: Remastered i Metroid Prime 3: Corruption, w tym sensie, że pierwsza z nich to ta, w którą ja (i każdy inny fan) grałem dwa lata temu (przy czym jest to naturalna kontynuacja, ponieważ 2-3 nigdy nie doszło do Switch ), a druga zaczyna się od Galactic Federation początkowej sekwencji wojny pełnej akcji, co jest bardzo podobne do tego, co grałem dzisiaj pod względem tonu i tempa. Ale tak, Samus Aran porusza się dokładnie tak, jak tego oczekujesz, wizjery towarzyszą ci naturalnie, a strzelanie, morphball, skanowanie i każda inna akcja wydaje się taka sama jak poprzednicy.

Więc nie, nie będę w stanie powiedzieć Wam nic o głębszej eksploracji, atmosferze czy zawiłych zagadkach, tak jak definiują one to, co prawdopodobnie najbardziej kochamy w serii przygodówek z perspektywy pierwszej osoby. Ma to jednak sens, tak samo jak kiedyś z Corruption na Wii, ponieważ wykorzystuje te 15 minut, aby zapoznać się z nowymi elementami sterującymi.

Mając to wszystko na boku, sterowanie. Na razie nie sądzę, żebym zagrał w tryb MP4: Beyond w trybie Mouse, gdy zostanie wydany jeszcze w tym roku. Przynajmniej nie dłużej niż przez 10 minut bez przerwy. Tryb sterowania jest na pewno interesujący, fajny pomysł na kontrolery Joy-Con 2 i najdokładniejszy system celowania, jaki widziała seria. Ale, i to jest duże ALE, po pewnym czasie spowodowało to u mnie ból nadgarstka. Prawy Joy-Con (w moim przypadku, ponieważ jestem praworęczny) po prostu nie jest myszą, a uchwyt sprawia, że chwytasz go mocniej, jednocześnie próbując dosięgnąć przycisków i ustawiając go pod kątem, jak leży na stole lub podkładce pod mysz. Możesz celować bardziej w lewo po przekątnej, jeśli wydaje mi się to wygodniejsze i bardziej naturalne, ale dla mnie to po prostu nie zadziałało. To powiedziawszy, lądowałem ujęciami na ekranie, jakby to była strzelanka na PC, albo poruszając się po obszarach, albo podczas namierzania wrogów za pomocą ZL, a byli koledzy, którym podobało się to przez cały czas. Jednak i widząc, że nie byłem jedynym, który tak się czuje, już spodziewam się, że Nintendo wypuści super drogi alternatywny kontroler myszy dla tych, którzy chcą cały czas grać na komputerze stacjonarnym lub stołowym, ponieważ precyzja jest świetna.

To jest reklama:
HQ

A jak zmienić metodę sterowania? Też się nad tym zastanawiałem. Ale to jest coś, co bardzo mi się podobało, ponieważ nauczyłem się tego podczas gry. Byłem po prostu zmęczony przeciąganiem "myszki", więc podniosłem rękę i... Voila! Automatycznie przełączył się na sterowanie ręczne. Nie musisz więc nawet przeglądać menu (gdzie mogłem ustawić czułość myszy, żyroskopu i drążków), po prostu decydujesz, jak chcesz podejść do określonej sekcji inaczej lub po prostu dlatego, że jesteś zmęczony obecną metodą. Z dwoma Joy-Cons 2 w ręku gra jak Metroid Prime Remastered na Switch 1, z tą różnicą, że celowanie żyroskopem wydaje się bardziej responsywne, dokładne i płynniejsze, nawet jeśli nigdy nie będzie tak szybkie, jak wskaźnik oparty na kamerze Wii. W międzyczasie HD Rumble 2 wydawał się jeszcze lepszy i bardziej zniuansowany, tak samo jak większe patyki.

Korzystając z obu metod sterowania, przeszedłem przez kilka pomieszczeń wspierających walczących Galactic Federation żołnierzy przeciwko Space Pirates, a także trochę przeskanowałem (X) i morphballing (Y) dookoła. Miałem odblokowany Space Jump dla moich regularnych skoków (B lub L), ten sam przycisk co Boost dla mojego Morphball (Y). Wystrzeliwałem samonaprowadzające się pociski za pomocą R, a zwykłą wiązkę za pomocą A lub ZR, co było takie samo w przypadku zrzucania bomb Morphball lub ładowania wiązki w celu przyciągnięcia znajdźków. Zdobyłem nawet swój pierwszy Energy Tank, pokonałem brzydkiego mini-bossa o imieniu Aberax i spotkałem jednego ze złych facetów, znajomą twarz, którą znałem z Metroid Prime Hunters.

Dwa miłe akcenty na temat sił Galactic Federation: A) W jednej sekcji możesz uratować kilka ludzkich istnień, jeśli zniszczysz ją wystarczająco szybko, zanim Metroid zasilany Space Pirate zabije ich wszystkich. I, B), Galactic Federation ma w swoich szeregach dwunożny załogowy mech wojenny Golem mk-99 klasy ciężkiej *bierze głęboki oddech, który wygląda równie radośnie, co prawdopodobnie będzie przerażający, gdy nieuchronnie wpadnie w niepowołane ręce.

Niestety, nie miałem słuchawek, aby sprawdzić, czy muzyka jest tak "pierwszorzędna" jak otoczenie, efekty i ogólna grafika, która, nawiasem mówiąc, wygląda solidnie i przyzwoicie, a nie tak "uderzająco" w oczy, jak oficjalna kluczowa grafika pod względem palety kolorów. Już nie mogę się doczekać, aby opuścić te sztampowe środowiska stacji kosmicznych, aby zagłębić się w dziką przyrodę Planet Tanamaar, ponieważ tam również można oczekiwać wpisu Metroid Prime, aby się wyróżnić.

Metroid Prime 4: BeyondMetroid Prime 4: BeyondMetroid Prime 4: Beyond

Więc tak, demo lub intro skoncentrowane na sterowaniu (w tym ambitna sekwencja CGI przypominająca wojnę), które sprawiło, że bardzo ucieszyłem się z większej ilości Metroid Prime, które wydają się być Metroid Prime, ale z nowoczesną grafiką i płynniejszym wszystkim. Muszę znaleźć wygodniejszy sposób, aby tryb Mouse działał, ale na razie nie mogę się doczekać, aby zagrać w niego na Switch 2 z drążkami + żyroskopem, mam nadzieję, że wkrótce. Jest Cosmic Year 20X9, ale w prawdziwym świecie jest rok 2025 i najwyższy czas, abyśmy mieli nowy Prime.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości