Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Witchfire

Możesz poczekać na grę Witchfire

Po wielu, wielu latach rozwoju gra jest w fazie wczesnego dostępu, ale możesz dać The Astronauts czas.

HQ
HQ

The Vanishing of Ethan Carter to jeden z najlepszych symulatorów chodzenia ostatnich kilku lat. Grafika była boska, a sceneria realistyczna i klimatyczna. Zagadki były dość trudne, a świat dość pusty i samotny. Ta samotność jest zazwyczaj znakiem, że niezależne studio nie miało największego budżetu na swoje gry, a Astronauts oczywiście miało swoje wyzwania, ale mimo to wydali oszałamiającą i tajemniczą grę, która dała im pewność siebie, aby zmierzyć się z nowym gatunkiem, gatunkiem roguelike. Witchfire, ich najnowszy projekt, czerpie inspirację z serii Souls, gatunku roguelike i strzelanek pierwszoosobowych, aby stworzyć eklektyczne podejście do skrzyżowania gry, do której otrzymałem wczesny dostęp. Wypróbowałem Witchfire w Epic Games Store, gdzie można teraz kupić wersję z wczesnym dostępem.

Zacznę od tego, że Witchfire jest jeszcze dalekie od ukończenia. Wersja, w którą grałem, ma wiele brakujących elementów, które muszą zostać zaimplementowane, zanim gra nabierze pełnej formy. Skupiłem się zatem na tym, co jest rzeczywiście dostępne. Coś, co tak naprawdę nie jest zawarte w pakiecie, który jest Witchfire, to historia. Tak naprawdę nie ma takiego. Nie ma aktorstwa głosowego ani żadnego prawdziwego filmu wprowadzającego ani niczego w tym rodzaju. Po prostu zostajesz wrzucony do gry i musisz wybrać swoją klasę. Możesz wybierać między Slayerem, Berserkerem, Łowcą, Cieniem, Świętym i Pokutnikiem, a w zależności od tego, czego chcesz, Twój styl gry opiera się na statystykach, w których specjalizuje się każda klasa. Tak więc klasa może skupiać się bardziej na sile i mocnym uderzeniu, lub może skupiać się na magii, dzięki czemu możesz rzucać różnymi magicznymi umiejętnościami, a może bardziej skupiasz się na swojej broni, po prostu zadając więcej obrażeń. Jest klasa, na którą masz ochotę, chociaż nie ma zbyt wielu informacji o tym, jak te specjalizacje wpływają na styl gry. To trochę gołe kości, co jest ogólne dla gry. Właśnie zostajesz wyrzucony na plażę i musisz zacząć walczyć z wieloma hordami potworów, które tajemniczo pojawiają się za tobą. Sposób, w jaki wielu przeciwników pojawia się bez żadnej animacji, jest dość irytujący, ponieważ można zobaczyć, jak materializują się znikąd. Jak powiedziałem, Witchfire potrzebuje dużo więcej czasu w piekarniku.

Witchfire
To jest reklama:

Witchfire to roguelike, jak wspomniano wcześniej, więc kiedy zginiesz, musisz zacząć od nowa i walczyć z tymi samymi potworami raz za razem, aż staniesz się silniejszy, abyś mógł przetrwać trochę dłużej. Ten projekt gry jest dość dobrze znany fanom gatunku, ale w tym miejscu Witchfire nieco spada, ponieważ tracisz wszystkie tak zwane kryształy, których możesz użyć, aby ulepszyć swoją postać po śmierci. Jeśli masz szczęście, możesz zdobyć ulepszenie, co oznacza, że po śmierci tracisz tylko połowę swoich kryształów, ale dość frustrujące było dla mnie to, że pierwsze próby nie prowadziły do żadnego postępu. Umierasz wiele razy, zanim osiągniesz jakikolwiek postęp. Zabijając potwory, otrzymujesz nietrwałe ulepszenia, takie jak szybsze przeładowywanie lub mniejsza ilość zdrowia przeciwników. W ten sposób możesz uzyskać pewne korzyści przy każdej próbie, ale uważam, że równowaga jest nieco wypaczona. Niektóre potwory wskakiwały ci prosto w twarz i oddawały zbyt wiele strzałów, aby je pokonać. Niektóre potwory poruszały się bardzo szybko i nieprzewidywalnie, a walka z nimi była frustrująca. Oczywiście można powiedzieć o pozytywach, takich jak sama mechanika strzelania, która jest całkiem doskonała, a jeśli jest lepsza równowaga, może to być bardzo zabawne.

Witchfire z natury polega na pokonaniu wiedźmy, która jest bossem gry. Jednak nie można uzyskać dostępu do tego bossa, dopóki nie kupisz dostępu do tego, co gra nazywa Gnosis, co odblokowuje różne skrzydła zamku, w którym się znajdujesz między próbami ukończenia. Zostajesz uwolniony na otwartej przestrzeni, gdzie boss znajduje się w północnej części mapy. Pomiędzy nimi znajdują się obszary o różnym stopniu trudności, którymi możesz się zmierzyć według własnego uznania, co jest super fajne i stanowi nowy pomysł na roguelike. Tak więc, jeśli czujesz się silny, możesz po prostu udać się do wschodniej części wyspy i zmierzyć się z trudniejszymi potworami, z lepszymi możliwościami zdobycia większej liczby kryształów, aby ulepszyć swojego łowcę czarownic. Jednak jednym tchem zastanów się, czy chcesz zaryzykować swoje ciężko zdobyte kryształy, ponieważ szansa na ich utratę jest większa, co skutkuje utratą postępów. Następnie możesz pobiec do martwego ciała, aby je ponownie podnieść, ale łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ponieważ zaczynasz bardzo słabo.

Kiedy zginiesz, co na początku robisz często, możesz znaleźć klucze do różnych portali, które pozwalają ci wrócić z kryształami, dzięki czemu możesz ulepszyć swoją postać. Możesz więc uciec ze swoimi kryształami, ale wymaga to szczęścia, umiejętności i, co nie mniej ważne, cierpliwości. Coś, w czym nie jestem mistrzem świata. Jakby tego było mało, wiedźma może rzucić na ciebie klątwę zwaną Nieszczęściem, która powoli tyka, a jeśli nie znajdziesz tego tornada na czas, zginiesz. Nie jestem pewien, co myślę o tej mechanice, głównie dlatego, że musisz kilka razy przebiec przez mapę, aby zatrzymać śmiercionośną trąbę powietrzną, ale jeśli ją pokonasz, zostaniesz nagrodzony dużą ilością kryształów i masz możliwość wyskoczenia z gry i wykorzystania zebranych łupów do ulepszenia swojej postaci.

Witchfire
To jest reklama:

Witchfire ma ogromny potencjał, ale brakuje mu treści. Nvidia DLSS to jedna z rzeczy, które pojawią się później. Kolejne etapy pojawią się w późniejszym terminie. Fabuła jest również refleksją, a niektóre ulepszenia, o które możesz walczyć, nie zostały jeszcze zaimplementowane w grze, a bez tych wszystkich rzeczy jest to słabe doświadczenie. Masz trochę wyobrażenia o tym, czym będzie gra, ale wygląda na to, że deweloper nie jest najbardziej pomysłowym operatorem, więc myślę, że minie trochę czasu, zanim Witchfire osiągnie szczyt. Ponadto jest kilka rzeczy, których osobiście mi brakuje, takich jak możliwość powiększenia czcionki, dzięki czemu można zobaczyć małe bryłki historii, które czasami można znaleźć w różnych skrzyniach. Jeśli coś jest grą z wczesnym dostępem, to jest to Witchfire i musisz uszanować to, że nie każda gra musi być wydana z całą zawartością, skoro jest to z natury wczesny dostęp do gry i przedsmak jej przyszłej zawartości.

Witchfire jest bardzo ekscytująca i ma ogromny potencjał, ale poczekam półtora roku, zanim zagram w nią ponownie. Witchfire brakuje treści i jest w tej chwili cienką filiżanką herbaty, ale jest tak wiele kuszących rzeczy, które nie zostały jeszcze zaimplementowane, a kiedy zostaną dodane, to ja zostanę przy życiu, ale w tej chwili nie jest to zbyt zabawne.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości