W najbliższych dniach zadebiutuje Warhammer 40,000: Space Marine 2 i pojawi się w całości. Ta niezwykle oczekiwana gra polega na zabijaniu hord obcych potworów jako potężny bohater i możesz się zastanawiać, co to wszystko ma wspólnego z Orcs Must Die! ? Cóż, dla każdego, kto nigdy wcześniej nie grał w grę z tej długiej serii, Orcs Must Die! to bardzo podobne założenie, w którym grupa graczy (lub gracz solo) musi walczyć z hordami orków za pomocą różnych pułapek i innych możliwych do zbudowania alternatyw, aby chronić główny cel. Jest to w zasadzie Space Marine bez ponurej krwi.
Chociaż Orcs Must Die! istnieje już od dłuższego czasu, w 2025 roku mamy otrzymać nową odsłonę, która służy również jako właściwa aktualizacja formatu. Zostanie ona zbudowana na Unreal Engine 5 i została zbalansowana w taki sposób, że skupia się na współpracy, z pełną obsługą kooperacji online i zupełnie nową listą potężnych bohaterów do opanowania i wykorzystania. W gruncie rzeczy jest to nadal bardzo Orcs Must Die!, ale ta nadchodząca gra wydaje się również 2.0, prawdziwą ewolucją i krokiem naprzód oraz powodem, dla którego gracze wskakują i zakochują się w tym zabawnym i lekkim tytule zorientowanym na walkę. Tak więc, mając całe to zamieszanie za sobą, zabierzmy się do rzeczy i zagłębmy się w nasz czas z Orcs Must Die! Deathtrap.
Na początek miałem tylko krótki czas z grą, ale to wystarczyło, aby usiąść i grać przez około 20 minut. Wcieliłem się w rolę dzierżącego kuszę War Mage i miałem okazję użyć celowania w hitscan, aby przebić się przez hordy orków zbliżających się w moją stronę, podczas gdy mój kolega Rafa ruszył na linię frontu ze swoim młotem bojowym i kilkoma programistami Robot Entertainment dodanymi do równania i chroniącymi nasze flanki. Strzelanie, poruszanie się i walka były niesamowicie płynne i responsywne, prawie tak, jakbym grał w prawdziwą, wyrafinowaną strzelankę z bohaterami, więc nigdy nie było problemu z strzelaniem do mas orków i eliminowaniem maruderów, których pułapki nie mogły wyeliminować.
Mówiąc o pułapkach i pakiecie konstrukcyjnym, główną zmianą w porównaniu z poprzednimi grami Orcs Must Die! jest to, że budowa barykad nie kosztuje już zasobów. Ma to kilka konsekwencji. Na początek każdy gracz ma tylko określoną liczbę barykad, które może postawić, co oznacza, że strategiczne rozmieszczenie staje się ważniejsze, aby jak najlepiej wykorzystać użyteczność. Nadal będziesz chciał ich używać do blokowania pasów i ścieżek, z których chcą korzystać orkowie, ale teraz możesz zablokować tylko kilka ścieżek, ponieważ po prostu nie będziesz mieć barykad wymaganych do robienia wielu innych rzeczy. Oznacza to również, że masz więcej zasobów do wydania na pułapki, a to jest ważne, ponieważ pułapki są najskuteczniejszym sposobem eliminowania orków. Jest tu mnóstwo opcji, z których niektóre są zaprojektowane do zadawania obrażeń, a inne do spowalniania orków, na przykład, a najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że możesz umieścić je na podłodze, na ścianach, na sufitach, prawie wszędzie i możesz je odkładać, zakładając, że masz zasoby, które możesz wydać na ich zakup. Tak więc, łącząc pułapki z barykadami, możesz nawet zaprojektować fantastyczne strefy śmierci, w których orkowie w zasadzie nie będą mieli szans na przetrwanie, kontynuując z góry ustaloną trasę w kierunku celu, którego bronisz.
Brzmi dość łatwo, prawda? Aby było ciekawiej, Robot Entertainment wymyślił kilka kluczy, które wrzuci do prac. Niezależnie od tego, czy są to orkowie, którzy będą w stanie ignorować i przemieszczać się po barykadach, dodatkowe drzwi odrodzenia, które całkowicie unikają pułapki i umieszczenia barykady, twardzi wrogowie przypominający bossów, którzy wymagają od drużyny zjednoczenia się, aby ich pokonać. Nieustannie musisz się dostosowywać i dostosowywać, aby sprostać wyzwaniu, które staje się coraz bardziej wymagające, gdy zaczynają napływać coraz większe hordy orków.
Chociaż Deathtrap jest grywalny w pojedynkę, jasne jest, że gra wyróżnia się, gdy gra się w nią w trybie współpracy. Możliwość łączenia talentów różnych War Mages i pracy jako jednostka współpracująca w celu stworzenia strategicznego planu rozmieszczenia pułapek, to właśnie wtedy gra jest w najlepszym wydaniu. Dodam jeszcze, że jest jeszcze jeden sos do poruszenia, ale ze względu na szybki i krótki charakter tej zapowiedzi, nie miałem zbyt wiele okazji do zapoznania się z tymi systemami. Tak więc, chociaż możesz spodziewać się bardziej wpływowego systemu ekonomicznego, postępów dla różnych postaci, a nawet sposobów na urozmaicenie każdego poziomu za pomocą tego, co jest skutecznie kartami wyzwań, większość tego, czego doświadczyłem, była dostosowana do tego, co moim zdaniem ma największe znaczenie: zabijania orków. Mnóstwo orków.
A jeśli jest to metryka, którą najbardziej cenisz w grze Orcs Must Die!, to mogę ci powiedzieć bez cienia wątpliwości, że Deathtrap się udaje. Ta gra jest satysfakcjonująca i zabawna, a dzięki wpływowi UE5 wygląda absolutnie oszałamiająco i gra jak urok. Z niecierpliwością czekam na rok 2025, abym mógł przetestować i doświadczyć gry w szerszy i swobodniejszy sposób.